coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

اعلام موعد تحویل شاهین پلاس ؛ مشخصات فنی و آپشن های شاهین پلاس

شرکت سایپا موعد تحویل شاهین پلاس را برای پایان سال جاری تعیین کرده است. شاهین پلاس جدید به لحاظ فنی تغییراتی کرده اما از نظر طراحی ظاهری تغییر چندانی دیده نمی‌شود.به گزارش تجارت نیوز، پس از اطلاع از موعد تحویل شاهین پلاس، آشنایی و مرور مشخصات فنی این خودرو خالی از لطف نیست. در ادامه مشخصات فنی و تغییراتی که بر روی ظاهر آن اعمال شده است را می‌خوانید. همراه ما باشید.

بررسی مشخصات فنی، طراحی ظاهری و داخلی، قیمت و موعد تحویل شاهین پلاس

ارتقای فنی شاهین پلاس : موتور قوی‌تر و گیربکس اتوماتیک

راهنمای خرید تکراتو

شاید یکی از شاخص‌ترین تغییراتی که در شاهین‌+ جدید ایجاد شده، ارتقای موتور آن است که نسبت به مدل قبلی کمی قدرتمندتر شده. شاهین پلاس به پیشرانه ME16 از مگا موتور مجهز شده که از لحاظ ساختاری شبیه به موتور TU5P ایران خودرو عمل می‌کند. موتور جدید چهار سیلندره‌ و 16 سوپاپه‌ی شاهین پلاس می‌تواند 111 اسب‌بخار با 150 نیوتن متر گشتاور نیرو تولید کند. گیربکس آن از نوع شش سرعته‌ی اتومات است که به نظر می‌رسد مشکلات گیرکس CVT را ندارد و تجربه‌ی رانندگی روان‌تری را فراهم می‌کند.

مصرف سوخت این خودرو در ازای هر 100 کیلومتر 7.2 لیتر اعلام شده که با توجه به اینکه 1330 کیلوگرم وزن دارد، عدد درست است و منطقی به نظر می‌رسد.

اعلام موعد تحویل شاهین پلاس ؛ مشخصات فنی موتور

ابعاد و ظاهر شاهین+: تغییرات اندک در طراحی خارجی

اما به لحاظ ظاهری شاهین پلاس تفاوت زیادی با نسخه‌ی قبلی‌اش ندارد و در ابعاد 4446 میلی‌‌متر طول، 1771  میلی‌متر عرض و 1490 میلی‌متر ارتفاع عرضه می‌شود. تنها تفاوت در آنتن کوسه‌ای و لوگوی شاهین است که علامت + در انتهای آن اضافه شده که روی بدنه نیز دیده می‌شود. والسلام! این شد شاهین پلاس جدید (شاهین+)

رینگ‌ها هم به سایز قبلی خود یعنی 15 وفادار مانده اما قابلیت استفاده از سایز 16 اینچی را هم دارد!

اعلام موعد تحویل شاهین پلاس ؛ مشخصات ظاهری بدنه

طراحی داخلی: امکانات جدید و بهبود فضای کابین

برخلاف طراحی بیرونی بدنه، داخل کابین اما تغییرات بیشتری داشته است. رنگی که برای داخل کابین انتخاب شده، ترکیبی از رنگ مشکی – کرم و دکور چوب است. نمایشگر مولتی مدیا نیز تغییر سایز داشته و به 10 اینچ ارتقا یافته است که در مقایسه با نسخه‌ی قبلی تغییر قابل قبولی محسوب می‌شود.

صندلی راننده قرار است به صورت برقی و در 6 حالت تنظیم شود اما صندلی راننده فاقد این قابلیت است و همچنان به صورت دستی تنظیم می‌شود. هر دو صندلی جلو حالا مجهز به گرمکن هستند.

اعلام موعد تحویل شاهین پلاس ؛ طراحی داخل کابین

امکانات و آپشن‌های رفاهی و ایمنی شاهین پلاس

این خودرو مجهز به سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، سنسورهای پارک عقب و دوربین دنده عقب است. همچنین آپشن‌هایی نظیر کروز کنترل، شیشه‌های دودی عقب و سانروف به این خودرو افزوده شده‌اند. هرچند سایپا در مقایسه با استانداردهای جهانی همچنان فاصله زیادی در ارائه امکانات رفاهی دارد، اما انتظار می‌رود این امکانات در آینده افزایش یابد.

قیمت و موعد تحویل شاهین پلاس

قیمت شاهین پلاس توسط نهادهای مربوطه حدود ۷۵۷ میلیون تومان تعیین شده است. سایپا اعلام کرده موعد تحویل شاهین پلاس تا پایان سال جاری خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر