coinex
otetmarket
propification.com

بررسی مشخصات آیفون 16 پرو و پرو مکس ؛ یک روح در دو بدن

اپل امسال در دو مدل جدید آیفون 16 پرو و پرو مکس تلاش کرده تا تفاوت‌های این دو مدل را به حداقل برساند. به جز اندازه نمایشگر و ظرفیت باتری، این دو گوشی هوشمند از نظر ویژگی‌ها و فناوری‌های داخلی تقریباً یکسان هستند. این تصمیم اپل برای ایجاد هماهنگی در قابلیت‌ها، به این معناست که کاربران دیگر نیازی به انتخاب بر اساس امکانات متفاوت بین این دو مدل ندارند.

به گزارش macrumors، سال گذشته، آیفون 15 پرو مکس با لنز تله‌فوتوی 5 برابری و فناوری “تتراپریزم” به بازار عرضه شد، در حالی که آیفون 15 پرو تنها قابلیت زوم 3 برابری داشت. اما در نسل جدید آیفون 16 پرو و پرو مکس هر دو مدل به لنز تله‌فوتوی 5 برابری مجهز شده‌اند، بنابراین از این نظر تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد.

راهنمای خرید تکراتو

 تفاوت‌های اصلی آیفون 16 پرو و پرو مکس ؛ نمایشگر، حافظه و باتری

پیش از عرضه ‌iPhone 16 شایعاتی مبنی بر معرفی یک حسگر دوربین جدید یا قابلیت “سوپر زوم” ویژه iPhone 16 Pro‌ Max شنیده می‌شد، اما در نهایت چنین اتفاقی نیفتاد. و حالا مشخص شده که هر دو مدل هر دو مدل آیفون 16 پرو و پرو مکس مجهز به دوربین 48 مگاپیکسلی “Fusion” با دیافراگم f/1.78 و لنز تله‌فوتوی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.8 هستند.

علاوه بر این، اپل دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی در هر دو مدل قرار داده که به لطف توانایی جذب نور بیشتر، بهبودهای چشمگیری در عکاسی ماکرو و عکس‌های باکیفیت‌تر در نور کم ارائه می‌دهد.

تفاوت عمده بین آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس تنها به اندازه نمایشگر، ظرفیت حافظه و عمر باتری مربوط می‌شود. iPhone 16 Pro‌ نمایشگری به اندازه 6.3 اینچ دارد، در حالی که نمایشگر آیفون 16 پرو مکس 6.9 اینچی است. از نظر حافظه، آیفون 16 پرو با حافظه اولیه 128 گیگابایتی عرضه می‌شود، اما آیفون 16 پرو مکس با حافظه 256 گیگابایتی شروع می‌شود و گزینه 128 گیگابایتی ندارد. هر دو مدل امکان ارتقاء حافظه تا 1 ترابایت را دارند.

در خصوص عمر باتری، آیفون 16 پرو تا 27 ساعت پخش ویدئو را پشتیبانی می‌کند، در حالی که آیفون 16 پرو مکس تا 33 ساعت می‌تواند ویدئو پخش کند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر