coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

گلس محافظ سرامیک شیلد در تست سقوط آیفون 16 پرو مکس دوام نیاورد [+ویدیو]

در ویدیوی تست سقوط آیفون 16 پرو مکس می‌بینیم که نسل جدید گلس سرامیک شیلد مقاومت چندان زیادی ندارد. این در حالی‌ است که اپل مدعی شده بود که سری آیفون 16، مقاوم‌ترین آیفون‌ها تا به امروز هستند.

بیش از دو هفته از رونمایی سری آیفون 16 می‌گذرد و حالا که این گوشی‌ها به دست کاربران رسیده، گزارش‌هایی از عملکرد این گوشی‌ها در دنیای واقعی به گوش می‌رسد. به‌تازگی ویدیوی تست مقاومت آیفون 16 پرو مکس منتشر شد که از مقاومت بالای این دستگاه در برابر خم شدن و خراشیدگی خبر می‌داد. حالا ویدیوی تست سقوط این گوشی به دست‌مان رسیده است.

راهنمای خرید تکراتو

ویدیوی تست سقوط آیفون 16 پرو مکس

به گزارش androidheadlines، اپل برای محافظت از پنل گوشی‌های آیفون 16 از گلس سرامیک شیلد استفاده کرده و مدعی شده این لایه محافظ، دو برابر سخت‌تر از سایر گلس‌های گوشی‌های هوشمند است. این کمپانی به نام هیچ‌کدام از گلس‌های محافظ رایج در بازار اشاره نکرده که بتوانیم مقایسه بهتری داشته باشیم. با این حال، گوشی‌های سری آیفون 15 معیار خوبی برای سنجش مقاومت سرامیک شیلد در دو نسل اخیر هستند.

کانال یوتیوب Allstate Protection Plans ویدیویی از تست سقوط آیفون 16 پرو مکس را به اشتراک گذاشته و یکی از شدیدترین آزمایش‌ها را انجام داده است.

در این ویدیو می‌بینیم که گوشی از ارتقاع حدود 182.88 سانتی‌متری از سمت نمایشگر روی زمین سقوط می‌کند. این ضربه نه‌تنها باعث شکستن صفحه نمایش شد، بلکه صفحه را از کار انداخت. پس از سقوط و شکستن، نمایشگر به‌مدت تقریبا دو دقیقه سوسو می‌زد تا اینکه کاملا تسلیم و خاموش شد. اما حتی در این حالت هم دستگاه می‌توانست در اثر لمس فیزیکی دکمه‌ها (مثل دکمه کنترل دوربین)، بازخوردهای لمسی را ارائه کند. بنابراین، به احتمال زیاد با تعویض نمایشگر می‌توان مشکل را حل کرد. اپل در وب‌سایت خود اشاره کرده که هزینه تعمیر نمایشگر برای افرادی که از Apple Care استفاده نمی‌کنند، 379 دلار است.

در این ویدیوی تست سقوط آیفون 16 پرو مکس، پنل پشتی این دستگاه نیز مورد بررسی قرار گرفت. وقتی گوشی از سمت پنل پشتی از ارتقاع حدود 182.88 سانتی‌متری روی زمین افتاد، پنل و شیشه‌ی کاور ماژول دوربین دوام نیاوردند و شکستند. اما نمایشگر آسیبی ندید و دستگاه کاملا قابل استفاده بود. اپل برای تعمیر شکستگی پنل پشتی برای کاربرانی که Apple Care ندارند، 199 دلار در نظر گرفته است.

نتیجه‌ی این آزمایش نشان می‌دهد که این گوشی نسبت به آیفون 15 پرو مکس مقاوم‌تر است. تست سقوط پنل پشتی آیفون 15 پرو مکس باعث شده بود که صفحه نمایش نیز آسیب ببیند. در مجموع، این بررسی‌ها نشان می‌دهد که شیشه به‌راحتی در برابر سقوط آسیب‌‌پذیر است و بهتر است از قاب‌ها و گلس‌های محافظ استفاده شود.

نظر شما درباره مقاومت آیفون 16 پرو مکس در تست سقوط چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار گوشی را با دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر