coinex
otetmarket
propification.com

ایلان ماسک دفتر ایکس در برزیل را تعطیل و قاضی را با ولدمورت مقایسه کرد

ایلان ماسک، مدیرعامل X دفتر ایکس در برزیل را بست. این تصمیم پس از آن گرفته شد که قاضی برزیلی، الکساندر دی مورائس، دستوراتی مبنی بر سانسور برخی محتواها صادر کرد. ماسک در واکنش به این موضوع، مورائس را با ولدمورت، شخصیت منفی مشهور از کتاب‌های هری پاتر، مقایسه کرد.

ماسک ادعا می‌کند که مورائس به طور مخفیانه یکی از نمایندگان قانونی دفتر ایکس در برزیل را تهدید به بازداشت کرده بود اگر این پلتفرم از دستورات برای حذف برخی محتواها پیروی نکند.

این شرکت همچنین تصاویر مدرکی را به اشتراک گذاشت که ظاهراً توسط مورائس امضا شده بود و نشان می‌داد که اگر پلتفرم به طور کامل از دستورات قاضی پیروی نکند جریمه روزانه 20 هزار رئال (حدود 3650 دلار) و حکم بازداشت علیه نماینده ایکس، راشل نوا کانسیسائو، صادر خواهد شد.


بیشتر بخوانید:


ایلان ماسک در دفتر ایکس در برزیل را تخته کرد!

شرکت ایکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «برای اطمینان از امنیت کارکنانمان، تصمیم گرفته‌ایم که فعالیت‌های خود را در برزیل بلافاصله متوقف کنیم.»

ایلان ماسک در دفتر ایکس در برزیل را تخته کرد!

دادگاه عالی برزیل، که مورائس در آن خدمت می‌کند، از اظهار نظر در این باره خودداری کرد و اصالت مدرکی که توسط شرکت ایکس به اشتراک گذاشته شده بود را تأیید نکرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که با وجود تعطیلی دفتر، سرویس ایکس همچنان برای کاربران برزیلی قابل دسترس خواهد بود.

اوایل سال جاری، مورائس دستور داده بود تا برخی حساب‌ها به عنوان بخشی از تحقیقات درباره “میلیشیاهای دیجیتال” که متهم به انتشار اطلاعات نادرست و سخنان نفرت‌انگیز در دوران ریاست‌جمهوری ژائیر بولسونارو بودند، مسدود شوند.

علاوه بر این، مورائس تحقیقاتی را علیه ایلان ماسک آغاز کرد، زیرا این میلیاردر قصد داشت حساب‌هایی که دستور مسدودسازی آن‌ها توسط مورائس صادر شده بود را بازگشایی کند. ماسک تصمیمات مورائس درباره شرکت ایکس را “غیرقانونی” نامیده است.

در ماه آوریل پس از اینکه مورائس از ایکس خواست که در این‌باره توضیح دهد، وکلای ایکس در برزیل به دادگاه عالی توضیح دادند که “خطاهای عملیاتی” باعث شده بود که برخی کاربران که باید مسدود می‌شدند، همچنان فعال بمانند.

روز شنبه، ماسک در توییتی مورائس را “ننگی برای عدالت” خواند و تأکید کرد که شرکت نمی‌تواند به “دستورات سانسوری مخفی و درخواست‌های تحویل اطلاعات خصوصی” قاضی عمل کند.

با توجه به این تحولات، وضعیت ممکن است تغییر کند، اما قطعاً به حالت اولیه باز نخواهد گشت. این موضوع نه تنها برای برزیل، بلکه برای بسیاری از نقاط جهان صدق می‌کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: phonearena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر