coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

تأخیر در اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ؛ وعده دروغین دولت؟

سخنگوی کمیسیون اجتماعی محلس، از تأخیر در اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان خبر داد. این در صورتی است که منابع متناسب‌سازی فراهم شده است.

روز گذشته محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس از تأمین منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به اندازه 70 همت (هزار میلیارد تومان) خبر و بازنشستگان پس از مدتها بحث و جدل بالاخره خبری که باید می‌شنیدند را شنیدند.

راهنمای خرید تکراتو

به نقل از اقتصاد 100؛ در حالی که گمان می‌کردیم این موضوع اقتصادی به نتیجه رسیده است، سخنگوی کمیسیون اجتماعی محلس، از تأخیر در اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان خبر می‌دهد. طبق اخبار پیشین هربازنشسته باید مبلغ 1 میلیون و 700 هزار تومان به عنوان همسان‌سازی دریافت کند که فعلاً خبری از واریزی جدید نیست.

تأخیر در اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان

ولی داداش، سخنگوی کمیسیون اجتماعی محلس، گفت: «علیرغم تصویب قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان ، بازنشستگان هنوز از مزایای این قانون بهره‌مند نشده‌اند و اجرای آن به تأخیر افتاده است.»

وی ادامه داد:

«دولت با توجه به برنامه توسعه هفتم باید در 3 سال آینده، تفاوت حقوق بازنشستگان با شاغلین را حداقل به ۲۰ درصد برساند. به دلیل مشکلات اجرایی، از جمله شهادت رئیس‌جمهور و کمبود منابع مالی، روند اجرای این قانون کند پیش رفته است.»

تأخیر در اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان

ولی دادشی تصریح کرد: «مجلس پیگیر این موضوع است و نظارت خود را بر دستگاه‌های متولی و وزارت کار ادامه خواهد داد تا حق بازنشستگان بر اساس قانون برنامه هفتم احقاق شود.»

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس افزد:

«دولت باید هر ساله در لایحه بودجه خود، افزایش درصدی برای حقوق بازنشستگان پیش‌بینی کند تا در طول سه سال به هدف تعیین‌شده برسد. برخی از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی از بهره‌وری کافی برخوردار نیستند و حتی برخی از آنها ورشکسته‌اند.»

تأخیر در اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان

روز گذشته، غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: « طبق محاسبات، هر بازنشسته به طور متوسط باید 1میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به حقوق خود اضافه کند. این در حالی است که بسیاری از بازنشستگان این رقم را زیر 6 تا 7میلیون تومان می‌دانند.»

اظهارات وی منجربه به اعتراض گسترده بازنشستگان شد و رسانه‌ها گوش به نظرات این افراد داد. بازنشستگان ابراز نگرانی کردند که دولت سیزدهم آنها را فریب داده است و به دنبال روشن شدن وضعیت حقوق خود هستند.

سوالی که در این میان مطرح می‌شود، این است که چرا مسئولین با بازنشستگان صادقانه سخن نمی‌گویند و تکلیف این قشر زحمتکش را روشن نمی‌کنند؟ این موضوع نیازمند توجه و پاسخگویی جدی از سوی مسئولان است تا اعتماد بازنشستگان به نظام تامین اجتماعی و دولت حفظ شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص تأخیر در اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر