coinex
otetmarket
propification.com

پیکسل 9a گوگل عملکرد و پایداری پایین‌تری نسبت به برادران خود خواهد داشت

گوشی پیکسل 9a گوگل به تراشه تراشه تنسور G4 مجهز می‌شود اما از نظر عملکرد و پایداری نسبت به برادران خود ضعیف‌تر خواهد بود.

قرار است که شرکت گوگل از گوشی Google Pixel 9a خود در اواخر سال جاری (2024) در بازار رونمایی کند. البته برخی از منابع پیش‌بینی کرده‌اند که زمان عرضه پیکسل 9a گوگل در ماه می سال 2025 میلادی خواهد بود؛ مطابق با تاریخ عرضه دو نسل آخر دستگاه‌های سری A گوگل یعنی پیکسل 8a و پیکسل 7a.

راهنمای خرید تکراتو

حال، در گزارش اخیری از یک منبع داخلی شرکت سازنده به نام Kamila Wojciechowska، گفته شده است که Pixel 9a با تراشه جدید گوگل یعنی Tensor G4 اما یک مودم قدیمی به بازار عرضه خواهد شد.

عملکرد پیکسل 9a گوگل

خوشبختانه در نسل‌های اخیر، شاهد نزدیک شدن گوشی‌های سری A گوگل به مدل پایه پرچمدار بوده‌ایم. اگرچه این مسئله از بسیاری جهات باعث خشنودی و مسرت است اما با افزایش قیمت دستگاه‌های سری A باعث ایجاد سردرگمی در بین کاربران شده و تصمیم‌گیری درباره انتخاب یک مدل را سخت‌تر کرده است.

پیکسل 9a گوگل

اکنون، به گفته منبع داخلی گوگل، این شرکت قصد دارد که با ایجاد یک تمایز قابل توجه بین دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه سری A و مدل‌های پرچمدار، این مشکل را برطرف کند. به نظر می‌رسد که اولین گام در جهت ایجاد این تمایز استفاده از یک مودم قدیمی خواهد بود.

شایان ذکر است در تراشه Tensor G4 که قدرت پیکسل 9a را تامین می‌کند، قالب سیلیکونی ثابت باقی می‌ماند، با این حال، بسته‌بندی متفاوت خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید، بسته‌بندی از قالب در برابر محیط خارجی محافظت می‌کند و همچنین آن را به PCB (برد مدار چاپی) متصل می‌کند. علاوه بر این، بسته بندی به دفع گرمای تولید شده توسط پردازنده در حین کار کمک می‌کند و این مسئله برای حفظ عملکرد و پایداری بسیار حائز اهمیت است. در واقع، در یک بسته بندی پیشرفته از مواد یا طرح‌هایی استفاده می‌شود که توانایی هدایت حرارت را افزایش می‌دهند.

با این حال، گوگل تصمیم گرفته که بسته‌بندی تراشه Tensor G4 به کار رفته در Pixel 9a را از FOPLP به IPoP (بسته بندی یکپارچه روی بسته) تغییر دهد. به گفته سامسونگ، FOPLP یک روش بسته‌بندی جدید و پیشرفته‌ است که نسبت به روش IPoP هم نازک‌تر است و هم گرما را بهتر دفع می‌کند. بنابراین، از نظر فنی، دستگاه‌های پرچمدار سری پیکسل 9 در بخش عملکرد و ثبات نسبت به سری a برتری خواهند داشت. البته روی آوردن گوگل به روش IPoP ممکن است که فرآیند تولید Pixel 9a را کمی ارزان‌تر کند و متعاقبا قیمت گوشی نیز پایین‌تر خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره کاهش عملکرد و پایداری گوشی پیکسل 9a گوگل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر