coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

متا حساب‌های مجرمان اینترنتی در اینستاگرام را مسدود کرد

متا (شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام) به تازگی اعلام کرده که در راستای مقابله با جنایت هولناکی که می‌تواند عواقب ویرانگری داشته باشد، اقدام به مسدود کردن حساب‌های مجرمان اینترنتی کرده است. این جنایت به نام “باج‌خواهی مالی جنسی” شناخته می‌شود و طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است. این مجرمان اینترنتی که به “Yahoo Boys” معروف هستند، افراد را در اینترنت هدف قرار می‌دهند.متا اعلام کرد که تیم‌هایش تجربه گسترده‌ای در مبارزه با این نوع جرایم دارند و با همکاری با کارشناسان، روش‌های جدید شناسایی و مقابله با این کلاهبرداران را توسعه داده‌اند. بر اساس سیاست سازمان‌ها و افراد خطرناک متا، حساب‌های این مجرمان به محض شناسایی مسدود می‌شوند.

در همین راستا، متا از حذف هماهنگ دو مجموعه حساب در نیجریه خبر داد که با Yahoo Boys در ارتباط بودند و درگیر باج‌خواهی مالی جنسی بودند.

خرید بلیط هواپیما

بیشتر بخوانید:


حساب‌های مجرمان اینترنتی موسوم به Yahoo Boys بسته شد

شرکت متا حدود 63,000 حساب اینستاگرام را در نیجریه که در این کلاهبرداری شرکت داشتند، حذف کرده است. این شامل شبکه‌ای هماهنگ از حدود 2,500 حساب می‌شوند که به گروهی از حدود 20 فرد مرتبط بودند. این کلاهبرداران عمدتاً مردان بالغ در آمریکا را هدف قرار می‌دادند و از حساب‌های جعلی برای پنهان کردن هویت خود استفاده می‌کردند.

این شبکه هماهنگ از طریق سیگنال‌های فنی جدید و تحقیقات عمیق توسط تیم‌های متخصص شناسایی شد. بیشتر این حساب‌ مجرمان اینترنتی قبلاً توسط سیستم‌های اجرایی شناسایی و غیرفعال شده بودند و تحقیقات منجر به حذف حساب‌های باقی‌مانده و بهبود درک تکنیک‌های مورد استفاده شد تا تشخیص خودکار را بهبود بخشد.

تحقیقات نشان داد که بیشتر تلاش‌های این کلاهبرداران ناموفق بوده و عمدتاً بزرگسالان را هدف قرار داده‌اند، اگرچه برخی از تلاش‌ها نیز کودکان را هدف قرار داده بودند. این حساب‌ها به مرکز ملی کودکان گم‌شده و مورد سوءاستفاده گزارش شدند و اطلاعات مربوطه نیز از طریق برنامه فانوس به سایر شرکت‌های فناوری منتقل شد تا اقدامات گسترده‌تری انجام شود.

متا حساب‌های مجرمان اینترنتی را مسدود کرد
حساب‌های مجرمان اینترنتی بسته شد

متا همچنین حدود 7,200 دارایی شامل 1,300 حساب فیس‌بوک، 200 صفحه فیس‌بوک و 5,700 گروه فیس‌بوک را در نیجریه حذف کرده که نکات مربوط به انجام کلاهبرداری را ارائه می‌کردند. این اقدامات شامل فروش اسکریپت‌ها و راهنماهای کلاهبرداری و اشتراک‌گذاری لینک‌های مجموعه عکس‌ها برای حساب‌های جعلی بود.

از زمان این اختلال، سیستم‌ها تلاش‌های این گروه‌ها برای بازسازی فعالیت‌هایشان را شناسایی و به طور خودکار مسدود می‌کنند. تاکتیک‌های جدید مشاهده شده برای بهبود تشخیص حساب‌ها، گروه‌ها و صفحات درگیر در چنین فعالیت‌هایی استفاده شده است.

هدف متا کمک به افراد برای شناخت و جلوگیری از این کلاهبرداری‌ها و سخت کردن موفقیت این مجرمان اینترنتی است. نوجوانان زیر 16 سال (در برخی کشورها زیر 18 سال) به طور پیش‌فرض در تنظیمات پیام‌های سخت‌گیرانه‌تری قرار می‌گیرند تا از پیام دادن افرادی که با آنها ارتباط ندارند، جلوگیری شود و اعلان‌های ایمنی آنها را تشویق به احتیاط می‌کند.

متا سیگنال‌های جدیدی برای شناسایی حساب‌های احتمالی درگیر در باج‌خواهی جنسی توسعه داده و اقداماتی را برای جلوگیری از یافتن و تعامل این حساب‌ها با نوجوانان انجام داده است. علاوه بر این، یک ویژگی حفاظت از تصاویر برهنه در پیام‌های مستقیم اینستاگرام در حال آزمایش است که تصاویر تشخیص داده شده به عنوان حاوی برهنگی را محو می‌کند، کاربران را به احتیاط تشویق می‌کند و آنها را به نکات ایمنی و منابع از جمله پلتفرم “Take It Down” مرکز ملی کودکان گم‌شده و مورد سوءاستفاده هدایت می‌کند.

پلتفرم “Take It Down” سرویسی است که به شما کمک می‌کند عکس‌ها و ویدئوهای برهنه، نیمه‌برهنه یا جنسی که قبل از 18 سالگی گرفته شده‌اند را از اینترنت حذف کنید. این پلتفرم با اختصاص یک اثر انگشت دیجیتالی منحصر به فرد به تصاویر یا ویدئوهای جنسی افراد زیر 18 سال کار می‌کند. پلتفرم‌های آنلاین می‌توانند از این اثر انگشت برای شناسایی و حذف این تصاویر یا ویدئوها استفاده کنند. این فرآیند بدون خروج تصویر یا ویدئو از دستگاه شما و بدون مشاهده آن توسط کسی انجام می‌شود. فقط اثر انگشت دیجیتالی به مرکز ملی کودکان گم‌شده و مورد سوءاستفاده ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

منبع: phonearena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر