coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

وال استریت ژورنال: اپل برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری روی OpenAI ندارد

اپل نمی‌خواهد روی OpenAI، شرکت خالق ChatGPT سرمایه‌گذاری کند. این در حالی است که اوپن ای آی قصد دارد هفته آینده سرمایه‌ای 6.5 میلیارد دلاری را احتمالا از سمت مایکروسافت و انویدیا جذب کند.

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است که اپل دیگر در حال مذاکره با OpenAI نیست و قصد ندارد در این دور از جذب سرمایه‌ی 6.5 میلیارد دلاری شرکت کند. این، پایان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌های اپل روی یکی از شرکت‌های بزرگ سیلیکون ولی است که سرانجامی نداشت.

راهنمای خرید تکراتو

به گزارش یک منبع آگاه، اپل به‌تازگی از مذاکرات پیرامون جذب سرمایه 6.5 میلیارد دلاری کناره‌گیری کرده است.

انصراف اپل از سرمایه‌گذاری روی OpenAI

ماه گذشته بود که اخباری پیرامون سرمایه‌گذاری احتمالی اپل روی OpenAI منتشر شد؛ با این‌ حال، هیچ‌وقت مشخص نشد که اپل دقیقا چه مبلغی را برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته است.

انصراف اپل از سرمایه‌گذاری روی OpenAI

از سوی دیگر، مایکروسافت در حال حاضر بزرگترین سرمایه‌گذار اوپن ای آی است و سهم 49 درصدی از سود این شرکت را در اختیار دارد. در گزارش اخیر به این اشاره شده که مایکروسافت قرار است سرمایه‌گذاری خود در OpneAI را به 1 میلیارد دلار دیگر افزایش دهد.

خبر انصراف اپل از سرمایه‌گذاری روی اوپن ای آی در شرایطی منتشر شده که این شرکت هوش مصنوعی مسائلی پیرامون تغییر ساختار غیرانتفاعی به انتفاعی و همچنین چالش‌های مدیریتی را پشت سر می‌گذارد. پیش از این اعلام شده بود که OpenAI به‌دلیل جذب سرمایه قصد دارد ساختار غیرانتفاعی خود را تغییر دهد. همچنین، خبر رسیده که جانی آیو، یکی از مدیران سابق اپل در بخش طراحی قصد دارد برای طراحی یک محصول سخت‌افزاری هوش مصنوعی با اوپن ای آی همکاری کند.

اپل و اوپن ای آی در حال حاضر برای ادغام ChatGPT در iOS 18 با هم همکاری می‌کنند. به این ترتیب، چت جی‌پی‌تی در ترکیب با سیری، درخواست‌های کاربران پیرامون دانش جهانی را مدیریت خواهد کرد. بلومبرگ گزارش کرده که هیچ‌کدام از این شرکت‌ها در جریان این همکاری،‌ مبلغی را به دیگری پرداخت نمی‌کنند. اپل معتقد است که ادغام با iOS 18، ارزشی برابر یا بیشتر از پول خواهد داشت.

نظر شما درباره انصراف اپل از سرمایه گذاری روی OpenAI چیست؟ آیا چالش‌های مدیریتی و تغییر ساختاری اوپن ای آی باعث شده تا اپل چنین تصمیمی بگیرد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر