coinex
otetmarket
propification.com

جزئیات تحویل خودروهای ایران خودرو ؛ پای لنگ طرح فروش فوق العاده!

متقاضیان مشتاقانه منتظر اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو هستند. با این وجود هنوز تاریخ دقیقی اعلام نشده است تا امروز که جزئیاتی از تحویل خودروهای ایران خودرو منتشر شد.

روز یکشنبه، 11 شهریور 1403 مراسم قرعه کشی محصولات ایران خودرو با حضور نهادهای نظارتی برگزار شد. قرعه‌کشی ایران خودرو به تفکیک دو طرح فروش فوق‌العاده و طرح پیش‌فروش برگزار و تعداد متقاضیان هر طرح و شانس برنده شدن در طرح فروش ایران خودرو نیز پس از آن اعلام شد. با وجود اینکه ابتدا قرار بود نتایج قرعه‌کشی بلافاصله اعلام شود، اما مدیران ایران خودرو گفتند که نتایج هفته آینده اعلام می‌شود.

راهنمای خرید تکراتو

به نقل از اقتصاد آنلاین؛ مدیران ایران خودرو امروز جزئیات جدیدی از تحویل خودروهای ایران خودرو سخن گفتند. ضمناً در آمارها آمده است که تولید ایران خودرو ویژه این طرح نسبت به سال گذشته تا 11 درصد کاهش یافته است. این یعنی متقاضیان طرح فروش فوق العاده ایران خودرو که عمده آمار ثبت‌نام را به خود اختصاص می‌دهند، باید نگران عدم تخصیص خودرو باشند.

جزئیاتی از تحویل خودروهای ایران خودرو اعلام شد

پس از برگزاری قرعه‌کشی ایران خودرو که به صورت جداگانه برای فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش و همچنین بین متقاضیان عادی، جوانی جمعیت و خودروهای فرسوده برگزار شد، آمارها از اقبال پایین متقاضیان فروش فوق‌العاده می‌گویند. این موضوع از جایی حائزاهمیت است که ایران خودرو برای این طرح فروش 186 هزار دستگاه خودرو تولید کرده است. در مقام مقایسه باید بگوییم که در مقابل 208 هزار دستگاه خودو در سالا گذشته، میزان تولید ایران خودرو تا 11 درصد کاهش داشته است.

لازم به ذکر است که همه تولیدات این شرکت برای طرح فروش جدید درنظر گرفته نمی‌شود و قرار است فقط 120 هزار دستگاه به متقاضیان تحصیص یابد. ضمناً ایران خودرو هنوز درگیر پیش‌ثبت‌نام‌های سال گذشته هم هست و باید تکلیف آنان مشخص شود.

جزئیاتی از تحویل خودروهای ایران خودرو اعلام شد
تحویل خودروهای ایران خودرو

به نظر می‌رسد دلیل استقبال متقاضیان از طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو مباحث مربوط به قیمت خودروها باشد اما نگرانی جدیدی که متقاضیان این شرکت دارند مربوط به افزایش قیمت کارخانه محصولات با توجه به اطلاعیه ایران خودرو در سایت کدال و افت 11 درصدی تولیدات ایران خودرو می باشد.

همچنین این افراد نگران هستند که ایران خودرو از حدود ۱۲۰ هزار دستگاه خودرویی که عرضه می‌کند بخش عمده را در قالب پیش فروش واگذار کند. چنانچه این اتفاق بیفتد تنها یک پیامد برای انتخاب‌کنندگان مدل پیش خرید دارد و آن کاهش شدید شانس در اختیار گرفتن خودرو از جدیدترین طرح فروش ایران خودرو است. زیرا علاوه بر ترافیک سنگین در جاده طرح فروش فوق‌العاده، تعداد خودروی عرضه شده از این مسیر هم کاهش پیدا می‌کند.

مدیران ایران خودرو تاکید کردند ثبت‌ام‌کنندگان در دور اول فروش این خودروساز در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو که موعد تحویل خودروی آنها پاییز و زمستان امسال اعلام شده نگران نباشند زیرا اولویت تحویل خودرو با آنها خواهد بود. بنابراین کاهش تیراژ تولید، تدوام تحویل خودروهای عرضه شده در دور اول فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و شلوغی صف فروش فوق‌العاده تا حدی امید متقاضیانی که به دنبال خرید فوق‌العاده از ایران خودرو بودند را ناامید کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد طرح فروش جدید ایران خودرو و اخبار ریز و درشت در ارتباط با آن چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر