coinex
راهنمای خرید تکراتو

یک بچه دلفین به دلیل گرفتن عکس سلفی کشته شد!

یک بچه دلفین به دلیل گرفتن عکس سلفی کشته شد!

عکس سلفی جان یک بچه دلفین را گرفت. این هم شاید یکی از عواقب بد تکنولوژی باشد!

دلفین ها احتمالا یکی از اعجاب انگیزترین موجودات دریایی هستند؛ اما آنها هم مانند دیگر حیوانات آبزی برای زنده ماندن، به خصوص زمانی که بچه ترند، لازم است که در آب باشند. ما گمان می کردیم این، چیزی است که همه مردم می دانند و نیازی به یادآوری آن نیست؛ اما فاجعه ای که در آرژانتین رخ داد به ما ثابت کرد که اشتباه فکر می کردیم! این مشکل با آنچه که به گرفتن تب عکس سلفی معروف است ارتباط مستقیم دارد.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری آرژانتینی کپیتال، یک گروه توریست در ساحل سان برناردو آرژانتین به یک دلفین برخوردند که در کنار ساحل افتاده بود. این توریست ها به جای آن که به دلفین کمک کنند و آن را به دریا بازگردانند، شروع به گرفتن سلفی با آن حیوان بیچاره کردند. یکی از آنها حتی فیلمی هم از این صحنه گرفته بود که در شبکه مجازی توییتر پخش شد.

خانمی به نام کلودیا به خبرنگار کپیتال گفت: پس از آن که توریست ها عکس هایشان را گرفتند و کارشان با دلفین تمام شد، دلفین بیچاره را در ساحل رها کردند تا بمیرد. او ادعا کرد که حیوان در آن لحظه هنوز نفس می کشید؛ اما همه می گفتند که این دلفین مرده است و تلاشی برای بازگرداندن آن به آب نکردند.

متاسفانه، این دومین گزارش مبنی بر “کشته شدن بچه دلفین ها بخاطر سلفی انسان هاست” در کمتر از یک سال گذشته است. در فوریه سال پیش، مردی در یکی دیگر از ساحل های آرژانتین یک بچه دلفین از نژاد فرانسیسکانا را گرفت و به ساحل آورد تا مردم بتوانند از آن عکس بگیرند؛ اما حیوان بیچاره نتوانست دمای خارج از آب را تحمل کند و قبل از آن که توریست ها بتوانند آن را به دریا برگردانند، جان خود را از دست داد!

بله! متوجه هستیم که مردم چه قدر به گرفتن سلفی های فوق العاده علاقه مند هستند؛ اما ما می خواهیم از همه مردم خواهش کنیم هنگامی که به دنبال گرفتن سلفی های عالی و بی نظیرشان هستند، اندکی با ملاحظه تر باشند و همیشه کاملا در نظر داشته باشند که رفتارها و اعمالشان چه تاثیری بر محیط زندگی و حتی امنیت خود آنها خواهد داشت!

.

منبع: phonearena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر