coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بررسی موتو G84 ؛ موشکافی سیستم، دوربین، باتری و عملکرد

در این مطلب با بررسی موتو G84 همراه شما هستیم؛ یک گوشی اقتصادی جدید از موتورولا با طراحی کلاسیک و امکاناتی مثل باتری بزرگ، نمایشگر باکیفیت و قیمت مناسب.

موتورولا در حال حاضر مجموعه محصولات نسبتاً کاملی دارد از جمله سری پرچمدار اج و حتی گوشی‌های تاشوی ریزر. با این وجود، هنوز هم سری موتوجی مهم‌ترین منبع درآمد این شرکت محسوب می‌شود. در این مطلب با بررسی موتو G84 همراه شما هستیم که می‌توان گفت یک محصول پیشرفته از سری اقتصادی موتوجی است. این گوشی در بازارهای اروپا با قیمت 299 یورو به فروش می‌رسد.

موتو G84 دارای طراحی کلاسیک اما رنگ‌هایی خاص و متفاوت است. به غیر از طراحی شیک، این گوشی مجهز به امکاناتی مثل نمایشگر 6.55 اینچی OLED با نرخ نوسازی 120 هرتز، پشتیبانی از دالبی اتموس، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سیستم لرزشگیر OIS، چیپ‌ست اسنپدراگون 695 و یک باتری نسبتاً بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعتی است.

برای آشنایی کامل با همه امکانات این گوشی، با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بررسی موتو G84

در بسته بندی Moto G84 از هیچ پلاستیکی استفاده نشده و این گوشی جعبه محکم و بادوامی دارد. داخل این جعبه، یک شارژر 33 واتی “توربو شارژ” و یک کابل USB Type-A به Type-C قرار دارد. این کابل USB از نوع استاندارد است و هیچ پین اضافه‌ای ندارد. موتورولا داخل این جعبه یک کاور پلاستیکی شفاف TPU هم قرار داده که البته ممکن است این کاور برای همه بازارها ارایه نشده باشد.

بررسی موتو G84
بررسی موتو G84

مشخصات موتو G84 را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

بررسی موتو G84 مشخصات فنی موتو G84
طراحی و ساختار
  • 160 × 74.4 × 7.6 میلی‌متر
  • وزن 166.8 گرم
  • قسمت جلو گلس، پشت پلاستیک یا چرم مصنوعی، فریم پلاستیکی
  • دو سیم کارت ترکیبی (نانو سیم، دوآل استندبای)
  • گواهینامه IP54 برای مقاومت در برابر نفوذ مایعات
  • رنگ بندی آبی نیمه شب، آبی مارشمالو، سرخابی
نمایشگر
  • نمایشگر P-OLED با 1 میلیارد رنگ و نرخ نوسازی 120 هرتز
  • 6.5 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه حدود 85.7 درصد
  • رزولوشن 2400×1080 پیکسل، تراکم پیکسل حدود 405 ppi
نرم‌افزار
  • اندروید 13، آپگرید برنامه ریزی شده برای نصب اندروید 14
تراشه
  • اسنپدراگون 695 فایوجی (ساخته شده با فرایند 6 نانومتری)
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای شامل 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی Kryo 660 Gold با 6 هسته 1.7 گیگاهرتزی Kryo 660 Silver
  • پردازنده گرافیکی Adreno 619
رم و حافظه داخلی
  • رم 8 گیگابایتی با حافظه داخلی 256 گیگابایتی
  • رم 12 گیگابایتی با حافظه داخلی 256 گیگابایتی
  • درگاه حافظه microSDXC (اسلات مشترک با سیم کارت)
دوربین اصلی
  • 50 مگاپیکسل واید، لنز واید، PDAF با دیافراگم f/1.9 و لرزشگیر OIS
  • 8 مگاپیکسل اولتراواید با دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار
  • فلش LED، پانوراما و HDR
  • قابلیت ضبط ویدیوی 1080 پیکسلی با نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه
دوربین سلفی
  • 16 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.5
  • قابلیت ضبط ویدیوی 1080 پیکسلی با نرخ 30 فریم بر ثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض لیتیوم-پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ باسیم 30 وات
صدا
  • اسپیکر استریو
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری دارد
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو باند، وای فای دایرکت
  • بلوتوث نسخه 5.1، A2DP ،LE
  • NFC دارد (بسته به بازار/منطقه)
  • رادیو FM (بسته به بازار/منطقه)
  • GPS, GLONASS, GALILEO
  • USB Type-C 2.0
  • اینترنت 5G
سنسورها
  • اثر انگشت (زیر نمایشگر، نوری)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب نما
  • پشتیبانی از Smart Connect (Ready For)
قیمت موتو G84 حدود 210 یورو – از 12,270,000 تا 12,999,000 تومان

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های پایین رده 2024

بهترین گوشی های گیمینگ 2024

بررسی موتو G84 از نظر طراحی

بررسی گوشی موتو G84 را با نگاهی به طراحی این گوشی شروع می‌کنیم که بسیار کلاسیک و سنتی به نظر می‌رسد. در طراحی این گوشی از پنل‌های تخت استفاده شده که داخل یک فریم پلاستیکی قرار گرفته‌اند. در واقع، جذابیت اصلی این گوشی مربوط به رنگ‌های انتخاب شده برای آن است که شامل آبی مارشمالو، آبی نیمه شب و سرخابی هستند که ظاهراً رنگ سرخابی این گوشی در همکاری با شرکت پنتون ساخته شده است.

بررسی موتو G84

قسمت پشت مدل‌های آبی مارشمالو و سرخابی این گوشی با چرم مصنوعی ساخته شده که بافت بسیار خوبی دارد اما مدل آبی نیمه شب G84 پلاستیکی است. با وجود اینکه طراحی بلاک دوربین این گوشی از نظر زیبایی شناسی ویژگی خاصی ندارد، اما به دلیل هم رنگ بودن با بدنه اصلی گوشی، جذابیت خاصی پیدا کرده که این موضوع درباره فریم وسط گوشی هم صدق می‌کند. فریم میانی گوشی هم به ظاهر به فلز صیقلی شباهت دارد اما از جنس پلاستیک است.

با وجود به کار رفتن یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی در Moto G84، این گوشی کاملاً سبک به نظر رسیده و تنها 166.8 گرم وزن دارد. فریم میانی پلاستیکی گوشی هم بسیار محکم به نظر می‌رسد. قسمت جلوی گوشی از یک نوع گلس نامشخص ساخته شده و خود گوشی هم گواهینامه ضد آب IP54 دارد یعنی در برابر پاشیدن آب و مایعات مقاوم است.

دکمه‌های پاور و تنظیم صدای موتو جی 84 در سمت راست آن قرار گرفته‌اند و نسبتاً کوچک هستند اما کار کردن با آنها راحت و لذت بخش است.

در سمت چپ گوشی، سینی سیم کارت نانو را داریم و یکی دیگر از اسلات‌های سیم کارت گوشی برای درج حافظه microSD هم کاربرد دارد. قسمت بالای گوشی نسبتاً خالی است و تنها میکروفون نویز کنسلینگ دوم در این قسمت قرار دارد.

جک هدفون 3.5 میلی‌متری، میکروفون اصلی، پورت Type-C به همراه یکی از اسپیکرها در قسمت پایین گوشی قرار گرفته‌اند.

متأُسفانه Moto G84 چراغ ال‌ای‌دی اعلان ندارد که امروزه این موضوع نسبتاً عادی به نظر می‌رسد. پانچ هول دوربین سلفی هم نسبتاً بزرگ است. حسگر اثر انگشت هم زیر نمایشگر قرار گرفته و بررسی موتو G84 نشان داده که این حسگر عملکرد روان و دقیقی دارد.

بررسی موتو G84 از نظر نمایشگر

یکی از مهم‌ترین مشخصات موتو جی 84، نمایشگر 6.5 اینچی P-OLED این گوشی با نرخ نوسازی 120 هرتز است که جزئیات آن را در جدول مشخصات فنی Moto G84 مشاهده می‌کنید. به گفته موتورولا، اوج روشنایی این گوشی 1300 نیت است که رقم قابل توجهی به نظر می‌رسد.

بررسی موتو G84

این گوشی دو حالت رنگی اشباع شده (پیش فرض) و طبیعی دارد. دقت رنگ نمایشگر گوشی هم خوب است اما عالی نیست چون رنگ‌های آبی کمی اشباع شده به نظر رسیده و در مجموع رنگ تصویر گوشی سرد است. امکان تنظیم کردن بیشتر این مشخصات از طریق اسلایدر تنظیم رنگ وجود دارد. این گوشی موتورولا از سیستم رنگ 10 بیت پشتیبانی می‌کند. با این حال، نمایشگر گوشی سخت‌افزار پشتیبانی از HDR را ندارد که یک نقطه ضعف مهم محسوب می‌شود.

این گوشی از HDR10 و HLG پشتیبانی می‌کند اما از HDR10+ و دالبی ویژن، خیر. در عین حال، این گوشی موتورولا بالاترین سطح گواهینامه Widevine L1 DRM را دارد.

Moto G84 سه نرخ نوسازی 60، 90 و 120 هرتز دارد که می‌توانید بین حالت 60، 120 هرتز و خودکار گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.

حالت خودکار بر خلاف دو حالت دیگر پویاتر بوده و بر اساس محتوای در حال نمایش تنظیم می‌شود. در صورت وجود حرکت در تصویر، نرخ 120 هرتز و گاهی اوقات 90 هرتز را خواهید داشت. در غیر این صورت، برای حفظ انرژی نرخ نوسازی تصویر روی 60 هرتز باقی می‌ماند. همچنین در صورت لمس صفحه، بلافاصله نرخ نوسازی به 90 هرتز افزایش پیدا می‌کند و هنگام پیمایش صفحه هم نرخ نوسازی 120 هرتز خواهد بود.

در مجموع، رویکرد موتوجی 84 برای تنظیم نرخ نوسازی و شیوه مدیریت بیشتر اپلیکیشن‌ها و منوها در این گوشی، کاملاً مطلوب است اما از نظر گیمینگ جای کار بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های شیائومی 2024

بهترین گوشی های سامسونگ 2024

بررسی موتو G84 از نظر باتری و سرعت شارژ

همانطور که در جدول مشخصات فنی موتو جی 84 مشاهده می‌کنید، این گوشی یک باتری نسبتاً بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعتی دارد. این در حالیست که بهره‌وری انرژی چیپ‌ست اسنپدراگون 695 این گوشی بسیار خوب است. در مجموع، عملکرد باتری موتو G84 کاملاً مثبت و امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

بررسی موتو G84

این گوشی در تست استفاده فعال رکورد ماندگاری شارژ 12 ساعت و 30 دقیقه را به ثبت رسانده است. ماندگاری شارژ موتو جی 84 برای گیمینگ کمتر است اما در مجموع در این تست از گلکسی A54 و ردمی نوت 12 پروی شیائومی پیشی گرفته است.

سرعت شارژ باتری Moto G84 در حالت باسیم 30 وات است و یک شارژر 33 واتی هم در جعبه گوشی قرار دارد. طبیعتاً با توجه به این سرعت، موتوجی 84 در این زمینه پیشگام و رکورد دار نیست.

بررسی موتو G84 از نظر صدا و اسپیکرها

نقد و بررسی موتو G84 را با بررسی سیستم اسپیکر این گوشی ادامه می‌دهیم. این گوشی موتورولا یک سیستم اسپیکر استریو شامل یک اسپیکر در قسمت پایین دارد و حفره پخش صدای مخاطب (earpiece) هم نقش اسپیکر دوم را بازی می‌کند. این اسپیکر ترکیبی، امروزه بسیار متداول است اما روی توازن صدا تأثیر نامطلوبی دارد. در عین حال، بررسی موتو G84 نشان داده که صدای این گوشی بسیار متوازن است.

بررسی موتو G84

این گوشی موتورولا در تست بلندی صدا به امتیاز خیلی خوب دست پیدا کرده و خروجی صدای آن از نظر پاسخ فرکانسی کاملاً واضح است. به خصوص فرکانس‌های میانی که در این گوشی کاملاً واضح و خوب به نظر می‌رسند و حتی مقداری بیس هم در صدا شنیده می‌شود.

قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی دالبی اتموس و صدای فضایی هم در این گوشی وجود دارد. یک اکولایزر هم برای تغییر تنظیمات صدا در این گوشی پیاده سازی شده است.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های پوکو 2024

بهترین گوشی های هواوی 2024

بررسی موتو G84 از نظر نرم‌افزار

بررسی موتو جی 84 از نظر نرم‌افزاری نشان می‌دهد که نرم‌افزار این گوشی هم مثل سایر محصولات موتورولا، شباهت زیادی به نسخه اصلی اندروید دارد. یکی از تفاوت‌های این نسخه، مربوط به سایه اعلان‌ها و تنظیمات فوری است. در این نسخه شاهد استفاده از دکمه‌های بزرگ و سایه اعلان تمام صفحه هستیم.

بررسی موتو G84

انتخاب کننده ویجت در این گوشی، یکسری پیش نمایش ریسپانسیو برای ویجت‌ها دارد. می‌توانید ویجت‌ها را با ابعاد مختلف استفاده کنید و امکان تغییر دادن رنگ ویجت‌ها هم متناسب با والپیپر گوشی وجود دارد.

قابلیت تنظیم خودکار تم Material You هم در این گوشی وجود دارد اما به نوعی پشت رابط کاربری خاص موتو پنهان شده است. رنگ کلی تم هم متناسب با والپیپر گوشی تنظیم می‌شود که این تنظیمات برای اپلیکیشن‌های گوگل و منوی تنظیمات قابل اعمال هستند.

مثل همیشه، در این گوشی هم یکسری قابلیت مفید در اپلیکیشن settings قرار گرفته که در دسته بندی‌های مختلف سازماندهی شده‌اند؛ از جمله شخصی سازی که در آن می‌توانید تنظیمات والپیپر و تم گوشی را تغییر دهید یا حرکات دست خاص قابل پشتیبانی در این نسخه. قابلیت‌هایی مثل فعال شدن گوشی پس از برداشتن آن، کشیدن تصویر برای تقسیم کردن آن، دو بار ضربه زدن پشت گوشی برای انجام یک کار خاص و غیره هم در این نسخه وجود دارد.

بررسی موتو G84

با وجود قابلیت Attentive Display هم تا زمانی که نگاه شما به نمایشگر گوشی باشد، صفحه قفل نمی‌شود. در قسمت Play ابزار کاربردی Gametime را داریم که شامل ابزارهایی مثل مسدود کردن اعلان و تماس‌ها و ضبط صفحه می‌شود.

می‌توانید نرخ نوسازی را هم برای هر بازی به صورت دلخواه تنظیم کنید. تنظیماتی مثل داشبورد حریم خصوصی هم در این نسخه وجود دارد.  نشانگرهایی هم در گوشه سمت راست بالای صفحه هستند که استفاده از میکروفون و دوربین را نشان داده و می‌توانید دسترسی میکروفون و دوربین را از این قسمت لغو کنید.

پوشه امن هم محلی برای نگهداری فایل‌ها و اپلیکیشن‌های حساس است. قابلیت قفل کردن تنظیمات امنیتی و شبکه، مادامی که صفحه قفل است هم در این نسخه وجود دارد.

پلتفرم Ready For موتورولا که سال 2021 معرفی شد، تنها در گوشی‌های پیشرفته این شرکت بود اما حالا به G84 هم راه پیدا کرده و می‌توانید از آن برای کارهایی مثل اتصال گوشی به تلویزیون یا مانیتور استفاده کنید؛ طوری که تجربه‌ای شبکه کار با دسکتاپ ویندوز داشته باشید و مثلاً بازی‌های در حال اجرا روی گوشی را روی نمایشگری بزرگتر مشاهده کنید.

در مجموع، Ready For کاربردهای زیادی دارد و می‌توانید از آن برای ویدیوکال هم استفاده کنید. مثلاً می‌توانید با استفاده از دوربین گوشی تصویر خودتان را ضبط کرده و با نمایشگر اکسترنال، تصویر دیگران را مشاهده کنید.

بررسی موتو G84 از نظر عملکرد

نقد و بررسی موتو G84 را با نگاهی به عملکرد این گوشی ادامه می‌دهیم. چیپ‌ست اسنپدراگون 695 که سال 2021 معرفی شد، نسبتاً قدیمی محسوب می‌شود و در آن زمان هم قدرت چندانی نداشت اما از نظر بهینه سازی مصرف انرژی، عملکرد خوبی دارد. جزئیات این پردازنده از جمله تعداد هسته‌های آن را در جدول مشخصات Moto G84 مشاهده می‌کنید.

بررسی موتو G84

بررسی موتو G84 و نتایج تست‌های بنچمارک نشان می‌دهد که چیپ‌ست این گوشی در سطح مورد انتظار قرار دارد اما نسبت به سایر گوشی‌های مجهز به همین چیپ‌ست، ضعیف‌تر است. همانطور که اشاره شد، چیپ‌ست قدیمی اسنپدراگون 695 تقریباً در سطح هلیو G99 قرار دارد و می‌توان با همین قیمت، گوشی‌هایی با چیپ‌ست دایمنسیتی 8020 یا  8050 و حتی 778G یا 778G+ خرید.

در تست AnTuTu که جامع‌تر و شامل تست‌های حافظه و جی‌پی‌یو است، شرایط G84 نسبتاً بهتر به نظر می‌رسد.

جی 84 از نظر عملکردی به ردمی 12 با چیپ‌ست جدیدتر اسنپدراگون 4 نسل 2 و موتو جی 72 با چیپ‌ست هلیو جی 99 نزدیک است. این گوشی در تست‌های گرافیک هم نسبت به هلیو جی 99 و اسنپدراگون 4 نسل 2 عملکرد بهتری دارد. در عین حال، باز هم چیپ‌ست دایمنسیتی 1080 از نظر گرافیکی عملکرد بهتری دارد و این شرایط برای تست 3Dmark هم مشاهده می‌شود.

یکی از مزایای اسنپدراگون 695، عدم تولید گرمای زیاد است و بررسی موتو جی 84 هم نشان داده که این گوشی، گرما را به خوبی کنترل می‌کند. در عین حال همانطور که اشاره شد، اسنپدراگون 695 یک چیپ‌ست قدیمی و ضعیف است که سطح پکیج Moto G84 را تنزل می‌دهد.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های وان پلاس 2024

بهترین گوشی های ویوو 2024

بررسی موتو G84 از نظر دوربین

بررسی گوشی موتو G84 را با نگاهی به عملکرد دوربین این گوشی ادامه می‌دهیم که شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی و سلفی 16 مگاپیکسلی است.

بررسی موتو G84

نرم‌افزار دوربین موتو G84 بر خلاف سایر اجزای نرم‌افزاری این گوشی، توسط موتورولا طراحی شده است. مثل همه گوشی‌های امروزی، حالت‌های مختلف عکاسی این گوشی هم در صفحه اصلی دوربین در دسترس هستند و از طریق تب More هم به تنظیمات بیشتری دسترسی دارید.

در حالت Pro هم به یکسری از تنظیمات حرفه‌ای‌تر دوربین موتو جی 84 مثل تنظیم سفیدی، ایزو، فوکوس، سرعت شاتر و غیره دسترسی دارید و تنظیمات بیشتر هم با پایین کشیدن نمایاب در دسترس خواهند بود. از طریق آیکن چرخ دنده منوی تنظیمات هم به یکسری دیگر از تنظیمات دوربین دسترسی دارید مثل حالت رزولوشن کامل برای سلفی.

تصاویر 12.5 مگاپیکسلی دوربین اصلی موتوجی 84 کیفیت و جزئیات خوبی داشته و رنگ‌های آنها به واقعیت نزدیک است. این تصاویر از نظر محدوده پویا هم خوب هستند و کنتراست مناسبی دارند. اما یکسری مشکل در این تصاویر دیده می‌شود؛ از جمله نویز و صاف شدگی که در کل فریم مشهود است. سعی شده این صاف شدگی با شارپ شدن مصنوعی کاهش پیدا کند که کمی افراطی به نظر می‌رسد.

در صورت عکاسی در حالت 50 مگاپیکسلی، جزئیات ریز تصویر بهتر شده، تصویر طبیعی‌تر به نظر می‌رسد و پردازش کمتری دارد.

بررسی Moto G84 نشان داده که تصاویر پرتره این گوشی بسیار خوب و زیبا هستند. رنگ پوست در این تصاویر زیبا و طبیعی به نظر رسیده و بافت پوست هم به خوبی مشخص است. تشخیص سوژه و تفکیک آن هم به خوبی انجام می‌شود و کیفیت محوشدگی پس زمینه هم مناسب است. این حالت برای سوژه‌های غیرانسانی هم خوب کار می‌کند.

موتوجی 84 دوربین تله فوتو ندارد و در رابط کاربری دوربین این گوشی هم دکمه زوم 2x مشاهده نمی‌شود اما می‌توان زوم 2x دیجیتال این گوشی را امتحان کرد که کیفیت آن شبیه به حالت معمولی است و فقط مقداری صاف شده به نظر می‌رسد.

دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی گوشی هم کیفیت تصویر مناسبی دارد. فوکوس خودکار این گوشی خوب کار می‌کند و در تصویر آن جزئیات زیاد و رنگ‌های خوبی مشاهده می‌شود. کنتراست و محدوده پویا هم بد نیستند. نویز و صاف شدگی در این تصاویر اجتناب ناپذیر است؛ به خصوص نزدیک به لبه‌های فریم تصویر. این دوربین Moto G84 هم عملکرد و کیفیت مطلوبی دارد.

در نهایت، دوربین 16 مگاپیکسلی سلفی گوشی را داریم که تصویری با جزئیات زیاد و رنگ‌هایی طبیعی دارد. پرتره‌های این دوربین هم از نظر تشخیص و تفکیک سوژه و کیفیت محو شدگی پس زمینه بسیار خوب هستند و جزئیات چهره و رنگ پوست در آنها در سطح مطلوب قرار دارد.

کیفیت ویدیوها

بررسی موتو G84 نشان می‌دهد که کیفیت ضبط ویدیو در این گوشی ترکیبی از نقاط مثبت و منفی است. می‌توان با همه دوربین‌های گوشی از جمله اولتراواید و حالت ماکرو، ویدیو ضبط کرد و در همه حالت‌ها امکان استفاده از سیستم لرزشگیر EIS وجود دارد.

بررسی موتو G84

کیفیت ویدیوی دوربین اصلی با توجه به محدودیت رزولوشن آن خوب است. در حالت فول اچ‌دی، جزئیات تصویر زیاد و رنگ‌ها خوب هستند. نرخ فریم هم پایدار است. محدوده پویا می‌توانست کمی وسیع‌تر باشد اما باز هم بد نیست.

جزئیات ویدیوهای 1080p دوربین اولتراواید هم خوب است و رنگ‌ها در آن خوب به نظر می‌رسند اما کاملاً با دوربین اصلی یکسان نیستند. در این حالت، محدوده پویا کمتر است و نویز هم در تصویر مشاهده می‌شود اما نه بیش از حد.

دوربین سلفی این گوشی هم ویدیوهای 1080 پیکسلی خوب با جزئیات زیاد ثبت می‌کند و رنگ پوست و عناصر چهره در آنها مناسب به نظر می‌رسند. کنتراست در این تصاویر کمی زیاد است اما در مجموع به بهبود ظاهر کلی ویدیوها کمک می‌کند.

سیستم لرزشگیر گوشی هم عملکرد خوبی دارد اما مقداری از فریم را برش می‌زند.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های اوپو 2024

بهترین گوشی های آنر 2024

کیفیت تصویر در نور کم

کیفیت تصویر دوربین اصلی موتو G84 در نور کم معمولی است. این تصاویر از نظر جزئیات و رنگ خوب هستند و کنتراست آنها هم بد نیست. سایه‌ها و هایلایت‌ها هم به خوبی مدیریت شده و در صحنه‌های تاریک، جزئیات زیادی مشاهده می‌شود.

در صورت استفاده از حالت Night، تصویر روشن‌تری خواهید داشت و جزئیات ریز تصویر شارپ‌تر می‌شوند. منابع نور هم در این حالت بهتر کنترل می‌شوند.

متأسفانه حالت Night فقط برای دوربین اصلی قابل استفاده است؛ با این حال، دوربین اولتراواید گوشی در نور کم تصویر مناسبی دارد. جزئیات تصویر این دوربین خوب و رنگ‌ها در آن زیبا هستند. فوکوس خودکار هم در نور کم اشتباه عمل نمی‌کند.

سلفی‌های این گوشی هم در نور کم خوب هستند اما چندان چشمگیر نیستند. رنگ‌ها خوب به نظر رسیده و بافت پوست هم مشخص است. اما در این حالت هم نویز و صاف شدگی وجود دارد.

دوربین اصلی گوشی، در نور کم ویدیوهای معمولی ثبت می‌کند. این ویدیوها کمی تاریک هستند و نویز قابل مشاهده‌ای دارند. منابع نور هم به خوبی مدیریت نمی‌شوند.

عملکرد دوربین اولترواید گوشی هم برای ضبط ویدیو در نور کم ضعیف است اما فوکوس خودکار آن در این شرایط درست کار می‌کند.

بررسی موتو G84 از نظر قیمت و محصولات رقیب

قیمت Moto G84 با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی در اروپا 299 یورو است و یک گوشی اقتصادی محسوب می‌شود. در عین حال این گوشی رقبای زیادی دارد از جمله گلکسی A54 سامسونگ. قیمت این گوشی با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی 370 یورو است و بر خلاف جی 84 دارای حافظه قابل توسعه، گواهینامه IP67 و لایه محافظ گوریلا گلس 5 است. همچنین این گوشی یک پنل 120 هرتزی AMOLED، ماندگاری شارژ مشابه و سرعت شارژ 25 وات دارد.

بررسی موتو G84

گزینه بعدی، گلکسی A34 با تجربیات کاربری مشابه اما قیمت مناسب‌تر است.

بین محصولات شیائومی هم می‌توان از پوکو F5 یاد کرد که قیمت مدل 256 گیگابایتی آن در اروپا حدود 290 یورو است. این گوشی یک نمایشگر 120 هرتزی، قابلیت پشتیبانی از دالبی ویژن، باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ 67 وات، چیپ‌ست قوی اسنپدراگون 778G دارد. همچنین دوربین اصلی این گوشی 108 مگاپیکسلی است.

ردمی نوت 12 پرو که قیمت کمتری دارد، قابلیت‌هایی مثل باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی، سرعت شارژ 67 واتی و نمایشگر 120 هرتزی AMOLED را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ریلمی 11 پرو پلاس، گوگل پیکسل 7a و 6a هم جزء سایر محصولات رقیب و قابل جایگزینی برای جی 84 هستند.

جمع بندی

در پایان بررسی موتو G84 می‌توان گفت که این گوشی یک محصول ارزان قیمت معمولی با ظاهری کلاسیک، ساختاری قوی و بدنه‌ای سبک است. یکی از مهم‌ترین مزایای این گوشی، نمایشگر P-OLED آن با روشنایی زیاد و دقت رنگ بالا و همچنین سیستم اسپیکر قوی گوشی است. سرعت شارژ باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی زیاد نیست اما ماندگاری شارژ خوبی دارد. همچنین دوربین این گوشی هم کیفیت تصویر خوبی دارد. متأسفانه، انتخاب چیپ‌ست اسنپدراگون 695 باعث تضعیف این پکیج شده که در صورت وجود پردازنده‌ای قوی‌تر، در سطح بسیار بهتری قرار داشت.

اگر عملکرد کلی برای شما اهمیت ندارد، پردازنده این گوشی می‌تواند کارهای معمولی روزانه را به خوبی انجام دهد و سایر مشخصات گوشی هم قابل قبول و جامع هستند.

سوالات پرتکرار

قیمت موتو جی 84 چقدر است؟

در حال حاضر قیمت این گوشی حدود 210 یورو است. این گوشی در بازار ایران (در زمان نگارش این مقاله) با قیمت 12,270,000 تا 12,999,000 تومان به فروش می‌رسد.

آیا موتو G84 ارزش خرید دارد؟

اگر عملکرد کلی برای شما اهمیت ندارد، پردازنده این گوشی می‌تواند کارهای معمولی روزانه را به خوبی انجام دهد و سایر مشخصات این گوشی هم نسبت به قیمت آن خوب و جامع هستند.

دوربین Moto G84 چند مگاپیکسلی است؟

سیستم دوربین این گوشی شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی و سلفی 16 مگاپیکسلی است.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بررسی موتو G84 چیست؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر