coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

رئیس سازمان توسعه تجارت: بعید است امسال تعرفه واردات‌خودرو افزایش یابد

چند روز پیش هیات وزیران مصوبه جدیدی را برای تعرفه واردات‌خودرو به نهادهای مرتبط ابلاغ کرد اما اکنون رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که احتمالا امسال تعرفه واردات خودرو تغییری نمی‌کند.

پس از اینکه واردات خودروهای کارکرده برای همه آزاد شد،هیات وزیران، آئین نامه واردات خودروهای کارکرده را ابلاغ کرد.بر اساس تبصره یک ماده ۶ این آئین نامه، «پیشنهاد نرخ سود بازرگانی خودروهای وارداتی کارکرده توسط کمیته -متشکل از وزارت صمت، وزارت امور اقتصادی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه- دارایی آئین نامه اجرایی قانون مقررات واردات و صادرات مصوب ۱۳۷۳ و اصلاحات بعدی به هیأت وزیران، به نحوی خواهد بود که ضمن کاهش قیمت خودروهای یاد شده، از شکل‌گیری هر گونه امتیاز ویژه اقتصادی برای واردکنندگان جلوگیری کند.»


بیشتر بخوانید:

هنوز تصمیم نهایی در خصوص تعرفه خودروهای وارداتی کارکرده اخذ نشده

اما اکنون رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که هنوز تصمیم نهایی در خصوص تعرفه خودروهای وارداتی کارکرده اخذ نشده و بنای کار فعلا بر تعرفه های فعلی است.

مهدی ضیغمی در باره‌ی تعرفه واردات‌خودرو توضیح داد:«ترجیح ما این است که همین تعرفه‌های فعلی، مصوب شوند؛ البته باید در این خصوص به یک جمع‌بندی برسیم اما بعید می‌دانم تعرفه‌ها افزایش یابد. تصورم این است که شرکت‌های واردکننده خودرو، به این موضوع معترض باشند و تقاضای افزایش میزان تعرفه واردات خودروهای کارکرده را داشته باشند تا در حقیقت به واردات خودروهای نو، آسیبی وارد نشود. اما پیشنهاد من این است که همین تعرفه‌ها مصوب شود.»

به هرحال آنطور که مشخص است هنوز در مورد تعرفه واردات خودروهای کارکرده تصمیم نهایی اخذ نشده و همان تعرفه های قبلی در حال اجراست.

در جدول زیر طبق آخرین مصوبه‌های هیأت وزیران و قانون بودجه سال ۱۴۰۳، تعرفه خودروها به تفکیک نوع خودرو و حجم موتور و قوای محرکه به اضافه۴ درصد حقوق گمرکی آمده است.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تعرفه واردات‌خودرو چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر