coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

گلکسی S24 FE رسما کار خود را آغاز کرد؛ همان آشنای قدیمی

بعد از مدت‌ها انتظار و انتشار اخبار و گزارش‌های مختلف، سامسونگ بالاخره از جدیدترین نسخه‌ی Fan Edition رونمایی کرد. گلکسی S24 FE از همان ظاهر آشنای همیشگی برخوردار شده؛ اما با کمی تفاوت.

به گزارش sammobile، این گوشی در بخش طراحی، اندازه نمایشگر، عملکرد و ظرفیت باتری بهینه‌سازی شده است. از همه مهم‌تر، این اولین گوشی از سری فن ادیشن است که تا هفت سال آپدیت سیستم عامل اندروید را دریافت می‌کند.

راهنمای خرید تکراتو

پیش فروش این گوشی در آمریکا و سایر کشورها آغاز شده؛ اما از سوم اکتبر (12 مهر) رسما عرضه می‌شود.

مشخصات گلکسی S24 FE

سامسونگ معمولا گوشی‌های رده‌بالای خود را با تراشه اسنپدراگون در کشورهای آمریکا، چین و کانادا عرضه می‌کند. سایر کشورهای جهان نیز مدل مجهز به تراشه اگزینوس را دریافت می‌کنند. گاهی اوقات هم فقط یک مدل با تراشه اسنپدراگون را به سراسر بازارهای جهان می‌فرستد.

این کمپانی مدت‌هاست که هیچ دستگاه رده‌بالایی را با تراشه اگزینوس در آمریکا عرضه نکرده؛ اما این‌بار ماجرا فرق دارد. گلکسی S24 FE تنها در یک مدل با تراشه اگزینوس 2400e عرضه می‌شود و خبری از مدل اسنپدراگون نیست.

اگزینوس 2400e نسخه‌ای آندرکلاک شده از اگزینوس 2400 است که در گوشی‌های گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس استفاده شده بود. تفاوت در این است که سرعت کلاک هسته‌های اصلی CPU در اگزینوس 2400e به‌اندازه‌ی 100 مگاهرتز کمتر از 2400 است. سایر مشخصات از جمله فرایند ساخت 4 نانومتری یکسان هستند.

سامسونگ اعلام کرده گلکسی S24 FE از سیستم مخزن بخاری برخوردار شده که 10 درصد بزرگتر است تا از افزایش دمای دستگاه در زمان پردازش‌های سنگین جلوگیری کند. این گوشی هوشمند با رم 8 و حافظه 128، 256 و 512 گیگابایت به بازار می‌آید. قیمت گلکسی اس 24 اف ای با رم 8 و حافظه 128 گیگابایت 650 دلار است.

نمایشگر و باتری گلکسی اس 24  اف

یکی از تغییرات مهم گلکسی اس 24 اف ای، نمایشگر بزرگ گوشی است. این اسمارت‌فون از نمایشگر 6.7 اینچ Dynamic AMOLED 2X برخوردار شده که از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی متغیر 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. روشنایی هم به 1900 نیت می‌رسد که در مقایسه با روشنایی 4000 نیت در گوشی شیائومی 14 تی که رقیب این گوشی است و همین امروز معرفی شده، عدد چندان چشمگیری نیست.

نمایشگر گلکسی اس 24 فن ادیشن با گوریلا گلس ویکتوس پلاس محافظت می‌شود که در مقایسه با گوریلا گلس 5 در گلکسی اس 23 اف ای، یک پیشرفت مهم به حساب می‌آید. همچنین، حاشیه‌ها این‌بار به‌طور چشمگیری کاهش یافته‌اند.

انرژی مورد نیاز این نمایشگر بزرگ را یک باتری 4700 میلی‌آمپر ساعت تامین می‌کند که 200 میلی‌آمپر ساعت بیشتر از گلکسی اس 23 اف ای است. این باتری با توان 25 وات سیمی و 15 وات وایرلس Qi شارژ می‌شود. همچنین، از شارژ وایرلس PowerShare نیز پشتیبانی می‌کند.

مشخصات دوربین گلکسی اس 24  اف ای

سامسونگ در تنظیمات دوربین این گوشی از همان دوربین گلکسی اس 23 اف ای استفاده کرده است. این موبایل هوشمند از یک لنز اصلی 50 مگاپیکسل با قابلیت OIS، دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسل، 8 مگاپیکسل تله فوتو با زوم اپتیکال 3x و دوربین سلفی 10 مگاپیکسل بهره می‌برد.

با دوبین اصلی این گوشی می‌توانید ویدیوهای 8K را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنید. با تمام دوربین‌ها هم می‌توان ویدیوهای 4K را با سرعت 60 فریم در ثانیه ضبط کرد. دوربین گلکسی اس 24 اف ای از ثبت عکس، ادیت، آپلود عکس و ویدیوها در حالت Super HDR پشتیبانی می‌کند.

گلکسی S24 FE از چندین سیستم موقعیت‌یابی جهانی از جمله BDS ،GALILEO ،GLONASS و GPS برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های اتصالی این گوشی می‌توان به وای فای 6E، شبکه فایوجی، بلوتوث 5.3، پورت USB Type-C و NFC اشاره کرد.

گوشی Galaxy S24 FE به استاندارد IP68 مجهز شده و اسکنر اثر انگشت آن زیر نمایشگر قرار دارد.

ویژگی های گلکسی اس 24 اف ای

این اسمارت فون رده‌بالا به‌طور پیش‌فرض، اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1.1 را اجرا می‌کند. خبر خوب این است که تا 7 سال شامل برنامه‌های آپدیت سیستم‌عامل سامسونگ می‌شود.

گلکسی اس 24 اف ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی Galaxy AI نیز برخوردار شده در آپدیت‌های بعدی، ویژگی‌های بیشتری هم دریافت می‌کند.

نظر شما درباره مشخصات گلکسی S24 FE چیست؟ آیا آپگرید‌های ظاهری و سخت‌افزاری این گوشی نسبت به نسل قبلی را کافی می‌دانید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار گوشی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر