coinex
otetmarket
propification.com

سامسونگ تأمین‌کننده اصلی پنل‌های OLED برای آیفون 16، آیپد ایر و آیپد مینی خواهد بود

سامسونگ، بزرگترین تولیدکننده پنل‌های OLED کوچک تا متوسط در جهان، به گفته گزارش‌ها قرار است تأمین‌کننده اصلی پنل‌های OLED برای آیفون 16 و آیپد ایر جدید باشد که در سال 2026 عرضه می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل به دلیل ظرفیت تولید بالاتر سامسونگ نسبت به ال‌جی دیسپلی، این تأمین‌کننده را انتخاب کرده است.


بیشتر بخوانید:


 سامسونگ تأمین‌کننده اصلی پنل‌های OLED برای آیفون 16

براساس گزارشی از ETNews، سامسونگ دیسپلی در ماه ژوئن تولید اولیه پنل‌های OLED برای سری آیفون 16 را آغاز کرده و تولید را در ژوئیه به طرز قابل توجهی افزایش داده است.

ال‌جی دیسپلی نیز برای این سری پنل‌های OLED تولید خواهد کرد و بر اساس همان برنامه زمانی سامسونگ پیش می‌رود. اپل انتظار دارد امسال 90 میلیون واحد آیفون 16 به فروش برساند، اما گفته می‌شود که سامسونگ و ال‌جی در مجموع 30 درصد بیشتر از هدف فروش اپل، یعنی 120 میلیون پنل تولید خواهند کرد.

تا پایان امسال، انتظار می‌رود سامسونگ حدود 80 میلیون پنل OLED به اپل تحویل دهد، در حالی که ال‌جی دیسپلی قرار است حدود 43 میلیون واحد ارسال کند. هر دو شرکت پنل‌های تولید شده‌ی خود را به کارخانه‌های مونتاژ آیفون اپل در سراسر جهان تحویل می‌دهند.

 سامسونگ تأمین‌کننده اصلی پنل‌های OLED برای آیفون 16

سری آیفون 16 ظاهراً شامل چهار مدل خواهد بود: آیفون 16، آیفون 16 پلاس، آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس. در حالی که اندازه صفحه نمایش آیفون 16 و آیفون 16 پلاس مشابه نسل‌های قبلی خواهد بود، مدل‌های پرو احتمالاً صفحه نمایش‌های بزرگتری خواهند داشت. صفحه نمایش آیفون 16 پرو احتمالاً 6.3 اینچ و آیفون 16 پرو مکس ممکن است 6.8 اینچ باشند.

انتظار می‌رود این سری از آیفون‌ها با پردازنده‌ای سریع‌تر، مودم 5G بهتر، دوربین‌های بهبود یافته، دکمه‌ی «Capture» برای ضبط سریعتر عکس و ویدیو در حالت افقی، و همچنین Wi-Fi 7 عرضه شوند.

سامسونگ همچنین پنل‌های OLED برای آیپد ایر (2026) و آیپد مینی (2027) تولید خواهد کرد

سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی پنل‌های OLED برای آیپد پرو جدید که اوایل سال جاری عرضه شد، تأمین می‌کنند. طبق گزارش ZDNet Korea، این دو شرکت  قرار است پنل‌های OLED برای آیپد ایر (2026 ) و آیپد مینی آینده تأمین کنند.

سامسونگ دیسپلی به خاطر ظرفیت تولید بالاتر خود به عنوان تأمین‌کننده اصلی OLED برای آیپد ایر آینده انتخاب شده است.

خط تولید A3 سامسونگ، که پنل‌های OLED برای آیفون‌ها و آیپدها تولید می‌کند، دارای ظرفیت تولید 135000 واحد در ماه است. در مقایسه، خطوط E6 1-3 ال‌جی دیسپلی فقط می‌توانند 45000 پنل OLED در ماه برای آیفون‌ها و خط E6-4 ال‌جی فقط 15000 پنل OLED در ماه برای آیپدها تولید کنند.

سامسونگ تأمین‌کننده اصلی پنل‌های OLED برای آیفون 16، آیپد ایر و آیپد مینی خواهد بود

اپل قصد دارد در آینده از پنل‌های OLED در تمام آیپدهای خود استفاده کند. آیپد پرو (11 اینچ و 13 اینچ) اولین آیپدی بود که از پنل OLED استفاده کرد و اوایل امسال عرضه شد. اولین آیپد ایر با پنل OLED قرار است در سال 2026 به بازار بیاید، در حالی که آیپد مینی با صفحه نمایش 8.7 اینچی احتمالاً در سال 2027 معرفی خواهد شد.

بر خلاف آیپد پرو که از پنل OLED دو لایه (Tandem) LTPO استفاده می‌کند، مدل‌های آینده آیپد ایر و آیپد مینی از پنل OLED معمولی LTPS (تک لایه) استفاده خواهند کرد. بنابراین ممکن است به اندازه‌ی پنل OLED Tandem روشنایی و عمر مفید نداشته باشند و همچنین نرخ تازه‌سازی 120 هرتز نخواهند داشت، زیرا پنل LTPO نیستند.

این خبر، تحولات جدیدی در بازار فناوری‌های نمایشگر و همکاری‌های بزرگترین شرکت‌های تکنولوژی جهان را نشان می‌دهد و به کاربران اطلاع می‌دهد که در آینده نزدیک می‌توانند منتظر دستگاه‌های پیشرفته‌تری از اپل و سامسونگ باشند.

بیشتر بخوانید:

منبع: sammobile

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر