coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

تعمیر دکمه کنترل دوربین آیفون 16 پرو حدود 750 دلار هزینه دارد

از شواهد پیداست که تعمیر دکمه کنترل دوربین آیفون 16 و برادران بزرگترش، هزینه زیادی روی دست کاربر می‌گذارد. اپل آسیب این دکمه را جزء «سایر آسیب‌ها» دسته‌بندی کرده و هزینه زیادی برای تعمیر آن در نظر گرفته است.

چند روز قبل بود که فروش رسمی سری آیفون 16 آغاز شد و حالا، این گوشی‌ها به دست خریداران رسیده است. همزمان که اپل اطلاعات مختلفی مثل راهنمای کامل تعمیر آیفون 16 را منتشر می‌کند، کاربران نیز تجربه‌ی چند روزه‌ی خود از استفاده از آیفون‌های سری 16 را به اشتراک می‌گذارند.

راهنمای خرید تکراتو

به گزارش gizmochina، گوشی‌های سری آیفون 16 در بخش قدرت پردازشی، مدیریت دما و قابلیت‌های دوربین، فراتر از انتظار ظاهر شدند؛ اما مواردی هم وجود دارند که توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند.

هزینه‌ بالای تعمیر دکمه کنترل دوربین آیفون 16

گوشی‌های آیفون 16 از نوعی دکمه خازنی برخوردار شده‌اند که با عنوان دکمه کنترل دوربین معرفی شده و دسترسی به قابلیت‌هایی مثل زوم را برای کاربران آسان می‌کند. اپل با قرار دادن این دکمه، تلاش کرد تجربه استفاده از دوربین‌های مجهز به دکمه شاتر را ارائه کند. با این حال، شماری از کاربران تحت تاثیر قرار نگرفتند. برخی اعلام کرده‌اند که این ویژگی، یکی از ناامیدکننده‌ترین ویژگی‌های اپل تا به امروز است. موضوع دیگری که انتقادها درباره این دکمه را افزایش داده، هزینه‌های تعمیر است.

تعمیر دکمه کنترل دوربین آیفون 16
تعمیر دکمه کنترل دوربین آیفون 16

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که دکمه کنترل دوربین از 9 جزء ساختاری تشکیل شده که به‌طور چشمیگری، احتمال خرابی را افزایش می‌دهند. اگر این دکمه خراب شود، اپل آن را جزء «سایر آسیب‌ها» در نظر می‌گیرد که هزینه‌ی تعمیر بالایی دارد.

هزینه‌ بالای تعمیر دکمه کنترل دوربین آیفون 16 حدود 624 دلار و هزینه تعمیر آن در آیفون 16 پرو حدود 751 دلار است. این موضوع نشان می‌دهد که تعمیر این دکمه احتمالا شامل تعویض مادربورد می‌شود.

با توجه به توضیحات مارکتینگ اپل می‌توان گفت که هدف از این دکمه‌ی خازنی مشخص است. ایده‌ی اصلی این است که دکمه کنترل دوربین، تجربه کاربری بهتری را ارائه کند. ضربه آرام روی دکمه، منو‌های تنظیمات را باز می‌کند، با کشیدن انگشت روی آن، بین تنظیمات مختلف جابه‌جا می‌‌شوید و با فشار دادن آن می‌توانید عکس را ثبت کنید. همه‌چیز روی کاغذ نوآورانه و جالب به نظر می‌رسد؛ اما در عمل داستان کمی فرق دارد.

کاربران گزارش کرده‌اند که این دکمه کنترل دوربین، آنقدر روان که اپل گزارش کرده بود، کار نمی‌کند. محل قرار گرفتن این دکمه هم مناسب نیست و اگر گوشی را به‌صورت عمودی یا افقی در دست بگیرید، به‌راحتی نمی‌توانید به دکمه دسترسی داشته باشید و از آپشن‌های آن استفاده کنید. به گزارش کاربران، طراحی ارگونومی این دکمه مناسب نیست و وقتی کاربر گوشی را در زاویه مناسب برای عکاسی در دست می‌گیرد، نمی‌تواند به‌راحتی از قابلیت‌های دکمه استفاده کند.

تعمیر دکمه کنترل دوربین آیفون 16

مشکل دیگری که به آن اشاره شده، رابط کاربری کوچک است. درواقع، زمانی که از دکمه استفاده می‌کنید، منوی کوچکی برای تنظیمات دوربین روی نمایشگر ظاهر می‌شود. برخی کاربران این سیستم طراحی رابط کاربری را ناکارآمد می‌دانند. در مجموع،‌ این دکمه به جای اینکه تنظیمات و دسترسی‌ها را آسان‌تر کند، به‌نوعی کار با دوربین را دشوار کرده و یک روند ساده را که تا به امروز کاربران با آن آشنا بودند، پیچیده کرده است.

هزینه تعمیر دکمه کنترل دوربین آیفون 16 نیز دلیل دیگری است که ممکن است استفاده از آن را به حداقل برساند. اما نظر شما چیست؟ آیا این دکمه آنقدر ارزش دارد که برای تعمیر آن حدود 700 دلار هزینه شود؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار گوشی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر