coinex
otetmarket
propification.com

اپل تاریخ عرضه iOS 18 و Apple Intelligence را اعلام کرد

Apple امروز تاریخ عرضه iOS 18 را برای 16 سپتامبر تائید کرد. از آنجایی که سری آیفون 16 از 20 سپتامبر وارد بازار خواهد شد، پس از همان ابتدا نسخه iOS 18 را اجرا می‌کنند.

به گزارش gsmarena، اما یکی از مهم‌ترین، جذاب‌ترین و جدیدترین قابلیت‌های اپل یعنی یعنی Apple Intelligence، یکجا همراه با iOS 18 ارائه نخواهد نمی‌شود. اپل اعلام کرده که اولین مجموعه از ویژگی‌های هوش مصنوعی این سیستم، به عنوان بخشی از iOS 18.1 در ماه اکتبر عرضه خواهد شد.

راهنمای خرید تکراتو

این به‌روزرسانی همچنین شامل iPadOS 18.1 و macOS Sequoia 15.1 نیز خواهد بود. در ابتدا، ویژگی‌های هوش مصنوعی فقط برای کاربران انگلیسی زبان در ایالات متحده فعال می‌شوند، اما اپل قول داده که تا ماه دسامبر این ویژگی‌ها را به انگلیسی‌های محلی در استرالیا، کانادا، نیوزلند، آفریقای جنوبی و بریتانیا نیز گسترش دهد. در سال آینده، پشتیبانی از زبان‌های چینی، فرانسوی، ژاپنی و اسپانیایی نیز اضافه خواهد شد.

ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل همزمان با عرضه iOS 18 اضافه نمی‌شوند

کاربران می‌توانند در ماه اکتبر از برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی بهره‌مند شوند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به ابزارهای نوشتن، ایجاد فیلم‌ها بر اساس توضیحات در بخش خاطرات (Memories) در اپلیکیشن Photos، جستجوی تصاویر و ویدیوها با استفاده از زبان طبیعی، حذف اشیاء یا افراد از عکس‌ها با ابزار Clean Up، و ضبط، رونویسی و خلاصه‌سازی صدا در اپلیکیشن‌های Notes و Phone اشاره کرد.

علاوه بر این، ویژگی‌هایی مثل نوتیفیکیشن‌های خلاصه‌شده، پیام‌های اولویت‌دار در ایمیل، خلاصه‌سازی ایمیل‌ها و پاسخ‌های هوشمند در Mail نیز در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. سیری نیز بازطراحی شده و قابلیت تایپ برای تعامل با آن و بهبودهای طبیعی و انعطاف‌پذیرتر به آن افزوده شده است. سیری همچنین قادر به پاسخ‌گویی به هزاران سوال مرتبط با ویژگی‌ها و تنظیمات دستگاه‌های اپل خواهد بود.

اپل تاریخ عرضه iOS 18 و Apple Intelligence را اعلام کرد

ویژگی‌های پیشرفته هوش اپل در اواخر سال 2024 ارائه می‌شود

در ادامه، تا پایان سال و در ماه‌های بعد از آن، ویژگی‌های بیشتری نیز به هوش مصنوعی اپل اضافه خواهند شد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به Image Playground برای ایجاد تصاویر و ایموجی‌ها، Image Wand برای تولید تصاویر از روی طرح‌های اولیه و استفاده از سیری برای ارائه اطلاعات و عملکردهای شخصی‌شده بر اساس نیازهای کاربر اشاره کرد.

سیری همچنین قابلیت‌های گسترده‌تری برای اجرای اقدامات جدید در اپلیکیشن‌های اپل و حتی اپلیکیشن‌های شخص ثالث خواهد داشت. همچنین قابلیت‌های ChatGPT نیز به مجموعه Apple Intelligence اضافه خواهد شد.

اپل تاریخ عرضه iOS 18 و Apple Intelligence را اعلام کرد

چه دستگاه‌هایی از هوش مصنوعی اپل پشتیبانی می‌کنند؟

ویژگی‌های Apple Intelligence فقط در دسترس دستگاه‌های جدید آیفون 16 و آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس خواهند بود. همچنین این قابلیت‌ها برای آیپدها و مک‌هایی که دارای چیپ M1 یا نسخه‌های جدیدتر هستند نیز فعال خواهند شد.

با عرضه iOS 18 و ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید اپل، کاربران این شرکت می‌توانند تجربه‌ای هوشمندتر و ساده‌تر از تعامل با دستگاه‌های خود داشته باشند. با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر در این حوزه، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد همچنان در صدر نوآوری‌های فناوری باقی بماند.

بیشتر بخوانید:

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر