coinex
otetmarket
propification.com

گلکسی AI ؛ برگ برنده سامسونگ برای تسلط بر بازار گوشی‌های میان‌رده

سامسونگ به توانایی بالای فناوری هوش مصنوعی گلکسی AI در فروش بیشتر دستگاه‌ها پی برده است و به همین دلیل، در رویداد معرفی Galaxy S24 بیشتر زمان را به معرفی ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی اختصاص داد و تنها به‌طور مختصر به ارتقاهای سخت‌افزاری اشاره کرد.

شواهد نشان می‌دهند که هوش مصنوعی گلکسی AI  واقعاً به سامسونگ در فروش بیشتر مدل‌های Galaxy S24 کمک کرده است. این شرکت سپس با معرفی گوشی‌های تاشوی جدید خود، برخی ویژگی‌های جدید را به مجموعه Galaxy AI اضافه کرده است.

سامسونگ به سرعت ویژگی‌های Galaxy AI را برای برخی از مدل‌های قدیمی‌تر نیز ارائه کرد و این باعث شد که در عرض چند هفته پس از عرضه Galaxy AI، این فناوری روی بیش از 100 میلیون دستگاه در سراسر جهان اجرا شود.

معرفی گوشی‌های گلکسی Z فولد 6 و گلکسی Z فلیپ 6 نیز به این روند کمک کرده و سامسونگ اکنون در تلاش است تا تعداد دستگاه‌های مجهز به Galaxy AI را تا پایان سال به 200 میلیون برساند. این یک دستاورد بزرگ است وقتی به این نکته فکر کنید که این موفقیت در کمتر از یک سال به دست آمده است.


بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی واچ اولترا ؛ موشکافی ویژگی‌ها و مشخصات ساعت جدید سامسونگ


آیا سامسونگ با هوش مصنوعی گلکسی AI بازار گوشی‌های میان‌رده را فتح خواهد کرد؟

Galaxy AI در حال حاضر تنها به گوشی‌های پرچمدار سامسونگ محدود است، چه مدل‌های فعلی و چه برخی مدل‌های قبلی. اما در بسیاری از سری‌های دیگر خانواده Galaxy، به ویژه گوشی‌های میان‌رده، این ویژگی‌ها وجود ندارند. این موضوع در واقع همان کارت برنده سامسونگ برای تسلط کامل بر بازار بزرگ گوشی‌های میان‌رده است؛ بازاری که در برخی از مهم‌ترین بازارهای سامسونگ با حجم عظیمی از رقابت مواجه است.

بازار گوشی‌های میان‌رده بسیار رقابتی است و رقابت شدیدی حتی از سوی برندهایی که در بازار گوشی‌های پرچمدار رقیب سامسونگ نیستند، وجود دارد. این برندها محصولات میان‌رده و اقتصادی خود را با قیمت‌های رقابتی ارائه می‌دهند تا سهمی از بازارهای سودآور، به ویژه در بازارهای نوظهور، کسب کنند. سامسونگ تاکنون توانسته است با تکیه بر اعتبار برند خود و شبکه گسترده فروش و خدمات پس از فروش، سهم بازار خود را در برخی از بازارهای پیشرو مانند هند حفظ کند، بدون اینکه وارد جنگ قیمتی تمام‌عیار با رقبایش شود.

آیا سامسونگ با هوش مصنوعی گلکسی AI بازار گوشی‌های میان‌رده را فتح خواهد کرد؟

سامسونگ باید بین انتظارات مشتریان که به دنبال محصولاتی با ارزش بالا هستند و همچنین حاشیه سود مناسب از هر واحد فروش، توازنی برقرار کند. بنابراین، این شرکت باید راهکارهای هوشمندانه‌ای برای مطرح کردن دستگاه‌های خود به عنوان گزینه‌های بهتر در این بازار رقابتی پیدا کند. سامسونگ مدت‌هاست که با شعار “صفحه‌نمایش عالی، دوربین عالی، عمر باتری طولانی” توجه مشتریان را به سری Galaxy A جلب کرده است، با تأکید بر اینکه گوشی‌های سری Galaxy A در سه زمینه اصلی که خریداران گوشی‌های میان‌رده بیشترین ارزش را از آن می‌خواهند، فوق‌العاده هستند.

با این حال، همانطور که قبلاً گفته‌ایم، مشخصات فنی دیگر جذابیت سابق را ندارند و با اشباع شدن بازار از نظر صفحه‌نمایش، دوربین و باتری، کارت برنده‌ای که سامسونگ اکنون به دنبال آن است، در چیزی نهفته است که امسال توجه همه را به خود جلب کرده است: هوش مصنوعی  گلکسی AI.

در حال حاضر تقریباً همه درباره هوش مصنوعی شنیده‌اند و حتی اگر نیازی به آن نداشته باشند، احتمالاً با یکی از ابزارهای هوش مصنوعی موجود در بازار بازی کرده‌اند. اکنون کنجکاوی گسترده‌ای وجود دارد تا ببینیم هوش مصنوعی چگونه پیشرفت می‌کند و به کجا می‌رسد. خریداران گوشی‌های میان‌رده نیز علاقه‌مند به دیدن نحوه اجرای هوش مصنوعی در دستگاه‌های موبایل هستند و می‌خواهند ببینند که شرکت‌های بزرگ چه رویکردهایی را در این زمینه اتخاذ می‌کنند. ما تاکنون شاهد Galaxy AI سامسونگ، Apple Intelligence اپل و تلاش‌های گوگل نیز بوده‌ایم.

هوش مصنوعی گلکسی ؛ برگ برنده سامسونگ برای تسلط بر بازار گوشی‌های میان‌رده
چگونه سامسونگ می‌خواهد با هوش مصنوعی گلکسی AI بر بازار گوشی‌های میان‌رده حاکم شود؟

سامسونگ و آینده گوشی‌های میان‌رده: نقش کلیدی Galaxy AI در رقابت بازار

خریداران در بازار میان‌رده از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی که در گوشی‌های پرچمدار وجود دارد آگاه هستند و قطعاً دوست دارند برخی از این ویژگی‌ها را در دستگاه‌های خود تجربه کنند. در نهایت، اکنون وقتی بین دو دستگاه مقایسه می‌کنند تا تصمیم بگیرند کدام را بخرند، به در دسترس بودن ویژگی‌های هوش مصنوعی نیز توجه خواهند کرد، علاوه بر مشخصات فنی معمول. در حال حاضر در بازار میان‌رده تعداد زیادی از گوشی‌ها با ویژگی‌های هوش مصنوعی وجود ندارد و برخی از سازندگان حتی توانایی ایجاد این ویژگی‌ها را ندارند و فقط از راه‌حل‌های آماده استفاده می‌کنند و آن‌ها را با برند خود عرضه می‌کنند.

در اینجا است که سامسونگ می‌تواند بدرخشد. این شرکت به طور قابل‌توجهی در تیم‌های هوش مصنوعی خود سرمایه‌گذاری کرده و این تیم‌ها می‌توانند راه‌حل‌های جدیدی ارائه دهند. همکاری نزدیک سامسونگ با گوگل نیز منجر به یکپارچگی بهتر خدمات هوش مصنوعی گوگل در دستگاه‌های Galaxy شده و این یک همکاری حیاتی است که بسیاری از رقبای سامسونگ در بخش میان‌رده فاقد آن هستند. بنابراین، سامسونگ می‌تواند از این موقعیت به‌خوبی استفاده کند تا بازار دستگاه‌های میان‌رده را با Galaxy AI تحت تسلط خود درآورد، اما این روند را به‌آرامی پیش می‌برد.

ما تازه شاهد اولین نشانه‌های تفکر سامسونگ درباره هوش مصنوعی در گوشی‌های موبایل فراتر از پرچمداران بوده‌ایم. این شرکت راه‌اندازی ویژگی “Circle to Search” را برای مدل‌های منتخب سری Galaxy A و Galaxy Tab S9 FE اعلام کرده است. با این حال، ویژگی‌های اصلی هوش مصنوعی گلکسی AI هنوز در این مدل‌ها وجود ندارند و به‌سختی می‌توان گفت که چه زمانی این ویژگی‌ها به گوشی‌های میان‌رده خواهند رسید. شاید سامسونگ ما را یک سال دیگر منتظر نگه دارد تا Galaxy AI را به‌طور کامل به سری میان‌رده خود گسترش دهد.

آینده گوشی‌های میان‌رده سامسونگ با هوش مصنوعی Galaxy AI روشن است

به نظر می‌رسد سامسونگ در حال حاضر می‌خواهد Galaxy AI را محدود به گوشی‌های پرچمدار نگه دارد، زیرا اینجا جایی است که درآمد بیشتری کسب می‌شود و یکی از دلایل این تصمیم این است که امیدوار است مردم به‌خاطر این ویژگی‌ها، گوشی‌های پرچمدار Galaxy را انتخاب کنند. شاید زمانی که سامسونگ احساس کند Galaxy AI دیگر نتواند تأثیر زیادی در فروش پرچمداران داشته باشد، به فکر راه‌اندازی کامل Galaxy AI برای گوشی‌های میان‌رده بیفتد، حداقل برای مدل‌های میان‌رده پریمیوم مانند Galaxy A5x.

وقتی این اتفاق بیفتد و فرض کنیم شرایط به همین شکل باقی بماند و هیچ سازنده دیگری به‌اندازه سامسونگ بر هوش مصنوعی موبایل برای گوشی‌های میان‌رده تمرکز نکند، محصولات سامسونگ در دسته خود بی‌رقیب خواهند بود. این محصولات نه تنها برتری‌های فنی خود را خواهند داشت، بلکه یکپارچگی بیشتری با اکوسیستم سامسونگ خواهند داشت که به‌سرعت در حال تبدیل شدن به یک اکوسیستم مبتنی بر هوش مصنوعی است و شرکت به‌طور ویژه‌ای آن را اولویت قرار داده است. اگر سامسونگ باور دارد که آینده موبایل در گرو هوش مصنوعی است، قطعاً این ویژگی نمی‌تواند تنها به پرچمداران محدود شود و احساس می‌کنم که این‌گونه نخواهد بود، فقط باید کمی صبر کنیم.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر