coinex
otetmarket
propification.com

سایه سنگین وام ثبت نام خودرو بر وام ازدواج ؛ حفظ منافع مهمتر از حل مشکلات معیشتی است!

ایجاد حساب وکالتی در طرح فروش جدید ایران خودرو باعث شد که بانکها تسهیلاتی را برای متقاضیان درنظر بگیرد. در این اوضاع آشفته به وضوح شاهد سایه سنگین وام ثبت نام خودرو بر وام ازدواج و دیگر تسهیلات معیشیتی و منفعت‌طلبی بانکها هستیم.

یک اقتصاددان به پرداخت تسهیلات خرید خودرو در جدیدترین طرح فروش ایران خودرو ورود پیدا کرده و گفته است که بانکها به جای پرداخت وام ازدواج، وام خودرو پرداخت می‌کنند و مشخص است که فقط به فکر منافع خود هستند. به تعبیر ما می‌شود اینطور گفت که سایه سنگین وام ثبت نام خودرو بر وام ازدواج و دیگر تسهیلات معیشتی گسترده شده است.

طبق آمار، هزاران زوج در سراسر کشور در صف دریافت وام ازدواج قرار دارند و بانکهای عامل حتی در زمان پرداخت نیز شرایطی را به آنان تحمیل می‌کنند که از عهده همه زوج‌ها برنمی‌آید. از معرفی ضامن‌ تا حتی 3 نفر گرفته تا میانگین حساب، اعتبارسنجی و غیره و غیره. اما زمانی که بحث خرید خودرو درمیان باشد، همین بانکها به سهولت ارقامی بالا برای خرید خودرو به متقاضیان پرداخت می‌کنند. این یعنی اعتبار وجود دارد، اما به هرکسی و هرچیزی نمی‌دهیم. شرح صحبت‌های این اقتصاددان را می‌توانید در ادامه مطلب مطالعه کنید.


بیشتر بخوانید:


سایه سنگین وام ثبت نام خودرو بر وام ازدواج

به نقل از خبر فوری؛ کامران ندری، اقتصاددان در این خصوص گفت: «بانک‌ها با توجه به مطالبه عمومی و مشکلات موجود قاعدتاً باید مواردی مثل وام ازدواج، مسکن و کمک به تولید را مهم‌تر بدانند اما چون بحث سود در میان است، سیستم بانکی مشکلات اجتماعی را به حاشیه برده و به مردم وام خرید خودرو می‌دهد.»

وی افزود:

«در شرایطی که دولت نرخ بهره با پایین آورده است، باید در قدم اول وام را به مشکلات معیشتی مردم تخصیص داد که به دلیل مدیریت ناصحیح بانک‌ها اول به فکر منافع خود هستند.»

سایه سنگین وام ثبت نام خودرو بر وام ازدواج

کامران ندری ادامه داد: «تا زمانی که حاکمیت در همه مناسبات اقتصادی دخالت کند، وضعیت با همین روند غلط خواهد ماند.»

این اقتصاددان در پایان گفت:

«در صورت ورود بخش خصوصی، رقابت، بسیاری از معضلات را برطرف خواهد کرد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص منفعت‌طلبی بانکهای کشور و عدم رسیدگی دولت به خودکامگی آنان چیست؟ آیا شما برای دریافت وام ازدواج و دیگر تسهیلاتی معیشتی کشور به مشکل برخورده‌اید؟ درخصوص شرایط سخت بانکها در پرداخت این وام‌ها چه نظری داری؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر