coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

تولید تراشه‌های تنسور جی 5 و جی 6 به TSMC واگذار شد؛ گوگل سامسونگ را کنار گذاشت

گوگل با سامسونگ خداحافظی می‌کند! ظاهرا این شرکت قصد دارد تا تولید تراشه‌های تنسور جی 5 و تنسور جی 6 را به TSMC واگذار کند.

تا به امروز شرکت گوگل چهار چیپست Tensor را روانه بازار کرده و هر چهار چیپست هم توسط تیم Samsung Foundry تولید شده‌اند. پیش از عرضه تراشه Tensor G4، شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه پنجمین پردازنده گوگل یعنی Tensor G5، توسط TSMC تولید خواهد شد. در اوایل سال جاری نیز یکی از افشاگران مشهور صنعت تکنولوژی، این شایعات را تایید کرد. اکنون، گزارش دیگری از منبع متفاوتی منتشر شده که بر این شایعات مهر تایید می‌زند. جالب اینجاست که در گزارش جدید عنوان شده که گوگل برای Tensor G6 سری پیکسل 11 نیز به جای سامسونگ با TSMC همکاری خواهد داشت.

راهنمای خرید تکراتو

تولید تراشه‌های تنسور جی 5 و جی 6 به TSMC واگذار شد

بر اساس گزارش جدیدی از نشریه Business Korea و همچنین وب‌سایت خبری sammobile، تراشه تنسور جی 5 گوگل به دست شرکت TSMC ساخته شده و از آن در گوشی‌های سری پیکسل 10 استفاده خواهد شد. این نشریه ادعا می‌کند که Google Tensor G5 بر اساس فرآیند تولید 3 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد. علاوه بر این، این گزارش می گوید که گوگل حتی برای تراشه تنسور جی 6 نیز سامسونگ را به نفع TSMC کنار خواهد گذاشت. همچنین گفته می‌شود که تنسور G6 بر اساس فرآیند تولید 2 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد.

تنسور جی 5
Tensor G5

اینکه چرا گوگل، TSMC را به سامسونگ ترجیح داده، می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. به عنوان مثال، می‌توان به نرخ بازدهی پایین و ناپایداری تراشه‌های سامسونگ اشاره کرد. طبق گزارش‌ها، نرخ بازدهی تراشه‌های 3 نانومتری سامسونگ به 20 درصد می‌رسد، در حالی که، نرخ بازدهی TSMC برای تراشه‌های 3 نانومتری حدود 80 درصد است.

از سوی دیگر، گفته می‌شود که خود سامسونگ هم در سری گلکسی اس 25 تراشه اگزینوس 2500 را به نفع اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام کنار خواهد گذاشت. بنابراین، خداحافظی گوگل با این شرکت می‌تواند ضربه بزرگی به Samsung Foundry وارد کند. بدون شک این مسئله تاثیر قابل توجهی بر درآمد و سود سامسونگ خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره اینکه تولید تراشه‌های تنسور جی 5 و جی 6 به TSMC واگذار شده، چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر