coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

غیبت ایلان ماسک در جلسه رسیدگی به خرید توییتر؛ SEC آمریکا خواستار تحریم او شد

ماجراها پیرامون خرید 44 میلیارد دلاری توییتر توسط ایلان ماسک همچنان ادامه دارد. جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن هستند که غیبت ایلان ماسک در جلسه رسیدگی به خرید توییتر باعث شده تا کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) خواستار تحریم او شود.

به گزارش CNN، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا روز گذشته اعلام کرد که قصد دارد به دلیل عدم حضور ایلان ماسک در جلسه‌ای مربوط به تحقیق پیرامون خرید توییتر (که اکنون به نام X شناخته می‌شود) تحریم‌هایی را علیه او اعمال کند.

راهنمای خرید تکراتو

جزئیات غیبت ایلان ماسک در جلسه رسیدگی به خرید توییتر

اوایل امسال بود که یک قاضی فدرال، ماسک را ملزم کرد تا در جریان تحقیق کمیسیون بورس درباره خرید 44 میلیارد دلاری توییتر حضور داشته باشد و شهادت بدهد. این پرونده می‌خواهد بداند که آیا ماسک در زمان اعلام خرید سهام توییتر، قوانین را رعایت کرده یا خیر و اینکه آیا اظهارات او در این رابطه گمراه‌کننده بوده است یا نه.

طرفین پس از انجام مذاکرات اولیه توافق کردند که ماسک در تاریخ 10 سپتامبر (20 شهریور) شهادت بدهد. در این تاریخ، وکلای SEC به لس‌آنجلس رفتند تا پیرامون ابهامات مطرح شده، با ماسک صحبت کرده و شهادت او را ثبت کنند. اما طبق اسناد دادگاه، سه ساعت قبل از آغاز جلسه، وکیل ماسک به SEC اطلاع داد که او به دلیل سفر فوری به ساحل شرقی برای پرتاب ماموریت Polaris Dawn، نمی‌تواند در جلسه حضور پیدا کند و درخواست کرد که این جلسه روز بعد برگزار شود.

غیبت ایلان ماسک در دادگاه رسیدگی به خرید توییتر

براساس اسناد SEC، طرفین برای مشخص کردن زمان دیگری برای جلسه با مشکل روبه‌رو شدند و در نهایت، تاریخی در اوایل اکتبر را تعیین کردند.

SEC مدعی است که ماسک یک دستور دادگاه را نقض کرده و باید «برای تغییر تاریخ شهادت خود، رضایت کتبی SEC یا دستور دادگاه را دریافت می‌کرد»؛ اما او قبل از غیبت در جلسه دهم ماه سپتامبر این کار را انجام نداده است.

کمیسیون بورس در این پرونده عنوان کرده است که «به نظر می‌رسد که عذر ماسک، نوعی بهانه‌تراشی است.» این کمیسیون افزود: «اسپیس‌اکس دو روز قبل اعلام کرده بود که قصد دارد پرتابی را برای سه‌شنبه صبح برنامه‌ریزی کند… ماسک به عنوان مدیر ارشد فنی شرکت، احتمالا پیشتر از این برنامه آگاه بوده و می‌دانسته که این پرتاب همزمان با شهادتش در SEC انجام خواهد شد.»

کمیسیون ادامه داد: «ماسک علیرغم آگاهی از این موضوع، تا سه ساعت قبل از آغاز شهادت خود به SEC اطلاع نداد که قصد دارد در برنامه پرتاب شرکت کند؛ این در حالی است که SEC هزاران دلار برای سفر سه وکیل خود به لس‌آنجلس هزینه کرده بود.»

ماسک پیش از این هم تلاش کرده بود از شهادت دادن درباره این پرونده خودداری کند و گفته بود که قبلا دو بار شهادت داده است.

SEC از دادگاه خواسته است در صورت عدم حضور ماسک در تاریخ جدید شهادت در اکتبر، «اقدامات معناداری» را علیه او اعمال کند. این سازمان همچنین اعلام کرده که قصد دارد برای جبران هزینه‌های سفر خود و دیگر جریمه‌ها، درخواست تحریم‌هایی علیه ماسک را مطرح کند.

در مقابل، وکلای ماسک در پرونده‌ای جداگانه اعلام کرده‌اند که «نیازی به مداخله دادگاه نیست؛ زیرا طرفین قبلا بر سر تاریخ جدید شهادت به توافق رسیده‌اند… آقای ماسک به حکم رسمی دادگاه موظف است که حضور پیدا کند، مگر اینکه با شرایط اضطراری غیرقابل پیش‌بینی مواجه شود که خود او باعث آن نشده باشد.»

این پرونده آخرین مرحله از تنش‌های طولانی‌مدت میان ماسک و SEC است که از سال 2018 آغاز شد؛ زمانی که این نهاد از او به دلیل توییت دروغین مبنی بر تامین بودجه برای خصوصی‌سازی تسلا شکایت کرد.

نظر شما درباره غیبت ایلان ماسک در جلسه رسیدگی به خرید توییتر چیست؟ عدم حضور او ممکن است چه پیامدهایی را به همراه داشته باشد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر