coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

وعده وزیر صمت به خودروسازان ؛ تولید را افزایش دهید، ارزش با ما!

وعده وزیر صمت به خودروسازان می‌تواند قدمی مثبت برای تثبیت بازار خودرو باشد. ظاهراً قرار است برای افزایش تولید به خودروسازان ارز تخصیص یابد.

از سالهای پیش شاهد کاهش تیراژ تولید خودرو توسط خودروسازان هستیم. میزان کاهش تولید به قدری است که بازار خودرو را ملتهب کرده و در نتیجه آن افزایش قیمت خودرو بوجود آمده است. شاید بپرسید که چرا افزایش قیمت خودرو؟ پاسخ این است که هرچه تیراژ تولید خودرو کاهش یابد، نیاز بازار افزایش یافته و نمی‌تواند جوابگوی خرید و فروش باشد. این قضیه دلالان را به تکاپو انداخته و باعث می‌شود قیمت‌های اصلی به زیر آمده و قیمت‌های بالاتر برای شانس خرید بیشتر خودنمایی کند.

راهنمای خرید تکراتو

یکی از راه‌های حل این مشکل، واردات خودرو در حجمی وسیع است که بتواند بازار را سیراب کند. اما قصه واردات هم که آینده نامعلومی دارد و دولت به وعده‌های خود عمل نمی‌کند. اگرچه به تدبیر وزیر اقتصاد، گره کور واردات خودرو باز شده است، اما بازهم نمی‌توان به قطعیت گفت که واردات نتیجه‌بخش خواهد بود.

در این صورت فقط می‌ماند افزایش تیراژ خودرو که بحث ماهم همین است. امروز که وعده وزیر صمت برای افزایش تولید را دیدیم، فکر کردیم که شاید این تصمیم بتواند در بازار خودرو تکاپویی ایجاد کند. اتابک ساعتی پیش به خودروسازان گفت که شما تولید را افزایش دهید، ارزش با ما. جزئیات بیشتر را در ادامه مطلب بخوانید.

وعده وزیر صمت به خودروسازان برای تخصیص ارز

سید محمد اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت ساعتی پیش درخصوص افزایش تولید خودرو چنین گفت:

«امیدواریم آرامش در بازار خودرو ایجاد شود و ما باید با خودروسازها هم در افزایش تولید صحبت کنیم که برنامه‌ریزی در حال انجام است، مقداری ارزبری دارند و باید ارز بدهیم که بتوانند افزایش تولید دهند.»

وعده وزیر صمت به خودروسازان برای تخصیص ارز

وی افزود: «برق را نباید در کارخانجات قطع کنیم تا بتوانند تولید را انجام دهند، از طرفی واردات خودرو هم انجام شده. امیدواریم آرامش ایجاد شود.»

اتابک در خصوص تأمین ارز افزایش تولید خودرو نیز گفت:

«ارز واردات خودرو از منبع بانک مرکزی تامین شده است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تخصیص ارز برای افزایش تولید خودرو چیست؟ آیا تخصیص ارز به حوزه خودرو می‌تواند مشکلات دیگری در اقتصاد ایجاد کند؟ لطفاً نقطه نظرات خود را با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر