coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

با آیفون 16 پرو می‌توانید عکس‌های ProRAW را در فرمت JPEG-XL ثبت کنید

ثبت عکس‌های ProRAW در فرمت JPEG-XL جدیدترین دستاورد اپل است که با آیفون 16 پرو در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این قابلیت که بیشتر برای عکاسان حرفه‌ای کارایی دارد می‌تواند تجربه‌ی عکاسی متحول خواهد کند. 

به گزارش 9to5mac، ثبت عکس‌های ProRAW در فرمت JPEG-XL که شاخص‌ترین ویژگی‌ آیفون 16 پرو به شمار می‌رود، دردسر بسیاری از افراد که به عکاسی با موبایل علاقمندند کم می‌کند. این قابلیت که عملکرد بهتری نسبت به فرمت‌های قدیمی مانند JPEG ،PNG و WebP دارد می‌تواند عکس‌ها را با کیفیت بالا اما با حجم کم به کاربران ارائه کند.

راهنمای خرید تکراتو

از آنجایی که فشرده‌سازی بدون افت کیفیت انجام می‌شود، کاربران می‌توانند بدون نگرانی از کاهش وضوح تصویر، تعداد بیشتری عکس باکیفیت در دستگاه خود ذخیره کنند.

ثبت عکس‌های ProRAW در فرمت JPEG-XL

فرمت JPEG XL برای پشتیبانی از تصاویری با وضوح بسیار بالا و ویژگی‌هایی مانند تصاویر متحرک و پیش‌نمایش‌های جاسازی‌شده طراحی شده است. مثلا عکس‌های 48 مگاپیکسلی ProRAW که با آیفون 16 پرو در فرمت JPEG XL گرفته می‌شوند، حدود 46 مگابایت فضا اشغال می‌کنند. این در حالی است که همان عکس در آیفون 15 پرو با فرمت JPEG معمولی حجمی حدود 75 مگابایت دارد. این کاهش حجم باعث می‌شود عکس‌های بیشتری در حافظه دستگاه ذخیره کنید.

علاوه بر این قابلیت جدید در عکاسی، iPhone 16 Pro توانایی ضبط ویدئوهای 4K با نرخ 120 فریم در ثانیه و استفاده از دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی را هم دارد. این گوشی همچنین از قابلیت‌هایی مانند تنظیمات رنگ، هایلایت و سایه‌زنی در لحظه برای سبک‌های عکاسی جدید برخوردار است. البته، باید اشاره کرد که فرمت JPEG XL تنها در مدل‌های آیفون 16 پرو قابل استفاده است، اما سایر دستگاه‌های اپل که IOS17 و macOS 14 را اجرا می‌کنند می‌توانند عکس‌های ثبت شده با این فرمت را نمایش دهند.

اپل اعلام کرده که این گوشی از تاریخ 30 شهریور 1403 به بازار عرضه می‌شود و هم‌اکنون برای پیش‌سفارش در دسترس است. با توجه به ویژگی‌های نوآورانه و پیشرفته‌ای که ارائه می‌دهد، احتمالا آیفون 16 پرو به یکی از بهترین گوشی‌ها از لحاظ دوربین بدل خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر