coinex
otetmarket
propification.com

کوالکوم اسنپدراگون 6 نسل 3 برای رقابت با اگزینوس 1480 پا میدان گذاشت

کوالکام جایگزین جدیدی برای چیپست‌های تلفن‌های هوشمند خود معرفی کرد که رقیب مستقیم اگزینوس 1480 سامسونگ به شمار می‌رود. این چیپست که اسنپدراگون 6 نسل 3 نام دارد، جانشین اسنپدراگون 6 نسل 1 است و بین مدل‌های اسنپدراگون 6s نسل 3 و اسنپدراگون 7s نسل 2 جای می‌گیرد. جالب است بدانید کوالکام بدون هر گونه اعلام رسمی، تنها با قرار دادن این چیپست روی وب‌سایت رسمی خود، آن را معرفی کرده است.

براساس خبر سام‌موبایل، کوالکوم اسنپدراگون 6 نسل 3 از فرآیند ساخت چهار نانومتری بهره می‌برد و دارای پردازنده هشت‌هسته‌ای با چهار هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A78 و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 است.

راهنمای خرید تکراتو

مشخصات اسنپدراگون 6 نسل 3 کوالکوم

در بخش گرافیک هم از واحد پردازش گرافیکی Adreno 710 استفاده شده که می‌تواند نمایشگرهایی با رزولوشن Full HD+ و حداکثر نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را پشتیبانی کند. این چیپست از حافظه LPDDR5 با فرکانس 3,200 مگاهرتز نیز پشتیبانی می‌کند و دارای پردازشگر سیگنال تصویر Spectra Triple ISP است.

بعلاوه تراشه کوالکوم اسنپدراگون 6 نسل 3 می‌تواند از دوربین‌هایی تا 200 مگاپیکسل و یا ثبت تصاویر از سه دوربین با رزولوشن پایین‌تر به‌طور همزمان، پشتیبانی می‌کند. از نظر ارتباطی این چیپست از دو سیم‌کارت 5G، Wi-Fi 6E، و بلوتوث 5.2 پشتیبانی می‌کند.

کوالکوم اسنپدراگون 6 نسل 3 برای رقابت با اگزینوس 1480 پا میدان گذاشت

از آنجایی که سامسونگ در محصولات اخیر خود از سری اسنپدراگون 6 استفاده نکرده بنظر نمی‌رسد که در گوشی‌ها یا تبلت‌های بعدی خود از این تراشه استفاده کند؛ و با توجه به مشخصاتی که تراشه تازه معرفی شده کوالکوم دارد، بنظر رقابت سختی با اگزینوس 1480 سامسونگ خواهد داشت.

هنوز اطلاعات دقیقی درباره زمان عرضه اسنپدراگون 6 نسل 3 یا نام اولین گوشی‌ای که از آن بهره خواهد برد و زمان ورود آن دستگاه به بازار در دسترس نیست.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر