coinex
otetmarket
propification.com

حمایت ایلان ماسک از تیم کوک : شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌ها به نیروی کار چین متوسل نمی‌شوند

یک ویدیوی قدیمی از تیم کوک، مدیرعامل اپل، اخیرا در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) به شدت پربازدید شد. در این ویدیو، کوک ادعا می‌کند که شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌ها، تولیدات خود را به چین منتقل نکرده‌اند. واکنش‌ها به این ویدیو، همان‌طور که انتظار می‌رفت، متفاوت بود.

این ویدیو مربوط به زمانی است که اپل هنوز تولیداتش را به کشورهای دیگری مانند هند منتقل نکرده بود. کوک گفت که تصور عمومی مبنی بر ارزان بودن نیروی کار در چین دیگر درست نیست. او اضافه کرد که دلیل اصلی انتخاب چین توسط شرکت‌ها، «تمرکز مهارت‌های زیاد در یک مکان» است.

راهنمای خرید تکراتو

به گزارش phonearena، دلیل وایرال شدن مجدد این ویدیو احتمالا واکنش ایلان ماسک به آن بود. ماسک با همان روش مرموز خودش تنها با یک کلمه پاسخ داد: «درسته». همین پاسخ کوتاه، بحث‌های داغی را در بخش کامنت ایجاد کرد و مردم به دو گروه مخالف و موافق تقسیم شدند.

نظرات پیرامون حمایت ایلان ماسک از تیم کوک

برخی به‌ صراحت گفتند که کوک دروغ می‌گوید. برخی دیگر با او موافق بودند، اما اضافه کردند که آمریکا (در این مورد) از چین عقب مانده است. برخی نیز اشاره کردند که اپل امروز تولیدات خود را به کشورهای دیگری که تولید ارزان‌تری دارند منتقل کرده است.

کوک ادعا می‌کند که محصولات شرکت‌هایی مانند اپل نیاز به مهارت‌های بسیار بالا و ابزارهای پیچیده دارند. در نتیجه، شرکت‌ها به این نتیجه رسیدند که چین می‌تواند مکان مناسبی برای انتقال عملیات تولیدی‌شان باشد، به دلیل همان «تمرکز مهارت‌ها» که ذکر شد.

حمایت ایلان ماسک از تیم کوک

واقعیت این است که صنعت چین منابع مهارتی زیادی را در اختیار شرکت‌های خارجی قرار می‌دهد. اما نمی‌توان انکار کرد که نیروی کار چین هزینه کمتری دارد. در واقع، برخی از نظرات زیر ویدیوی تیم کوک به شرایط کاری نامطلوب در چین نیز اشاره کرده‌اند.

بحث‌هایی نیز مطرح شده که شرکت‌های بزرگ با انتقال تولیدات خود به چین، موجب جاسوسی صنعتی شده‌اند. به عبارت ساده‌تر، اتهام این است که شرکت‌های غربی تنها برای کسب سود سریع، به چین برتری تکنولوژیکی داده‌اند.

واکنش ماسک احتمالا به این موضوع کمکی نکرده؛ مخصوصا با توجه به جنجال‌هایی که پیرامون او وجود دارد. با این حال، جالب است که چگونه یک ویدیوی قدیمی هنوز می‌تواند باعث بروز بحث‌های دو قطبی شود.

شاید در آینده مشخص شود که آیا اپل واقعا برای مهارت‌های چینی به این کشور نیاز دارد یا نه؛ به‌ویژه اکنون که آیفون‌ها در برخی مناطق چین به دلایل امنیت سایبری ممنوع شده‌اند.

دیدگاه شما درباره حمایت ایلان ماسک از تیم کوک در انتقال عملیات تولید به چین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر