coinex
otetmarket
propification.com

تاسیس آزمایشگاه ملی هوش مصنوعی ایران در دانشگاه تهران

طبق آخرین خبرها، آزمایشگاه ملی هوش مصنوعی ایران قرار است در دانشگاه تهران تأسیس شود. قطعاً پیشرفت‌های کشور در زمینه هوش مصنوعی منوط به تأسیس چنین آزمایشگاه‌هایی است.

19 تیرماه 1403 سازمان ملی هوش مصنوعی افتتاح و آغاز بکار کرد. مراسم افتتاح این سازمان با حضور محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری دولت سیزدهم و دکتر رح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دولت سیزدهم برگزار شد. نام این سازمان به اختصار (AIO) که زیرنظر ریاسن جمهوری فعالیت می‌کند. حال با گذشت 1 ماه از افتتاح این سازمان، اولین آزمایشگاه ملی هوش مصنوعی ایران هم قرار است در دانشگاه تهران نیز تأسیس شود. در ادامه مطلب با جزئیات خبر همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: تدریس هوش مصنوعی در دانشگاه ها از مهر امسال آغاز می‌شود

آزمایشگاه ملی هوش مصنوعی ایران تأسیس می‌شود

به نقل از دانشکدگان فنی دانشگاه تهران، بر اساس تفاهم‌نامه‌ همکاری محمد سعید سرافراز، رئیس سازمان ملی هوش مصنوعی ایران، رئیس دانشکدگان فنی و رئیس سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران، آزمایشگاه ملی هوش مصنوعی ایران به عنوان آزمایشگاه مرجع این حوزه در پردیس شماره ۲ دانشکدگان فنی دانشگاه تهران تأسیس می‌شود.

این تفاهم‌نامه در قالب قرارداد BOT، ۱۰ ساله منعقد شده است و سازمان ملی هوش مصنوعی ایران علاوه بر تعهدات عادی، بخشی از سهام این آزمایشگاه را به دانشگاه تهران و دانشکدگان فنی واگذار خواهد کرد.

آزمایشگاه ملی هوش مصنوعی ایران تأسیس می‌شود

همکاری‌های علمی استادان، دانشجویان و کارشناسان در حوزه مختلف از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

سازمان ملی هوش مصنوعی ایران، به عنوان یک سازمان مستقل زیر نظر مستقیم رئیس‌جمهور اداره می‌شود و از سال ۱۴۰۲، مسئولیت سازماندهی کلیه امکانات، تجهیزات و شبکه‌سازی توانمندی‌های علمی و فناوری کشور در حوزه هوش مصنوعی را به عنوان نهادی حاکمیتی بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص تأسیس این آزمایشگاه و پیشرفت‌های ایران در زمینه هوش مصنوعی چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر