coinex
otetmarket
propification.com

متا پروژه رقیب Apple Vision Pro را لغو کرد؛ یک هیچ به نفع اپل

بر اساس گزارش‌هایی، متا کار بر روی رقیب Apple Vision Pro که با کد La Jolla شناخته می‌شد را متوقف کرده است. توسعه این پروژه از نوامبر سال گذشته آغاز شده بود و قرار بود در سال ۲۰۲۷ روانه بازار شود.

اما اکنون این اتفاق نخواهد افتاد. به نظر می‌رسد دلیل لغو پروژه رقیب Apple Vision Pro به دلیل استفاده از نمایشگرهای MicroOLED بوده که این محصول را بسیار گران‌قیمت می‌کرد؛ خیلی بیشتر از هدف اولیه متا که می‌خواست زیر 1000 دلار هزینه داشته باشد.


بیشتر بخوانید:


لغو پروژه رقیب Apple Vision Pro

قیمت 3500 دلاری اپل ویچن پرو (Vision Pro) نیز تأثیر زیادی در بازار نداشته و اگر حتی اپل نمی‌تواند یک دستگاه با قیمت بالا را به پرفروش‌ترین محصول تبدیل کند، این می‌تواند نشان دهنده این باشد که بازار گنجایش پوشش دادن دو هدست گران‌قیمت را ندارد.

در خصوص لغو پروژه‌ی La Jolla ( رقیب Apple Vision Pro )، آندرو بوسورث، مدیر ارشد فناوری متا، اظهار داشت: “ما همیشه پروتوتایپ‌های زیادی در حال توسعه داریم. اما همه آنها را به تولید نمی‌رسانیم. برخی را جلو می‌بریم و از برخی دیگر می‌گذریم. تصمیماتی مانند این همیشه اتفاق می‌افتند و داستان‌هایی که بر اساس شایعات درباره یک تصمیم خاص هستند هرگز تصویر واقعی را به نمایش نمی‌گذارند”.

لغو پروژه رقیب Apple Vision Pro

 

در حالی که هدست پیشرفته لغو شده است، متا همچنان در حال کار بر روی نسخه‌ای مقرون به صرفه‌تر با کد Ventura است که احتمال دارد قبل از پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه شود. همچنین انتظار می‌رود متا در ماه آینده عینک‌های واقعیت افزوده جدیدی را معرفی کند و Quest 4 نیز باید در سال 2026 عرضه شود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر