coinex
otetmarket
propification.com

سامسونگ، گلکسی کوانتوم 5 را معرفی کرد؛ همان گلکسی A55 اما ایمن‌تر

سامسونگ به تازگی گوشی جدیدی به نام گلکسی کوانتوم 5 را رونمایی کرده که با فناوری کوانتومی امنیت بالایی دارد. این گوشی در همکاری با شرکت SK Telecom توسعه یافته و فقط در کره جنوبی عرضه می‌شود. در این دستگاه از چیپ کوانتومی که شرکت ID Quantique (IDQ) توسعه داده، استفاده شده است.

چیپ استفاده شده در این گوشی یک تولیدکننده شماره تصادفی کوانتومی (QRNG) است. این چیپ با استفاده از فیزیک کوانتومی، اعداد تصادفی واقعی تولید می‌کند که در فرآیند رمزگذاری و رمزگشایی داده‌های حساس مانند اطلاعات بیومتریک و رمزهای عبور استفاده می‌شوند.

راهنمای خرید تکراتو

استفاده از اعداد تصادفی واقعی از یک چیپ مستقل، احتمال تأثیرگذاری و دستکاری خارجی را که روش‌های معمول تولید اعداد تصادفی به آن‌ها متکی هستند، به‌شدت کاهش می‌دهد.


بیشتر بخوانید:


مشخصات فنی گلکسی کوانتوم 5 یا همان گلکسی A55

علاوه بر چیپ QRNG، گلکسی کوانتوم 5 عملاً همان گوشی گلکسی A55 است. برخی از مشخصات برجسته این گوشی شامل بدنه‌ای از فریم آلومینیومی و جلوی و پشت شیشه‌ای با حفاظت IP67، صفحه نمایش 6.6 اینچی Super AMOLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، بلندگوهای استریو، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی می‌شود.

قلب تپنده این گوشی چیپست Exynos 1480 است که با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء همراه است. همچنین یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع 25 واتی تأمین برق این گوشی را بر عهده دارد.

مشخصات فنی گلکسی کوانتوم 5 یا همان گلکسی A55 

رنگ‌ها و قیمت گلکسی کوانتوم 5 سامسونگ

گلکسی کوانتوم 5 سامسونگ در سه رنگ مختلف عرضه می‌شود: آبی یخی جذاب، یاسی جذاب و سرمه‌ای جذاب. قیمت فروش این گوشی 618/200 وون کره (معادل 465 دلار) است.

این گوشی با توجه به مشخصات فنی قوی و خصوصیات امنیتی منحصر به فردی که دارد، می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای کاربران در کره جنوبی باشد. متاسفانه این گوشی به دلیل انحصاری بودن در بازارهای دیگر در دسترس نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

منبع: gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر