coinex
otetmarket
propification.com

مودم فایوجی اپل به احتمال زیاد در گوشی آیفون SE 4 مورد استفاده قرار خواهد گرفت

مودم فایوجی اپل در دست ساخت است و به زودی به همراه گوشی‌های آیفون SE 4 و آیفون 17 ایر معرفی می‌شود. این مسئله می‌تواند منجر به بی‌نیازی اپل از کوالکام شود.

مدتی است که شایعه شده اپل در حال توسعه مودم اختصاصی خود برای آیفون‌ها با هدف کاهش اتکا به شرکت کوالکام است. اپل سالهاست که در راستای این هدف کار می‌کند و حتی در سال 2019، بخش مودم فایوجی اینتل را خریداری کرد و به گمانه‌زنی‌ها درباره راه ‌اندازی شبکه مودم داخلی دامن زد.

راهنمای خرید تکراتو

اکنون، به گزارش وب‌سایت خبری gizmochina، بالاخره قرار است که این تلاش‌ها به نتیجه برسد. مینگ چی کو، یکی از مشهورترین تحلیل‌گران فناوری، با استناد به منابع زنجیره تامین، ادعا کرده است که برنامه‌های مودم داخلی اپل در حال پیشرفت است.

مودم فایوجی اپل در آیفون SE 4

بر اساس گفته‌های مینگ چی کو، انتظار می‌رود که اپل در سال آینده 35 تا 40 میلیون دستگاه با مودم 5G اختصاصی خود به بازار عرضه کند. این آمار در سال 2026 به 90 تا 110 میلیون دستگاه و در سال 2027 به 160 تا 180 میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت. او همچنین خاطر نشان کرده که این اقدامات می‌تواند ضربه بزرگی برای مودم‌های فایوجی کوالکام باشد.

از سوی دیگر، در ماه جولای، این تحلیل‌گر مدعی شد که دو مدل آیفون با مودم 5G داخلی اپل در سال 2025 معرفی خواهد شد. این دو مدل عبارتند از iPhone SE 4 که در سه ماهه اول سال آینده عرضه می‌شود و iPhone 17 Air که ممکن است در سه ماهه سوم سال 2025 معرفی شود.

مودم فایوجی اپل

همان‌طور که می‌دانید، هدف اصلی اپل در طول تمام سال‌های فعالیت، کنترل کامل بر اکوسیستم سخت افزاری دستگاه‌های خود بوده است. بنابراین، توسعه مودم اختصاصی، به این شرکت استقلال بیشتری می‌دهد و امکان یکپارچگی و ادغام بهتر بین آیفون‌ها را فراهم می‌کند.

همچنین شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل قصد دارد این مودم را با تراشه‌های Wi-Fi و بلوتوث خود در یک قطعه ساده ترکیب کند. این مسئله می‌تواند عمر باتری و کارایی کلی دستگاه‌های این شرکت را بهبود بخشد.

البته باید بدانید که قرارداد کوالکام با اپل تا مارس سال 2027 ادامه دارد. با این حال، اگر پیش‌بینی‌های مینگ چی کو درست باشد و اپل در زمینه مودم به استقلال برسد، ممکن است که کوالکام با کاهش قابل توجهی در فروش تراشه مواجه شود.

مطمئنا در راه توسعه مودم 5G داخلی اپل چالش‌های زیادی وجود خواهد داشت، اما به نظر می‌رسد که اپل به سرعت در حال نزدیک شدن به یک قطعه ایده‌آل است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره مودم فایوجی اپل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر