coinex
otetmarket
propification.com

هوش مصنوعی با نگاه کردن به زبان بیماری شما را تشخیص می‌دهد

محققان به تازگی یک سیستم هوش مصنوعی شگفت‌انگیز توسعه داده‌اند که می‌تواند تنها با نگاه کردن به زبان شما، طیف گسترده‌ای از شرایط پزشکی را آشکار کند. آزمایش‌ها نشان داده‌اند که این سیستم دقتی تقریباً بی‌نقص دارد.

پزشکان قرن‌هاست که از بیماران خود خواسته‌اند تا زبانشان را نشان دهند و دلایل خوبی برای این کار دارند. رنگ و وضعیت زبان می‌تواند اطلاعات فراوانی درباره وضعیت بدن شما فراهم کند. این تکنیک، اگرچه در پزشکی غربی از قرن هفدهم شروع به استفاده شد، اما در طب سنتی چینی از حدود سال 1115 میلادی مورد استفاده قرار می‌گرفت.


بیشتر بخوانید:


توسعه سیستم هوش مصنوعی

با درک ارزش تحلیل دقیق زبان، محققانی از دانشگاه فنی میانه (MTU) در عراق و دانشگاه استرالیای جنوبی (UniSA) تصمیم گرفتند این روش را استاندارد و دقیق‌تر کنند. آن‌ها یک سیستم یادگیری ماشینی ( سیستم هوش مصنوعی ) را با استفاده از 5260 تصویر از زبان در شرایط نوری مختلف آموزش دادند.

همچنین، تصاویر افرادی با شرایط پزشکی شناخته شده مانند آسم، دیابت و کم‌خونی را نیز به سیستم اضافه کردند. سپس این سیستم را با قرار دادن یک دوربین در فاصله ۲۰ سانتی‌متری از زبان بیمار آزمایش کردند و سیستم هوش مصنوعی با دقت ۹۸ درصد تشخیص درستی ارائه داد و نتایج را به صورت لحظه‌ای گزارش کرد.

تشخیص‌های زبانی مختلف

پروفسور علی النجی از MTU و UniSA، که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: “رنگ، شکل و ضخامت زبان می‌تواند فهرستی از وضعیت‌های سلامت را نشان دهد.” به عنوان مثال، معمولاً افرادی که دیابت دارند زبان زرد دارند؛ بیماران سرطان زبان بنفش با پوشش ضخیم و چرب دارند؛ بیماران دچار سکته حاد زبانی قرمز و غیرمعمول دارند. زبان سفید ممکن است نشانه کم‌خونی باشد؛ افراد با موارد شدید کووید-19 احتمالاً زبان قرمز تیره دارند و زبان به رنگ نیلی یا بنفش می‌تواند مشکلات عروقی و گوارشی یا آسم را نشان دهد.

زبان شما دریچه ای به سلامت کلی شما می دهد، به خصوص زمانی که یک الگوریتم آموزش دیده به دنبال عکس های ذخیره شده است.
زبان شما دریچه ای به سلامت کلی شما می دهد، به خصوص زمانی که یک الگوریتم آموزش دیده به دنبال عکس های ذخیره شده است.

آینده تشخیص بر اساس زبان 

در آینده، تشخیص مبتنی بر زبان ممکن است به سادگی نشان دادن زبان به دوربین گوشی هوشمندتان باشد. العجی معتقد است که این تکنولوژی به راحتی می‌تواند در گوشی‌های هوشمند ادغام شود. چنین آزمایشی می‌تواند به عنوان ابزاری برای غربالگری موارد کووید نیز عمل کند، چرا که مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۲ در اوکراین نشان داد که ۹۹ درصد از بیماران شدید کرونا زبان قرمز تیره داشتند.

این تحقیقات در مجله Technologies منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

منبع: newatlas

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر