coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

شکایت گوگل به اتحادیه اروپا : شرایط مایکروسافت برای استفاده از سرویس‌های ابری عادلانه نیست

گوگل از شرایط لایسنس ابری مایکروسافت برای استفاده از ویندوز سرور در زیرساخت‌های ابری غیر از آژور ناراضی است. این کمپانی شکایتی را علیه مایکروسافت در نهادهای اتحادیه اروپا تنظیم کرده و این ماجرا را پیگیری می‌کند.

به گزارش theverge، شکایت گوگل به اتحادیه اروپا در رابطه با انعقاد قراردادهای ناعادلانه مایکروسافت برای سرویس‌های ابری آژور است. گوگل که پس از مایکروسافت و آمازون، رتبه سوم در بازار خدمات ابری را دارد، ادعا کرده مایکروسافت شرایطی را تنظیم کرده که استفاده از Windows Server و محصولات آفیس در زیرساخت‌های ابری غیر از آژور را دشوار و پرهزینه می‌کند.

راهنمای خرید تکراتو

تنظیم شکایت گوگل به اتحادیه اروپا علیه مایکروسافت

آمیت زاوری، نایب‌رئیس گوگل کلود به خبرنگاران گفته که مایکروسافت مشتریان سرویس‌های ابری دیگر به غیر از آژور را مجبور کرده که برای ادامه استفاده از ویندوز سرور، 400 درصد هزینه بیشتری پرداخت کنند. همان‌طور که اشاره شد، این افزایش هزینه شامل حال مشتریان سرویس آژور نمی‌شود.

جالب است بدانید که شرکت دیگری هم در همین رابطه از مایکروسافت شکایت کرده بود. این کمپانی چند ماه قبل با گروهی که از ارائه‌دهندگان زیرساخت ابری اروپا حمایت می‌کنند، به توافق رسیده بود. این گروه که با نام «ارائه‌دهندگان خدمات زیرساخت ابری در اروپا» (CISPE) شناخته می‌شود، موافقت کرده بود پس از دستیابی به توافقی که به ارائه‌دهندگان ابری اروپایی اجازه می‌داد محصولات و خدمات مایکروسافت را در زیرساخت‌های ابری محلی ارائه کنند، شکایت 2022 خود را پس بگیرد. البته گوگل در این توافق حضور نداشت.

تنظیم شکایت گوگل به اتحادیه اروپا علیه مایکروسافت

CISPE همچنین در حال ایجاد یک نهاد مستقل با نام «رصدخانه ابری اروپا» (ECO) است که شامل مایکروسافت، فروشندگان زیرساخت ابری در اروپا و انجمن‌های مشتریان اروپایی خواهد بود. خدمات وب آمازون (AWS) در ماه ژوئیه از این توافق انتقاد کرد و اعلام کرد که مایکروسافت تنها به برخی از اعضای CISPE امتیازات محدودی داده و این موضوع نشان می‌دهد که هیچ مانع فنی برای انجام اقدام درست برای همه مشتریان ابری وجود ندارد.

طبیعتا مایکروسافت از شکایت گوگل راضی نیست. سخنگوی مایکروسافت، رابین کوخ در بیانیه‌ای به خبرگزاری ورج گفت: «مایکروسافت نگرانی‌های مشابهی که از سوی ارائه‌دهندگان ابری اروپایی مطرح شده بود را با تفاهم دوستانه حل کرد؛ در حالی که گوگل امیدوار بود که آن‌ها به پیگیری شکایت ادامه دهند. گوگل نتوانست شرکت‌های اروپایی را متقاعد کند و ما انتظار داریم که نتواند کمیسیون اروپا را نیز متقاعد کند.»

مایکروسافت همچنین با مسائل مشابهی در بریتانیا نیز دست و پنجه نرم می‌کند. نهادهای نظارتی در حال بررسی شیوه‌های لایسنس ابری مایکروسافت و آمازون هستند. کمیسیون تجارت فدرال آمریکا نیز در حال بررسی سرمایه‌گذاری‌های هوش مصنوعی مایکروسافت، آمازون و گوگل و ارتباط آن‌ها با خدمات ابری است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر