coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

احتمال عرضه آیفون تاشو با پتنت جدید اپل بیشتر شد

تاکنون شرکت اپل اقدام به تولید آیفون تاشو نکرده، چراکه مدیران این شرکت باور دارند که نمایشگر‌های تاشو از دوام لازم برخوردار نیستند. در ماه فوریه گذشته، اپل به دلیل خرابی نمایشگر تاشوی سامسونگ پس از چند روز آزمایش‌های جدی، توسعه یک گوشی تاشو را متوقف کرد. اما اکنون این شرکت توانسته یک پتنت جدید با عنوان “دستگاه‌های الکترونیکی با نمایشگرهای تاشوی بادوام” از دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) دریافت کند.به نظر می‌رسد راه حل اپل برای ساخت یک آیفون تاشو با نمایشگر بادوام را پیدا کرده و با نازک‌تر و ضخیم‌تر کردن شیشه در برخی نقاط گوشی باعث دوام بیشتر آن شده است.

برای محافظت از نمایشگر در برابر سقوط و ضربه، بخش‌های گوشه‌ای و دیگر نقاط لبه‌ای نمایشگر ضخیم‌تر خواهند بود. اپل معتقد است که محافظت از گوشه‌های نمایشگر در هنگام سقوط یا ضربه بسیار مهم است.


بیشتر بخوانید:


پتنت‌های منتشر شده عرضه آیفون تاشو محتمل‌تر می‌کند

در پتنت اپل برای توضیح آیفون تاشو آمده است: “یک نمایشگر تاشو می‌تواند شامل یک لایه پوششی و یک پنل نمایشگر انعطاف‌پذیر باشد که قابلیت خم شدن دارد. لایه پوشش نمایشگر ممکن است از شیشه ساخته شده باشد. در قسمت‌هایی که نمایشگر باید خم شود، شیشه نازک‌تر شده و یک فرورفتگی در طول این قسمت ایجاد می‌شود تا شیشه بتواند به راحتی خم شود. برای افزایش مقاومت نمایشگر در برابر ضربه و سقوط، بخش‌های گوشه‌ای و لبه‌های نمایشگر ضخیم‌تر از قسمت‌های نازک‌تر ساخته می‌شوند تا در مقابل آسیب‌ها مقاومت بیشتری داشته باشند.”

پتنت آیفون تاشو
پتنت آیفون تاشو

آیفون تاشو تا سال 2026 عرضه می‌شوند؟

یک نقشه راه از وبسایت کره‌ای SamsungPOP که در ماه می توسط “X” منتشر شد، نشان می‌دهد آیفون تاشو با محصولاتی که در سال 2026 عرضه خواهند شد به بازار می‌آید. طبق این پتنت‌ها این آیفون تاشو به سبک کتابی با صفحه نمایش کاور 6 اینچی و نمایشگر داخلی 8 اینچی خواهد بود. سال بعد از آن نیز یک آیپد تاشو 20 اینچی عرضه خواهد شد.

هرچند که این پیش‌بینی‌ها با انتظارات تحلیل‌گر معروف اپل، مینگ-چی کو، که برای شرکت TF International کار می‌کند، در تضاد است.

مینگ-چی کو که در زمینه تحلیل‌های اپل شهره است (هرچند رکورد کاملاً بی‌نقصی ندارد) در ماه می گفته بود که یک مک‌بوک تاشو با اندازه 20.3 اینچ یا 18.8 اینچ در سال 2026 عرضه خواهد شد. کو می‌گوید انتظار می‌رود این دستگاه توسط چیپ قدرتمند M5 که هنوز اعلام نشده، تغذیه شود. زمانی که مک‌بوک تاشو 20.3 اینچی تا شود، به یک لپ‌تاپ 14-15 اینچی تبدیل می‌شود. در حالت مشابه، مک‌بوک تاشو 18.3 اینچی به یک لپ‌تاپ 13-14 اینچی تبدیل خواهد شد.

پتنت آیفون تاشو

این تحلیل‌گر انتظار دارد که بیش از یک میلیون واحد مک تاشو در سال 2026 به فروش برسد. او انتظار دارد اپل برای هر نمایشگر مبلغ 600-650 دلار و برای هر لولا 200-250 دلار پرداخت کند. کو می‌گوید اگر بازده تولید انبوه این قطعات بهبود یابد، قیمت پرداختی اپل می‌تواند کاهش یابد. شرکت LG Display به عنوان شریک توسعه انحصاری اپل برای نمایشگر و Amphenol به عنوان شریک انحصاری برای لولا خواهد بود. او پیش‌بینی می‌کند که مونتاژ مک‌بوک تاشو در نیمه اول سال 2026 آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

منبع: phonearena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر