coinex
otetmarket
propification.com
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

دکمه کنترل دوربین آیفون 16 دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؛ وظایف و عملکردهای دکمه جدید آیفون

از دکمه کنترل دوربین آیفون 16 برای چه کاری می‌توان استفاده کرد؟ برای آگاهی از کلیه وظایف و عملکردهای این دکمه در این مطلب همراه ما باشید.

همان‌طور که می‌دانید، اپل در سال‌های اخیر در طراحی آیفون‌ها چندان نوآوری خاصی نداشته است. با این حال، آیفون‌های جدید این شرکت که تحت عنوان سری 16 به بازار عرضه شده‌اند از ویژگی جدیدی به نام Camera Control برخوردار هستند. این دکمه را می‌توان یکی از بهترین و خلاقانه‌ترین ویژگی‌هایی دانست که در سال‌های اخیر به آیفون‌ها اضافه شده است. این دکمه درست مانند سبک همیشگی اپل، عناصر سادگی، فناوری و کاربرد را در یک نقطه کوچک ترکیب کرده است.

راهنمای خرید تکراتو

وظایف دکمه کنترل دوربین آیفون 16

به گزارش وب‌سایت خبری gsmarena، دکمه Camera Control برخلاف دکمه اکشن (Action Button) که سال گذشته معرفی شد، دقیقا یک دکمه نیست. در حقیقیت، Camera Control یک ناحیه لمسی خازنی کوچک با حسگرهای حساس به فشار و موتورهای لمسی است که از بازخورد لمسی برای تقلید کلیک واقعی روی یک دکمه استفاده می‌کند. یعنی همان فناوری که در تاچ پد مک بوک‌های امروزی به کار گرفته شده است. جالب است بدانید که این دکمه با شیشه یاقوتی پوشانده شده و از دوام بالایی برخودار است.

دکمه کنترل دوربین آیفون 16
Camera Control button

کاربران می‌توانند با فشار سریع دکمه، برنامه دوربین را فورا راه‌اندازی کنند و با فشار دوم، تصویر مدنظر خود را ثبت کنند. این دکمه با فشار طولانی مدت، ضیط ویدیو را آغاز می‌کند.

بسته به تنظیمات یا حالت دوربینی که انتخاب کرده‌اید، می‌توانید از طریق کشیدن انگشت به موارد دیگری دسترسی داشته باشید. به عوان مثال، می‌توانید به کمک این دکمه بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی را انجام دهید، قدرت بوکه مصنوعی در حالت پرتره را تنظیم کنید و یا نوردهی در حالت پرو (pro mode) را تغییر دهید.

از آنجایی که Camera Control یک ناحیه لمسی خازنی حساس به فشار است، بسته به شدت فشار، می‌توان اقدامات و عملکردهای مختلفی را برای آن درنظر گرفت. مثلا با دو بار فشار دادن دکمه به منوی حالت دوربین راهنمایی می‌شوید و می‌توانید از آن برای انتخاب حالت‌ خاصی برای تصویربرداری استفاده کنید.

یک قابلیت دیگر برای شاتر دو مرحله‌ای نیز در دست ساخت است که اواخر سال جاری منتشر خواهد شد. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا پیش از گرفتن عکس نهایی، با یک فشار قوی، فوکوس و نوردهی را قفل کنید و تصویر بهتری را به ثبت برسانید.

دکمه کنترل دوربین آیفون 16

خوشبختانه اپل اجازه دسترسی به این دکمه را برای هر برنامه‌ای آزاد گذاشته و از این رو، توسعه دهندگان شخص ثالث در حال کار برای استفاده از دکمه کنترل دوربین در برنامه‌های اختصاصی خود هستند. اسنپ ​​چت یکی از اولین برنامه‌هایی خواهد بود که از قابلیت‌های این دکمه استفاده می‌کند.

علاوه بر این، دکمه کنترل دوربین آیفون 16 ، استفاده از ویژگی‌های هوش بصری اپل را آسان‌تر می‌کند. برای هدایت شدن به هوش بصری اپل، تنها کافی است که روی دکمه کنترل دوربین کلیک کنید و آن را برای مدتی نگه دارید. حال فقط باید به یک شی خاص اشاره کنید، این می‌تواند یک رستوران، یک مکان دیدنی، یک سگ در پارک یا حتی یک بروشور جشنواره باشد، سپس روی دکمه ضربه بزنید تا عکس بگیرد و پس از آن هوش مصنوعی اطلاعات مربوط به آن عکس را برای شما نمایش خواهد داد.

دکمه کنترل دوربین آیفون 16

شما حتی می‌توانید یک مکالمه خصوصی با ChatGPT درباره یادداشت‌های کاری یا تحصیلی خود داشته باشید. برای این کار فقط باید روی دکمه کلیک کنید و منتظر نتایج باشید.

اپل می‌گوید که این سیستم از محاسبات داخلی و منابع ابری برای ارائه نتایج جستجوی مرتبط از وب استفاده می‌کند. همچنین لازم نیست نگران تصاویری که به اشتراک می‌گذارید باشید، چرا که به ضمانت شرکت اپل هیچ تصویری در سرورها ذخیره نخواهد شد.

شایان ذکر است که تمام ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی اپل در زمان راه‌اندازی در دسترس نخواهند بود. در واقع، حتی iOS 18 نیز دربردارنده تمام این ویژگی‌ها نخواهد بود؛ این قابلیت‌ها به احتمال زیاد تا پایان سال جاری با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری به دستگاه‌های واجد شرایط اضافه خواهند شد. با این حال، دکمه کنترل دوربین یک ویژگی جذاب و جدید است که هم با هوش مصنوعی و هم بدون آن می‌تواند کاربردی و مفید باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره دکمه کنترل دوربین آیفون 16 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر