coinex
otetmarket
propification.com

ظاهرا سامسونگ به دنبال خرید زیرساخت شبکه نوکیا است

گزارش‌ها حاکی از آن است که سامسونگ به دنبال خرید کسب‌و‌کار زیرساختی شبکه نوکیا است. با وجود اینکه نوکیا در رقابت با شرکت‌های بزرگی مانند اریکسون و هواوی در سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شده، اما همچنان یکی از بازیگران مهم در حوزه زیرساخت‌ شبکه به شمار می‌آید.

از سوی دیگر، سامسونگ نیز شاخه‌ای به نام “شبکه دسترسی رادیویی” (RAN) دارد، اما سهم بازار آن در این بخش نسبتاً کوچک و حدود 6.1 درصد در سال گذشته بوده است.


بیشتر بخوانید:


خرید زیرساخت شبکه نوکیا توسط سامسونگ

شایعاتی از منابع داخلی صنعت به گوش می‌رسد که نشان از علاقه سامسونگ برای خرید بخش زیرساختی شبکه نوکیا به منظور تقویت موقعیت خود در بازار RAN دارد. گفته می‌شود مبلغ این خرید حدود 10 میلیارد دلار خواهد بود. در صورتی که این معامله انجام شود، سامسونگ تبدیل به دومین تامین‌کننده بزرگ RAN در جهان خواهد شد و سهم بازار آن به 25.6 درصد خواهد رسید.

سامسونگ در حال حاضر ایستگاه‌های پایه 4G و 5G، چیپ‌ست‌ها، دستگاه‌های رادیویی و تجهیزات اصلی شبکه تولید می‌کند؛ بنابراین، این غول کره‌ای آنچان هم با امور زیرساختی شبکه غریبه نیست. سامسونگ تاکنون محصولات و خدمات خود را به اپراتورهای مختلفی در سراسر جهان از جمله تلوس کانادا، O2 در آلمان، Reliance Jio در هند، KDDI و NTT DoCoMo در ژاپن، Dish و Verizon در آمریکا و Vodafone در بریتانیا عرضه کرده است.

خرید زیرساخت شبکه نوکیا نه تنها موقعیت سامسونگ را در بازار جهانی ارتقا می‌دهد، بلکه به این شرکت اجازه می‌دهد تا در رقابت با سایر بازیگران بزرگ این عرصه قدرتمندتر ظاهر شود.

بیشتر بخوانید:

منبع: gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر