coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

مقایسه امیزفیت تی رکس 3 با تی رکس 2 ؛ کدام مدل ارزش خرید بالاتری دارد؟

این مطلب شامل مقایسه امیزفیت تی رکس 3 با تی رکس 2 از جهات مختلف است که هر دو جزء بهترین ساعت‌های هوشمند ارزان قیمت و جایگزین خوبی برای اپل واچ هستند.

راهنمای خرید تکراتو

امیزفیت از سال 2020 در حوزه تولید ساعت‌های هوشمند قوی و بادوام (rugged) فعالیت می‌کند و اخیراً هم با عرضه ساعت تی رکس 3 تعهد خودش را به ابتکار و نوآوری به نمایش گذاشت. مدل قبلی این ساعت یعنی تی رکس 2، یک محصول فوق‌العاده و از بهترین ساعت های هوشمند 2024 است  و حالا تی رکس 3 با تغییرات و اصلاحات جدیدی نسبت به نسل قبل طراحی و ارائه شده است.

نسل جدید ساعت تی رکس نسبت به نسل قبل نمایشگری بهتر، ماندگاری شارژ طولانی‌تر و سیستم هوش مصنوعی جدیدی دارد. در عین حال ممکن است با توجه به قیمت مناسب‌تر تی رکس 2 بعضی از کاربران برای انتخاب یک گزینه بین این دو مدل دچار تردید شوند. در این مطلب مقایسه امیزفیت تی رکس 3 با تی رکس 2 را آماده کردیم تا به شما برای این انتخاب چالش برانگیز کمک کنیم.

مقایسه امیزفیت تی رکس 3 با تی رکس 2

امیز فیت تی رکس 3 ساعت هوشمند بسیار قوی است که عرضه آن بازار اسمارت واچ‌های rugged را متحول کرد؛ چون این ساعت مجموعه امکاناتی بسیار قوی را با قیمت حدود 300 دلار در اختیار خریداران قرار می‌دهد. این ساعت امیزفیت برای همه کاربرانی که نیاز به یک اسمارت واچ قوی و چند کاره به خصوص برای ورزش در فضای باز دارند، انتخاب بسیار خوبی است.

مقایسه امیزفیت تی رکس 3 با تی رکس 2
مقایسه امیزفیت تی رکس 3 با تی رکس 2

نسل قبلی این ساعت یعنی تی رکس 2 هم یک محصول بسیار خوب با امکانات قوی بود که در حال حاضر حدود 200 دلار قیمت دارد و یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند اقتصادی موجود در بازار محسوب می‌شود. اگر شما هم بین انتخاب این دو ساعت امیزفیت دچار تردید هستید، تا پایان مقایسه ساعت امیزفیت T Rex 3 با T Rex 2 با ما همراه باشید.

ببیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند تا 1 میلیون تومان

1. طراحی و نمایشگر

مقایسه امیزفیت تی رکس 3 با تی رکس 2 را با ارزیابی طراحی این دو ساعت شروع می‌کنیم. یکی از ویژگی‌های مشترک این دو ساعت، داشتن گواهینامه سطح نظامی MIL-STD-810G است که باعث مقاومت این ساعت‌ها برای استفاده در شرایط سخت می‌شود. اما در تی رکس 3 یکسری تغییر جدید ایجاد شده که مهم‌ترین آنها، مجهز شدن این ساعت به نمایشگر بزرگتر 1.5 اینچی AMOLED است. این در حالیست که تی رکس 2 یک نمایشگر 1.39 اینچی AMOLED داشت.

مقایسه ساعت امیزفیت تی رکس 3 با تی رکس 2 نشان می‌دهد که حداکثر روشنایی نمایشگر مدل جدید 2000 نیت است؛ در حالی که حداکثر سطح روشنایی تی رکس 2 به 1000 نیت می‌رسید. این ویژگی باعث شده که تصویر تی رکس 3 در محیط‌های پرنور و زیر نور آفتاب بهتر قابل مشاهده باشد؛ قابلیتی که برای ورزشکاران فضای باز اهمیت زیادی دارد.

هر دو ساعت، قابلیت همیشه روشن ماندن نمایشگر را داشته و هر دو دارای لایه گوریلا گلس هستند. اما نمایشگر تی رکس 3 تجربیات کاربری را ارتقاء می‌دهد؛ به خصوص برای مشاهده نقشه‌ها، اطلاعات ورزش یا اعلان‌ها.

همچنین، T-Rex 3 حاشیه استیل دارد که حس و حال شیک‌تر و گران قیمت‌تری به آن می‌دهد. برای تی رکس 2 از دکمه‌ها و فریم پلیمر استفاده شده که وزن سبک‌تری دارند اما چندان گران قیمت به نظر نمی‌رسد.

2. ماندگاری شارژ

T-Rex 2 مجهز به یک باتری 500 میلی‌آمپر ساعتی است که برای استفاده‌های معمولی تا 24 روز و در حالت ذخیره انرژی تا 45 روز ماندگاری شارژ دارد. این اعداد و ارقام چشمگیر به نظر می‌رسند اما تی رکس 3 یک باتری 700 میلی‌آمپر ساعتی دارد.

مقایسه امیزفیت تی رکس 3 با تی رکس 2
تی رکس 2

باتری بزرگتر این ساعت باعث شده که تی رکس 3 برای استفاده‌های معمولی تا 27 روز و در حالت حداکثر استفاده از جی‌پی‌اس تا 180 ساعت ماندگاری شارژ داشته باشد که برای کمپ و پیاده روی‌های طولانی بسیار مناسب است. ماندگاری شارژ بیشتر T-Rex 3 باعث شده که این ساعت برای اشخاصی که مدت زیادی در روز به شارژر و برق دسترسی ندارند، انتخاب خیلی خوبی باشد.

ببیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند تا 2 میلیون تومان

3. حالت‌های ورزشی و قابلیت‌های سلامت

مقایسه امیزفیت تی رکس 3 با تی رکس 2 نشان می‌دهد که هر دو ساعت مجموعه امکانات کاملی برای نظارت بر سلامت و ورزش دارند؛ از جمله قابلیت نظارت بر ضربان قلب، اندازه گیری SpO2، نظارت بر استرس و آمار خواب. اما T Rex 3 یکسری حالت ورزشی جدید دارد که مخصوص ورزشکاران حرفه‌ای‌تر هستند.

در واقع، نسخه جدید امیزفیت بیشتر از 177 حالت ورزشی از جمله حالت مسابقه‌ای Hyrox، غواصی آزاد، اولترا ماراتن و یکسری حالت جدید برای ورزش‌های قدرتی دارد. در عین حال، T-Rex 2 دارای 158 حالت ورزشی بود که باز هم قابلیت مهمی محسوب می‌شود اما یکسری از گزینه‌های پیشرفته‌تر و جدیدتری که در تی رکس 3 هستند، در این مدل وجود ندارند.

هر دو مدل قابلیت نظارت شبانه روزی بر ضربان قلب و SpO2 را به همراه قابلیت ارزیابی استرس و آمار خواب دارند. اما T-Rex 3 قابلیت محاسبه امتیاز آمادگی بدنی و تنوع ضربان قلب در خواب را دارد که امکان تحلیل دقیق‌تر کیفیت خواب و تناسب کلی اندام کاربر را فراهم می‌کند.

4. مسیریابی و جی‌پی‌اس

مقایسه تی رکس 2 با تی رکس 3 را با ارزیابی قابلیت‌های مسیریابی این دو گجت ادامه می‌دهیم. هر دوی این ساعت‌ها از جی‌پی‌اس دو باند پشتیبانی کرده و با داشتن قابلیت پشتیبانی از چندین سیستم ماهواره‌ای، امکان رهگیری دقیق را فراهم می‌کنند. اما T-Rex 3 نقشه‌های آفلاین رایگان، نقشه‌های کانتور و قابلیت راهنمایی برای پیچ‌ها را دارد؛ در حالی که تی رکس 2 این قابلیت‌ها را ندارد. این ویژگی‌ها باعث شده که تی رکس 3 برای ورزشکاران حرفه‌ای‌تری که نیاز به مسیریابی بلادرنگ در مسیرهای راه دور دارند، انتخاب بهتری باشد.

مقایسه امیزفیت تی رکس 3 با تی رکس 2
تی رکس 3

علاوه بر این، T-Rex 3 قابلیت حفاظت بیشتر از حریم خصوصی را برای استفاده از جی‌پی‌اس دارد که به کاربران امکان می‌دهد سیستم جی‌پی‌اس را بر حسب نیاز فعال یا غیرفعال کنند و کنترل بیشتری بر شیوه مدیریت اطلاعات لوکیشن خودشان داشته باشند.

ببیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند تا 3 میلیون تومان

5. ادغام با هوش مصنوعی و کنترل صوتی

یکی از جدیدترین قابلیت‌های امیزفیت تی رکس 3، ادغام فناوری GPT-4o شرکت OpenAI در این ساعت است که برای دستیار هوشمند Zepp Flow از آن استفاده شده است. این قابلیت هوش مصنوعی به کاربران امکان می‌دهد که ساعت خودشان را با استفاده از فرمان‌های صوتی کنترل کرده و حتی برای پاسخ دادن به پیام‌ها از قابلیت تبدیل گفتار به متن استفاده کنند. T-Rex 2 قابلیت کنترل صوتی را ندارد و وجود این قابلیت در T-Rex 3 یک مزیت مهم برای این ساعت محسوب می‌شود.

Zepp Flow قابلیت راهنمایی توسط هوش مصنوعی را هم فراهم کرده که به کاربران امکان می‌دهد ورزش‌های خودشان و فعالیت‌های روزانه را با بهره‌وری و کارایی بیشتری مدیریت کنند. این قابلیت، باعث شده که تی رکس 3 فراتر یک اسمارت واچ rugged بوده و کاربران بتوانند از آن به عنوان یک ابزار همه کاره برای امور روزمره استفاده کنند.

6. حافظه داخلی و موزیک

مقایسه امیزفیت تی رکس 3 با تی رکس 2 را با ارزیابی ظرفیت حافظه داخلی این دو ساعت ادامه می‌دهیم. تی رکس 3 دارای 26 گیگابایت حافظه داخلی برای ذخیره موزیک‌های محلی است که به کاربران امکان می‌دهد از ساعت خودشان برای کارهایی فراتر از ورزش یا ماجراجویی در فضای باز استفاده کنند.

مقایسه امیزفیت تی رکس 3 با تی رکس 2
تی رکس 2

ظرفیت حافظه داخلی تی رکس 2 هم 8 گیگابایت است. این ساعت هوشمند 4 گیگابایت رم دارد.

ببیشتر بخوانید: بهترین ساعت های هوشمند ورزشی

7. ضد آب بودن و دوام و ماندگاری

T-Rex 2 و T-Rex 3 هر دو برای استفاده در شرایط سخت طراحی شده‌اند و هر دو دارای رتبه ضد آب 10 ATM هستند؛ این یعنی هر دو ساعت امیزفیت، قدرت مقاومت لازم را برای غوطه ور شدن در حداکثر عمق 100 متری آب دارند. در نتیجه هر دو ساعت برای شنا، غواصی و سایر ورزش‌های آبی قابل استفاده هستند. اما تی رکس 3 یک گواهینامه برای غواصی آزاد تا عمق 147 فوتی هم دارد؛ در نتیجه برای غواصان حرفه‌ای انتخاب بهتری است.

مقایسه ساعت امیزفیت تی رکس 3 با تی رکس 2 نشان می‌دهد که هر دو ساعت برای استفاده در دماهای سخت مقاومت دارند؛ اما T-Rex 3 دوام کلی بهتری دارد که باعث شده قابلیت مقاومت در دمای 70 درجه تا -30 درجه را داشته باشد. در نتیجه تی رکس 3 برای استفاده در محیط‌های سخت انتخاب بهتری است.

8. قیمت

در رابطه با قیمت، تی رکس 3 در اروپا 299 یورو و در آمریکا 299 دلار قیمت گذاری شده است. قیمت بالاتر این ساعت نشان دهنده امکانات بیشتر آن از جمله نمایشگر بزرگتر، حالت‌های ورزشی بیشتر، ماندگاری شارژ طولانی‌تر و سیستم هوش مصنوعی این ساعت است.

نتیجه گیری

در پایان مقایسه امیزفیت تی رکس 3 با تی رکس 2 می‌توان گفت که هر دوی این ساعت‌ها محصولات بسیار خوبی برای ورزشکاران هستند؛ اما تی رکس 3 یکسری قابلیت جدید دارد که باعث شده برای ورزشکاران حرفه‌ای و فعالیت و ماجراجویی در فضای باز و طبیعت انتخاب بهتری باشد.

نمایشگر بزرگتر، ماندگاری شارژ بیشتر، مجموعه امکانات هوش مصنوعی و قابلیت‌های جدید مخصوص ورزشکاران باعث شده که T-Rex 3 برای ورزشکاران علاقمند به تکنولوژی اسمارت واچ انتخاب بهتری باشد. اما اگر قیمت ساعت برای شما در اولویت قرار دارد، تی رکس 2 هم با داشتن عملکرد خوب و دوام بالا، ارزش خرید زیادی دارد.

سوالات پرتکرار

تی رکس 3 گران است یا تی رکس 2؟

قیمت رسمی تی رکس 3 حدود 100 دلار بیشتر از تی رکس 2 است.

تی رکس 3 نسبت به تی رکس 2 چه قابلیت‌های بیشتری دارد؟

این ساعت دارای نمایشگر بزرگتر، ماندگاری شارژ بیشتر، مجموعه امکانات هوش مصنوعی جدید و قابلیت‌های جدید مخصوص ورزشکاران است.

تی رکس 3 ارزش خرید بیشتری دارد یا تی رکس 2؟

امکانات و مشخصات جدید تی رکس 3 باعث شده که این ساعت برای ورزشکاران حرفه‌ای انتخاب بهتری باشد. اما اگر قیمت ساعت برای شما در اولویت قرار دارد، تی رکس 2 هم با داشتن عملکرد خوب و دوام بالا، ارزش خرید زیادی دارد.

منبع: gizmochina

نظر شما درباره مقایسه امیزفیت تی رکس 3 با تی رکس 2 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر