coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

سیارک ۹۹۹۴۲ Apophis با اندازه ای بزرگتر از برج ایفل سال 2029 از کنار زمین می‌گذرد

عبور سیارک ۹۹۹۴۲ Apophis با اندازه ای بزرگتر از برج ایفل برخی از دانشمندان را نگران کرده است.به همین دلیل آژانس فضایی اروپا (ESA) مأموریتی به نام رامسس برنامه ریزی کرده تا برای عبور این سیارک آماده باشند.

چندی پیش مشخص شد که قرار است در سال 2029 سیارک ۹۹۹۴۲ Apophis با اندازه ای بزرگتر از برج ایفل از کنار زمین عبور می‌کند.همین موضوع باعث نگرانی برخی از کاوشگران شد.پس از آگاهی از این مسئله آژانس فضایی اروپا (ESA) مأموریتی به نام رامسس تدارک دید تا دانشمندان بتوانند مطالعات جدیدی بر روی سیارک آپوفیس 99942 انجام دهند.


بیشتر بخوانید:

سیارک ۹۹۹۴۲ Apophis با اندازه ای بزرگتر از برج ایفل سال 2029 از کنار زمین می‌گذرد

در این ماموریت قرار است با استفاده از از ماهواره‌های GPS،فضاپیمایی به سیارک ارسال شود تا اطلاعاتی از اندازه، شکل، جرم و چرخش آن بدست آورد.آشنایی از جنس و ساختار این سیارک باعث می‌شود دانشمندان نسبت به خطرات احتمالی آگاه باشند.

پروفسور مونیکا گریدی یکی از محققان این ماموریت می‌گوید:«سیارک‌هایی که از نزدیکی زمین عبور می‌کنند می‌توانند روزی با زمین برخورد کنند و فاجعه‌ای بزرگ به بار آورند.» در حالی که ناسا تأیید کرده است که برخورد Apophis در سال 2029 و 2036 رخ نخواهد داد، تحقیقات بیشتری برای مواجهه با این تهدیدات فضایی انجام می‌شود.

ناسا نیز تحقیقاتی در این باره انجام داد.برای یادآوری، مأموریت دارت ناسا نیز که در آن یک فضاپیما به سیارک دیمورفوس برخورد کرد با هدف تشخیص انحراف سیارک ها انجام شد.شایان ذکر است که أموریت دفاع سیاره‌ای هرا (Hera) که امسال راه‌اندازی می‌شود، نتایج این برخورد را بررسی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر