coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

رجیستر آیفون 16 در دولت پزشکیان؛ احتمال واردات با افزایش تعرفه وجود دارد

معرفی مجموعه جدید آیفون باعث شده بحث رجیستر آیفون 16 در دولت پزشکیان دوباره مطرح شود. البته این موضوع تازگی ندارد، چند وفتی است که موضوع ریجسترهای آیفون 14 به بعد دوباره به میان آمده. همین موضوع باعث شده اکنون رئیس انجمن تلفن همراه ایران توضیحاتی در این باره ارائه دهد.

به گزارش تجارت نیوز، عبدالمهدی اسدی، رئیس انجمن تلفن همراه ایران اعلام کرده که واردات آیفون 14 به بعد اگر عملی شود، قطعا با افزایش تعرفه همراه است. به بیان او دولت جدید در این موضوع انعطاف به خرج می‌دهد و همین موضوع باعث شده بحث لغو ممنوعیت‌های موجود با جدیت بیشتری دنبال شود.

راهنمای خرید تکراتو

اسدی در این باره توضیح داد: «اگر قرار باشد که ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون برداشته شود نیاز به بعضی تغییرات گمرکی دارد. تعرفه گمرکی واردات باید افزایش پیدا کند و چند نهاد، وزارتخانه، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و… درگیر این موضوع خواهند شد.»

رجیستر آیفون 16 عملی می‌شود؟

رئیس انجمن تلفن همراه ایران ادامه داد:

اگر قرار باشد واردات آیفون ۱۴ به بعد را باز کنند مجددا افزایش تعرفه می‌دهند و بعد واردات آزاد می‌شود. یعنی تعرفه‌ای که الان ۲۰ تا ۳۰ درصد است بیشتر می‌شود. آن‌چه که من در جلسات متوجه شدم این است که تعرفه واردات تجاری ۴۰ تا ۵۰ درصدی برای آیفون ۱۴ به بعد در نظر گرفته خواهد شد. تعرفه واردات مسافری هم طبق قاعده تقریبا دو برابر تعرفه تجاری خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر