coinex
otetmarket
propification.com

خودروسازان باید استانداردهای اجباری را اجرا کنند؛ آخرین مهلت خودروسازان

اجرای استانداردهای اجباری صنعت خودرو برای همه شرکت‌های خودروساز است و نمی‌شود از دامش رها شد. خودروسازان مدت کوتاهی زمان دارند تا این استانداردها را انجام دهند.

استانداردهای 85گانه از سال گذشته برای استفاده در تمام محصولات خودروسازان اجباری شد؛ اما می‌دانیم که بسیاری از این استانداردها هنوز در اکثر خودروها وجود ندارد و خودروسازان از قرار دادن آنان در محصولاتشان امتناع می‌کنند. حال ظاهراً این شرکت‌ها با تصمیمات جدید امسال باید در تمام محصولاتشان استانداردهای لازم را تعبیه کنند.

راهنمای خرید تکراتو

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به تازگی زمانی را برای استانداردسازی خودرو در دو بخش خودروهای تجاری و خودروهای سواری تعیین کرده است. بنابر این تصمیم تمامی خودروسازان باید از استانداردهای اجباری خودرو در محصولتشان استفاده کنند.

لازم به ذکر است که این استانداردها به هر صورت توسط خودروسازان در محصولات تعبیه خواهد شد؛ اما چیزی که مهم است افزایس قیمت خودرو است که این استانداردها بوجود خواهند آورد. یه بیان دیگر این مهم بهانه‌‌ای می‌شود برای افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان.

اجبار خودروسازان برای اجرای استانداردهای اجباری

مصوبه 170 ستاد تسهیل و رفع تولید که در تاریخ 7 شهریور توسط وزارت صمت به بار نشست چینن می‌گوید: «برای حمایت از واحدهای تولیدی، آماده‌سازی قطعه‌سازان، شکل‌دهی زنجیره تأمین و اجرای استاندارد بر روی تمام محصولات، بعد از دریافت فهرست خودروسازان و تأیید معاونت حمل و نقل وزارت صمت برای آخرین بار مهلت اجرای استانداردهای اجباری برای خودروهای سواری تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ و برای خودروهای تجاری تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۳ تمدید شود.»

این ستاد تأکید کرد که مصوبه ذکر شده به هیچ عنوان قابل تمدید نیست و بعد از تاریخ‌های ذکر شده هیچ خودروسازی حق تولید خودرو بدون استانداردهای مربوط را ندارد.

اجبار خودروسازان برای اجرای استانداردهای اجباری

بند جهارم مصبه 174 می‌گوید: «در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و در اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و «عطف به بند (١) مصوبات یکصد و هفتاد و نهمین جلسه دبیرخانه ستاد تسهیل ابلاغی به شماره ٣١۶٢٩۶۶مورخ ١۴٠٣ / ٠۴ / ٣١» در خصوص تعویق اجرای استاندارد خودروهای تجاری و سواری در جلسه طرح و پس از استماع گزارش مدیران واحدهای تولید خودرو، نمایندگان انجمن قطعه‌سازان، سازمان ملی استاندارد، معاونت حمل و نقل وزارت صمت و اعضای ستاد، تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:

  1. بنابر پیشنهاد وزارت صمت و جهت آماده‌سازی قطعه‌سازان، شکل‌دهی زنجیره تأمین و اجرای استاندارد بر روی تمامی محصولات، بعد از دریافت لیست توسط خودروسازان (نام خودرو و لیست استانداردهای اجرا نشده) و تأیید معاونت حمل و نقل برای آخرین بار، برای خودروهای سواری تا ١۴٠۳/٠۶/۳١ و برای خودروهای تجاری تا ١۴٠۳/١٢/٢۹ زمان اختصاص یابد. مصوبه مذکور قابل تمدید نیست. بعد از تاریخ‌های مذکور هیچ خودروسازی حق تولید خودرو بدون استانداردهای مربوطه را ندارد.
  2. همچنین مقرر گردید مشکلات شرکت ایران خودرو دیزل توسط دبیرخانه ستاد تسهیل از طریق مکاتبه با شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مورد پیگیری قرار گیرد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص اجبار خودروسازان به استفاده از استانداردهای لازم خودروسازی چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    مرسی از اطلاع رسانی خوب تون. خداقوت

    پاسخ