coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

فروش کارت ملی برای واردات خودرو رونق دوباره گرفت

عدم شفافیت دولت در بحث واردات منجربه نگرانی حواله‌داران خودروهای وارداتی شده است. از عواقب این موضوع می‌توان به رونق دوباره فروش کارت ملی برای واردات خودرو اشاره کرد.

از زمان آغاز اولین دوره عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه، دلالان و سودجویان پایشان را به این بازار هم باز کرده و اقدام به فروش خواله‌های خودروهای وارداتی می‌کنند. این حواله‌ها نخست از فرد متقاضی خودروهای وارداتی خریداری شده و سپس با قیمت‌های بسیار بالاتر در پلتفرم‌های متخلف و در بازار خودرو به فروش گذشته می‌شود.

بنای واردات خودرو به شیوه جدید را دولت سیزدهم پی‌ریزی کرد و قبل از آنکه نتیجه‌ای مثمرثمر گرفته شود، این دولت به پایان رسید و واردات خودرو مانند پلی معلق در دولت چهاردهم شده است. این موضوع حواله‌داران را از آینده واردات و تخصیص خودرو و همچنین عدم ارزشگذاری کارت ملی خود نگران کرده است. این نگرانی درنهایت موجب رونق گرفتن بازار فروش کارت ملی برای واردات خودرو شده و هم‌اکنون شاهد حضور بیش از پیش دلالان بر بازار خودرو هستیم. جزئیات مطلب را می‌توانید در ادامه نوشته بخوانید.


بیشتر بخوانید:


رونق دوباره فروش کارت ملی برای واردات خودرو

فروردین 1403 بود که در پلتفرم‌های آنلاین تبلیغات، آگهی‌های با مضمون فروش کدملی برای واردات خودرو منتشر شد. جالب ینکه این آگهی‌ها با قیمت‌های بسیار بالا و توسط نمایشگاه‌داران منتشر و به شدت درحال رشد بود. پس ازآن اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با ارسال اطلاعیه‌ای به متخلفین اخطار داد.

درخصوص عواقب خرید و فروش کدملی با هدف خرید خودروهای برقی، حسین رحیمی‌نژد، کارشناس حوزه خودرو به اعتماد گفت: «قطعاً شاهد خرید و فروش کارن ملی برای واردت خودروهای کارکرده هم خواهیم بود و این موضوع قابل پیش‌بینی بوده است.»

رونق دوباره فروش کارت ملی برای واردات خودرو

وی ادامه داد:

«پیش از این نیز بسیاری از کارت‌های بازرگانی در مناطق مرزی پخش می‌شد که اغلب به نام افراد دیگری انجام می‌گرفت، اما پشت ماجرای واردات تاجران و بازرگانان بودند.»

این کارشناس خودرو در ادامه با اشاره به سوءاستفاده‌هایی که به منظور واردات خودرو انجام می‌شود، افزود: «پیش از این نیز در بازارچه‌های مرزی با پول‌هایی که بابت واردات خودرو به برخی افراد داده می‌شد این تخلفات به نام افرادی که کد ملی‌شان را در‌اختیار واردکنندگان قرار می‌دادند، رخ می‌داد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد خرید و فروش نگران‌کننده کارت ملی برای خودروهای وارداتی چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر