coinex
otetmarket
propification.com

مشخصات دوربین سری آیفون 16 به طور کامل فاش شد؛ پشتیبانی از عکاسی ماکرو در مدل‌های غیر پرو

از اخبار این روزها که مدام در صدر جدول داده‌ها قرار دارد، خانواده جدید آیفون است. امروز در گزارشی جدید مشخصات دوربین سری آیفون 16 کاملا فاش شد

به نظر می‌رسد آیفون 16 و 16 پلاس کمترین تغییرات را در سری آیفون 16 داشته‌اند. این مدل‌ها همچنان از همان سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی مدل‌های قبلی خود استفاده خواهند کرد، اما دوربین فوق عریض آن‌ها با افزایش دیافراگم از f/2.4 به f/2.2 بهبود خواهد یافت.

نکته قابل توجه اینکه مدل‌های غیر پرو بالاخره از عکاسی ماکرو پشتیبانی خواهند کرد، ویژگی‌ای که در حال حاضر در آیفون‌های پایه وجود ندارد.


بیشتر بخوانید:


مشخصات دوربین سری آیفون 16

شایعات حاکی از آن است که آیفون 16 پرو و پرو مکس به‌روزرسانی‌های بیشتری دریافت خواهند کرد. دوربین اصلی احتمالاً همانند سال گذشته باقی خواهد ماند، اما دوربین فوق عریض بهبود قابل توجهی خواهد داشت.

مشخصات دوربین سری آیفون 16

رزولوشن دوربین فوق عریض از 12 مگاپیکسل به 48 مگاپیکسل افزایش خواهد یافت و از تکنیک پیکسل‌بینیگ برای عکاسی استفاده خواهد کرد. هر پیکسل 0.7 میکرومتر خواهد بود که در حالت پیکسل‌بینیگ به اندازه 1.4 میکرومتر تبدیل می‌شود. همچنین می‌توانید عکس‌های 48 مگاپیکسلی را در فرمت با کیفیت بالای ProRaw اپل ثبت کنید.

علاوه بر به‌روزرسانی‌های سنسور، گفته می‌شود اپل امسال یک فرمت عکس جدید به نام JPEG-XL معرفی خواهد کرد و مدل‌های پرو نیز از ضبط ویدئو با کیفیت 3K و سرعت 120 فریم بر ثانیه با Dolby Vision پشتیبانی خواهند کرد.

مشخصات دوربین سری آیفون 16

یکی از افزوده‌های مورد انتظار، دکمه Capture در هر چهار مدل آیفون 16 است. این دکمه به صورت خازنی عمل می‌کند؛ به این معنی که برای فعال کردن آن نیازی به فشار فیزیکی نیست و به طور انحصاری برای اپلیکیشن‌های دوربین، از جمله اپلیکیشن‌های اپل و گزینه‌های شخص ثالث، پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین انتظار می‌رود این دکمه از فشار نیمه حساس به نیرو پشتیبانی کند که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد از آن برای ویژگی‌هایی مانند قفل کردن نوردهی و فوکوس قبل از گرفتن عکس استفاده کنند. علاوه بر این، ماهیت خازنی آن ممکن است به آن اجازه دهد به عنوان یک ترک‌پد نیز عمل کند.

مشخصات دوربین سری آیفون 16

این تغییرات و به‌روزرسانی‌ها نشان‌دهنده تلاش اپل برای بهبود تجربه کاربری و ارائه ویژگی‌های جدید و جذاب در سری آیفون 16 است.

بیشتر بخوانید:

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر