coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

ناسا به دستور کاخ سفید، توسعه منطقه زمانی جدید ماه را کلید زد

ناسا روز جمعه اعلام کرد که در حال توسعه منطقه زمانی جدید ماه است. کاخ سفید در ماه آوریل از ناسا خواسته بود تا این استاندارد جدید را تا سال 2026 به سرانجام برساند.

به گزارش engadget، اکنون که حدود 5 ماه از آن می‌گذرد، ناسا تایید کرده که با همکاری «ذی‌نفعان دولتی ایالات متحده، شرکا و سازمان‌های بین‌المللی استاندارد»، برای ایجاد زمان هماهنگ شده برای ماه (LTC) اقدام خواهد کرد.

راهنمای خرید تکراتو

دلیل توسعه منطقه زمانی جدید ماه چیست؟

برای اینکه بفهمیم چرا ماه به منطقه زمانی خاص خودش نیاز دارد، باید به نظریه مشهور انیشتین نگاه کنیم. طبق نظریه نسبیت انیشتین، زمان نسبت به سرعت و جاذبه تغییر می‌کند و به همین دلیل، زمان در ماه به دلیل جاذبه کمتری که دارد، کمی سریع‌تر می‌گذرد. بنابراین، یک ساعت زمینی در ماه هر روز حدود 56 میکروثانیه جلو می‌رود؛ چنین چیزی ممکن است در محاسبات دقیق ماموریت‌های آینده اختلال ایجاد کند.

شریل گراملینگ، رئیس بخش استانداردها و تایمینگ ناسا، در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد: چیزی که با سرعت نور حرکت می‌کند، در مدت 56 میکروثانیه می‌تواند مسافتی حدود 168 زمین فوتبال را طی کند. اگر فضانوردی در حال چرخش به دور ماه باشد، یک ناظر روی کره زمین گمان می‌‌کند که آن فضانورد در حال چرخش، به اندازه 168 زمین فوتبال با جایی که مکان واقعی اوست، فاصله دارد.

توسعه منطقه زمانی جدید ماه

طی دستوری که از سوی کاخ سفید ارسال شد، ناسا موظف است با وزارتخانه‌های بازرگانی، دفاع، امور خارجه و حمل‌ونقل همکاری کند و مقدمات لازم برای توسعه منطقه زمانی جدید ماه تا انتهای سال 2026 را فراهم کند. همچنین، بازیگران بین‌المللی، به‌ویژه امضاکنندگان توافق‌نامه آرتِمیس نیز در این پروژه نقش خواهند داشت. این توافق‌نامه که در سال ۲۰۲۰ ایجاد شده است، شامل مجموعه‌ای از ۴۳ کشور است که متعهد هستند تا اصول و قواعد مورد نظر در فضا را رعایت کنند. البته چین و روسیه از پیوستن به این توافق‌نامه خودداری کرده‌اند.

برنامه ارتباطات و ناوبری فضایی ناسا (SCaN) هدایت و رهبری پروژه‌ی توسعه منطقه زمانی جدید ماه را بر عهده دارد. منطقه زمانی ماه باید طوری توسعه یابد که برای سایر اجرام آسمانی مثل مریخ نیز قابل استفاده و مقیاس‌پذیر باشد. استاندارد زمانی ماه بر اساس میانگین وزنی ساعت‌های اتمی مستقر در ماه تعیین خواهد شد؛ هرچند که مکان این ساعت‌ها هنوز مشخص نشده است. این روش، شبیه به روشی است دانشمندان از آن برای محاسبه زمان هماهنگ جهانی زمین (UTC) استفاده می‌کنند.

یکی از اهداف برنامه‌ی آرتمیس این است که دوباره انسان را به ماه بفرستد. در ماموریت آرتمیس 2 که برای سپتامبر 2025 برنامه‌ریزی شده، چهار نفر به یک سفر مداری به دور ماه فرستاده می‌شوند. ناسا برنامه دارد که یک سال بعد از آن، فضانوردان را در ماموریت آرتمیس 3 به نزدیکی قطب جنوب ماه بفرستد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر