coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

معافیت احتمالی شبکه اجتماعی ایلان ماسک از قوانین بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا

براساس گزارش‌ها، شبکه اجتماعی “ایکس” که تحت مالکیت ایلان ماسک قرار دارد، احتمالاً از رعایت قوانین بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) معاف خواهد شد.

این قوانین که با هدف تنظیم فعالیت شرکت‌های بزرگ فناوری و جلوگیری از سوءاستفاده آن‌ها از قدرتشان در بازار وضع شده‌اند، شامل پلتفرم‌هایی می‌شود که شرایط خاصی را دارند، مانند داشتن بیش از 45 میلیون کاربر فعال ماهانه و ارزش بازار بالای 75 میلیارد یورو.

راهنمای خرید تکراتو

 قوانین بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) چیست؟

اتحادیه اروپا در تلاش است تا از طریق قانون DMA، شرکت‌های بزرگ فناوری مانند “ایکس” را به رعایت شفافیت بیشتر و کنترل کمتر بر رقابت‌های بازار مجبور کند. از جمله تعهدات این شرکت‌ها، دادن حق انتخاب به کاربران برای استفاده از پیام‌رسان‌ها و اپلیکیشن‌های پیش‌فرض دلخواهشان است. همچنین، این پلتفرم‌ها مجاز نیستند خدمات خود را به طور غیرعادلانه‌ای برتری دهند یا کاربران را از حذف اپلیکیشن‌های پیش‌فرض بازدارند.

با این حال، خبرگزاری رویترز ادعا می‌کند که “ایکس” به دلیل عدم برخورداری از برخی معیارهای لازم مانند تعداد کاربران و ارزش بازار مشخص شده، ممکن است تحت قوانین DMA قرار نگیرد. این در حالی است که کمیسیون اروپا در ماه مه 2024 تحقیقاتی را در رابطه با این پلتفرم آغاز کرد.

چالش بزرگ‌تر برای “ایکس” نه قوانین بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) بلکه قوانین خدمات دیجیتال (DSA) است. این قوانین پلتفرم‌های بزرگ آنلاین را ملزم به مقابله با محتوای غیرقانونی و مضر می‌کند. در صورت عدم رعایت این قوانین، جریمه‌هایی تا سقف ۶ درصد از درآمد سالانه شرکت‌ها اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر