coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

برای اربعین 1403 نیازی به تمدید گذرنامه زیارتی نیست

این روزها شک و شبهه‌هایی درخصوص تمدید گذرنامه زیارتی برای افرادی که سال گذشته اقدام به دریافت گذرنامه اربعین کردند، بوجود آمده است. گفته‌های رئیس اداره گذرنامه فرماندهی انتظامی پایتخت حاکی از عدم نیاز به تمدید این گذرنامه دارد.

حتماً می‌دانید که برای دریافت گذرنامه زیارتی که به گذرنامه اربعین نیز معروف شده، نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 نیست و می‌توانید به راحتی و در خانه اقدام کنید. پیش‌تر در تکراتو مراحل دریافت آنلاین گذرنامه اربعین را در یک مطلب مجزا توضیح دادیم.

سال گذشته اولین سالی بود که زائرین برای دریافت این گذرنامه به صورت آنلاین اقدام کرده و هنوز هم همان گذرنامه زیارتی را در اختیار دارند. ابتدا مقرر شد که اعتبار گذرنامه زیارتی 1 ساله باشد، اما به دلیل حجم بسیار بالای مراجعین و جلوگیری از صف‌های طویل و اتلاف وقت، دولت اعتبار این گذرنامه را 5 ساله اعلام کرد. پس می‌توان نتیجه گرفت که برای اربعین 1403 نیازی به تمدید گذرنامه زیارتی نیست. البته در این خصوص بهتر است توضیحات رئیس اداره گذرنامه فرماندهی انتظامی تهران را بخوانید.


بیشتر بخوانید:


عدم نیاز به تمدید گذرنامه زیارتی برای اربعین 1403

سرهنگ غلامحسین زراعت‌کار، رئیس اداره گذرنامه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درخصوص اعتبار گذرنامه اربعین گفت: «افرادی که سال پیش گذرنامه زیارتی دریافت کرده‌اند، امسال بدون تمدید می‌توانند به کربلا مشرف شوند.»

وی افزود:

«روند صدور گذرنامه آغاز شده و نتیجه آن هم جلوگیری از ازدحام در ادارات گذرنامه به‌ویژه در شرایط آب‌وهوای گرم و لزوم کاهش مصرف برق است.»

عدم نیاز به تمدید گذرنامه زیارتی برای اربعین 1403

وی با اشاره به اولین مرحله صدور گذرنامه زیارتی در سال پیش و همچنین امکان استفاده از این گذرنامه برای سفر به اماکن زیارتی در طول سال گفت: «توصیه اکید ما به مردم این است که برای گذرنامه زیارتی از طریق ورود به برنامه کاربردی پلیس من درخواست دهند. این برنامه آموزش‌های گام‌به‌گام را ارائه می‌کند و مردم بدون مراجعه به ادارات گذرنامه و پلیس +۱۰ می‌توانند گذرنامه زیارتی خود را دریافت کنند.»

سرهنگ غلامحسین زراعت‌کار در پایان بیان کرد:

«تعدادی از شهروندان سوال داشتند آیا کسانی که گذرنامه زیارتی در سال‌های قبل گرفتند نیاز به تمدید دارد یا خیر که از همین‌جا اعلام می‌کنم کسانی که سال قبل گذرنامه زیارتی گرفتند امسال هم بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند به زیارت اربعین مشرف شوند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص عدم نیاز به تمدید گذرنامه زیارتی در هر سال چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر