coinex
otetmarket
propification.com

حساب‌های بانکی استارلینک در برزیل مسدود شدند؛ تعطیلی احتمالی X در برزیل

در پی کشمکش‌های حقوقی میان شرکت X و دادگاه عالی برزیل، فعالیت‌های این شرکت در این کشور با چالش جدی مواجه شده است. قاضی الکساندر دی موریس، یکی از قضات عالی برزیل، با صدور دستوری، حساب‌های بانکی استارلینک در برزیل را مسدود کرده و به تعطیلی احتمالی X در این کشور هشدار داده است.

این اقدامات پس از چند ماه درگیری بین ایلان ماسک، مالک شرکت X، و قاضی دی موریس بر سر مسدودسازی برخی حساب‌ها در برزیل صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید:


تعطیلی احتمالی X در برزیل

شرکت X که از دستورات دادگاه برزیل به عنوان “سانسور” یاد کرده، اوایل این ماه فعالیت‌های خود را در برزیل به حالت تعلیق درآورد. اکنون به نظر می‌رسد که دی موریس با استفاده از شرکت استارلینک، که تحت مالکیت اسپیس‌اکس قرار دارد، تلاش دارد تا شرکت X را مجبور به رعایت دستورات دادگاه کند.

استارلینک در بیانیه‌ای اعلام کرده که این دستور بر اساس اتهامات نادرستی صادر شده و از هیچ فرآیند قانونی که در قانون اساسی برزیل پیش‌بینی شده، تبعیت نکرده است. این شرکت قصد دارد به صورت قانونی به این مسئله رسیدگی کند.

بیانیه استارلینک
بیانیه استارلینک

همچنین قاضی دی موریس تهدید کرده که اگر شرکت X تا مهلت تعیین شده نماینده قانونی خود را در برزیل منصوب نکند، دستور تعطیلی کامل این شرکت را صادر خواهد کرد. شرکت X در بیانیه‌ای که به زبان پرتغالی و انگلیسی منتشر کرده، اعلام کرده که در روزهای آینده، دستورات دادگاه و پرونده‌های مرتبط را منتشر خواهد کرد و تأکید کرده که به قوانین برزیل پایبند است و از زیر پا گذاشتن آن‌ها خودداری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: engadget

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر