coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

Google Lens با قابلیت جستجوی صوتی به‌روزرسانی شد

ابزار Google Lens گوگل که به کمک تشخیص تصویر عمل می‌کند، به تازگی یک ویژگی جدید دریافت کرده که به کاربران اجازه می‌دهد با اضافه‌کردن جستجوی صوتی به جستجوهای خود، زمینه بیشتری به آنها بیافزایند و در نتیجه نتایج دقیق‌تری دریافت کنند.

این ارتقاء اولین بار ماه گذشته در کدهای APK مشاهده شد و به نظر می‌رسد که اکنون به‌طور گسترده‌تری در آخرین نسخه از اپلیکیشن گوگل ارائه شده است.


بیشتر بخوانید:


افزودن جستجوی صوتی به Google Lens برای نتایج دقیق‌تر

در حال حاضر، Google Lens به کاربران این امکان را می‌دهد که با فشار دادن دکمه شاتر، جستجو را آغاز کنند و سپس با لمس آیکون جستجوی صوتی، زمینه‌های بیشتری را اضافه کنند.

اما این به‌روزرسانی، فرایند را ساده‌تر خواهد کرد و به کاربران اجازه می‌دهد تا با فشار دادن طولانی دکمه شاتر، همزمان زمینه صوتی را هنگام شروع جستجو اضافه کنند.

Google Lens ابزاری کاربردی است که از دوربین گوشی شما استفاده می‌کند تا اشیاء را شناخته و اطلاعاتی درباره آنها ارائه دهد. این به‌روزرسانی جدید، آن را حتی مفیدتر خواهد کرد، مخصوصاً در مواقعی که یک جستجوی تصویری به کمی زمینه اضافی نیاز دارد.

Google Lens با جستجوی صوتی: تجربه‌ای نوین در جستجوی تصویری

به‌عنوان مثال، تصور کنید در حال تعطیلات هستید و با بنای جالبی مواجه می‌شوید. می‌توانید از آن عکس بگیرید و از Google Lens استفاده کنید تا با جستجوی صوتی از تاریخچه یا معماری آن بنا پرس و جو کنید؛ یا می‌توانید از این ویژگی برای جستجوی رستوران‌ها یا فروشگاه‌های اطراف خود استفاده کنید. امکانات زیاد است!

یکی دیگر از ویژگی‌های بالقو‌ه‌ای که در دست توسعه است، توانایی جستجو به‌جای تصاویر ثابت با استفاده از ویدیو است. این به‌روزرسانی می‌تواند یک بهبود قابل توجه باشد، زیرا کاربران می‌توانند صحنه‌های متحرک را ضبط کنند و سپس با استفاده از جستجوی صوتی درباره آنها سؤال بپرسند.

این ویژگی به‌خصوص برای شناسایی گیاهان یا حیوانات در طبیعت، یا دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص یک نقطه مهم که در حال گذر از آن هستید، بسیار مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

منبع: phonearena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر