coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

توافق 1.4 میلیارد دلاری متا با تگزاس برای جمع آوری غیرقانونی داده‌ های بیومتریک

در تاریخ 31 ژوئیه، شرکت متا (مالک فیسبوک) موافقت کرد که مبلغ 1.4 میلیارد دلار (حدود 10.1 تریلیون یوان) به ایالت تگزاس پرداخت کند تا پرونده‌ای را که این شرکت را به جمع‌آوری غیرقانونی داده‌ های بیومتریک ساکنان تگزاس متهم کرده بود، حل و فصل کند. این توافق بزرگترین تسویه حقوقی است که تاکنون توسط یک ایالت در آمریکا به دست آمده است.

این پرونده در سال 2022 تشکیل شد و اولین پرونده بزرگی است که بر اساس قانون “ضبط یا استفاده از شناسه‌های بیومتریک” تگزاس که در سال 2009 تصویب شده، به دادگاه ارائه شد.

این قانون برای هر نقض، جریمه‌ای تا سقف 25 هزار دلار تعیین کرده است و تگزاس ادعا می‌کند که متا با برچسب‌گذاری عکس‌ها و ویدئوهایی که کاربران بدون رضایت در فیسبوک آپلود کرده‌اند، این قانون را “میلیاردها بار” نقض کرده است.


بیشتر بخوانید:


پرونده اتهام جمع‌آوری غیرقانونی داده‌ های بیومتریک متا

علاوه بر این، هر اتهام شامل جریمه‌ای اضافی 10 هزار دلاری بر اساس قانون “عملیات تجاری فریبکارانه” تگزاس نیز می‌شود. به این ترتیب، متا با توجه به تعداد زیاد تخلفات ادعاشده و سقف جریمه 35 هزار دلاری برای هر مورد، توانسته است مبلغ زیادی را صرفه‌جویی کند.

سخنگوی متا به خبرگزاری رویترز گفت که این شرکت از این تسویه‌حساب راضی است و اعلام کرد که در حال بررسی سرمایه‌گذاری‌های آینده در تگزاس است، از جمله احتمال توسعه مراکز داده در این ایالت. با این حال، شرکت همچنان هرگونه تخلفی را انکار می‌کند، با وجود اینکه سیستم تشخیص چهره خودکار خود را تعطیل کرده است.

کن پکستون، دادستان کل تگزاس، در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که این ایالت مصمم است “در برابر بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان بایستد و آن‌ها را به خاطر نقض قوانین و حقوق حریم خصوصی پاسخگو کند.” این تسویه‌حساب چند هفته پیش از آغاز دادگاه بین تگزاس و متا حاصل شد.

این نخستین باری نیست که متا به دلیل جمع‌آوری داده‌های بیومتریک مبلغ زیادی را به یک ایالت پرداخت می‌کند. در سال 2020، این شرکت موافقت کرد که مبلغ 650 میلیون دلار به ایالت ایلینوی پرداخت کند تا پرونده‌ای مشابه را که مدعی بود متا بدون رضایت صریح کاربران داده‌ های بیومتریک آن‌ها را جمع‌آوری کرده، حل و فصل کند. در آن مورد نیز، متا هرگونه تخلفی را انکار کرد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر