coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

پیام جعلی خداحافظ متا سلبریتی‌ها را هم فریب داد؛ آیا می‌توان جلوی هوش مصنوعی متا را گرفت؟

اخیرا بیش از 600 هزار کاربر از جمله برخی سلبریتی‌های هالیوودی، تحت تاثیر پیام جعلی خداحافظ متا گرفتار شدند. این پیام ادعا می‌کرد با اشتراک‌گذاری این پیام دیگر متا نمی‌تواند از تصاویر و اطلاعاتشان برای آموزش هوش مصنوعی‌اش استفاده کند.به‌گزارش bbc، پیام جعلی خداحافظ متا  (Goodbye Meta AI) که در پلتفرم‌های تحت پوشش متا منتشر می‌شده، علاوه بر کاربر عادی، برخی از چهره‌های معروف را نیز تحت تاثیر قرار داد و طوری به آنها القا کرده بود که در صورت بازنشر متن مذکور، می‌توانند از اطلاعات شخصی‌شان محافظت کنند.

پیام جعلی خداحافظ متا در اینستاگرام: چگونه از اطلاعات شخصی‌مان در برابر هوش مصنوعی محافظت کنیم؟

چهره‌هایی مانند «جیمز مک‌آووی»، «اشلی تیزدیل» و ستاره معروف لیگ فوتبال آمریکایی (NFL) «تام بردی»، از جمله افرادی بودند که با بازنشر آن در واقع در تله این پیام جعلی قرار گرفتند.

راهنمای خرید تکراتو

اما در واقع حالت منطقی‌تری برای حفاظت از اطلاعات شخصی طراحی شده و کاربران می‌توانند با مراجعه به بخش تنظیمات حساب‌ کاربری‌شان از این اتفاق جلوگیری کنند. بنابراین انتشار این متن، چیزی جز شوخی نیست و نمی‌تواند جلوی استفاده متا از اطلاعات شخصی را بگیرد.

پیام جعلی خداحافظ متا سلبریتی‌ها را هم فریب داد
متن پیام جعلی خداحافظ متا

متا با همکاری سرویس‌های صحت‌ سنجی مثل Lead Stories این استوری‌ها را برچسب اطلاعات غلط نشانه‌گذاری کرده و تاکید کرد که این قبیل اعتراض، راه معتبری برای جلوگیری از استفاده کاربران نیست.

این شایعه احتمالاً در پی اعلامیه‌ای در ماه ژوئن از سوی متا به وجود آمده است؛ زمانی که این شرکت رسما اعلام کرد که از پست‌های عمومی کاربران برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

این تصمیم با موجی از انتقادها از جانب کاربران همراه شد؛ چراکه قبلا رئیس واحد حریم خصوصی جهانی متا، ملیندا کلیبانگ، اعتراف کرده بود که از سال 2007 از تمامی پست‌های منتشر شده برای توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی استفاده شده است

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر