coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

آیین‌نامه اجرایی متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد

بالاخره پس از مدتها انتظار آیین‌نامه اجرایی متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد. طبق این آئین‌نامه صندوق‌های بازنشستگی باید مبلغ متناسب‌سازی را به حساب بازنشستگان واریز کنند.

محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری ساعاتی پیش آیین‌نامه اجرایی متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان را به صندوق‌های بازنشستگی ابلاغ کرد. براساس این ابلاغیه، صندوق‌های بازنشستگی مکلف شده‌اند که مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را از فروردین 1403 تاکنون به حساب افراد مشمول واریز کنند.

خرید بلیط هواپیما

گفتی‌ست که تمامی بیمه شدگانی که تا پایان سال 1402 مشمول حقوق بازنشستگی شده‌اند، در سال جاری نیز مشمول متناسب‌سازی هستند. پس بدین ترتیب به زودی خبرهای خوشی از واریزی‌های جدید به گوش خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: واریز حقوق تیرماه بازنشستگان کشوری ؛ واریز جداگانه مبلغ متناسب سازی

ابلاغ آیین‌نامه اجرایی متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان

براساس آئین‌نامه ابلاغی سرپرست ریاست جمهوری، صندوق‌های بازنشستگی مکلف شده‌اند که از ابتدای سال ۱۴۰۳ و در حدود اعتبارات مصوب مربوط، حقوق بازنشستگی مشمولان صندوق خود را با رعایت این آیین‌نامه و سایر قوانین و مقررات مربوط، متناسب‌سازی کنند.

منابع حاصل از بند (ر) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، فقط بابت اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد و اعتبار متناظر آن در قوانین بودجه سنوات آتی، هزینه خواهد شد.

همه بیمه‌شدگانی که مطابق با قوانین و مقررات صندوق بازنشستگی ذیربط تا پایان سال ۱۴۰۲ مشمول دریافت حقوق بازنشستگی شده‌اند، در سال ۱۴۰۳ مشمول متناسب‌سازی موضوع این آیین‌نامه هستند.

ابلاغ آیین‌نامه اجرایی متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان

پیش‌تر بارها از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی گفته‌ایم و دولت نیز قول‌هایی در این خصوص داده بود. حال به نظر می‌رسد با اجرایی شدن این امر، پرونده متناسب‌سازی نیز بسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص به اجرا درآمدن آئین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر