coinex
otetmarket
propification.com

واریز یارانه معیشتی 600 هزار تومانی برای مادران آغاز شد

بر اساس اعلام مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد واریز یارانه معیشتی 600 هزار تومانی برای مادران در قالب طرح یسنا آغاز شد.

از سال گذشته طرح یسنا یا یارانه مضاعف ۶۰۰ هزار تومانی در قالب اعتبار خرید رایگان بسته‌های حمایتی، در دولت قبل برای مادران باردار و دارای فرزند زیر ۲ سال به طور رسمی اجرایی شد.

این طرح در ابتدا به شکل آزمایشی در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی به مرحله اجرا درآمد. در این طرح مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار (زیر ۲ سال) که در دهک یک درآمدی قرار داشتند به شکل ماهانه از دولت یارانه دریافت می‌کنند.


بیشتر بخوانید: همه چیز درباره یارانه طرح یسنا ؛ مبلغ یارانه یسنا واریز شد


معوقات سهمیه ماه‌های تیر و مرداد جبران خواهد شد

متاسفانه پس از مدتی در اجرای این طرح وقفه افتاد. اکنون مجتبی احمدلو مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد از اجرای دوباره‌ی این طرح و واریز یارانه معیشتی 600 هزار تومانی برای مادران خبر داد.

او در این باره می‌گوید:« سهمیه فروردین و اردیبهشت‌ماه (با سرانه ماهانه ۳۵۰هزار تومان) در روز‌های اخیر و سهمیه خردادماه نیز در هفته‌های آتی به حساب مادران واریز می‌شود.»

احمدلو ادامه داد:« از حداکثر ۶۰ هزار مادر باردار و شیرده در دهک یک تا پنج درآمدی به مدت ۱۲ ماه حمایت تغذیه‌ای صورت می‌گیرد. مادران باردار و شیرده توسط مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌ها به کمیته امداد معرفی و بعد از کنترل و شناسایی دهک‌ها به صندوق امداد ولایت معرفی می‌شوند.»

وی افزود:« پس از این معرفی، بن کارت غیرنقدی با سرانه ماهانه ۳۵۰ هزار تومان (حداکثر ۱۲ ماه) در راستای خرید اقلام غذایی از نزدیکترین فروشگاه محل برای آن‌ها صادر می‌شود.»

طبق اعلام وی، به محض آماده شدن لیست و تامین اعتبار، معوقات سهمیه ماه‌های تیر و مرداد جبران خواهد شد.

احمدلو همچنین اظهار کرد:« سهمیه هر ماه به حساب مادران واریز می‌شود. استفاده از این کارت‌ها به گونه‌ای است که صرفا می‌توان با این کارت ها، کالا خرید کرد.»

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد در پایان خاطرنشان کرد:« البته برای خرید با فروشگاه خاصی قرارداد نداریم و مادران می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین مغازه اقلام غذایی را خریداری کنند. لازم به ذکر است که بعد از شارژ کارت به شماره موبایل مادران پیامکی جهت اعلام خرید اقلام غذایی ارسال می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما مخاطبین عزیز تکراتو درباره‌ی واریز یارانه معیشتی 600 هزار تومانی برای مادران چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر