coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

آغاز کارزار اینترنتی برای رجیستری آیفون‌ها ؛ فعالان بازار خواستار تغییر سیاست‌ها شدند

کارزار اینترنتی برای رجیستری آیفون‌ها شروع شد. این کارزار با هدف جلوگیری از خروج غیرقانونی ارز از کشور و استفاده قانونی شهروندان از این برند به راه افتاده است.

ممنوعیت واردات آیفون سه سال است که سد راه علاقه‌مندان به این برند شده است. تاکنون بررسی‌های زیادی در این زمینه انجام شده اما هیچکدام نتیجه نداشته است. همین موضوع باعث شده کارزار اینترنتی برای رجیستری آیفون‌ها به راه بیفتد.

راهنمای خرید تکراتو

نویسندگان و امضاکنندگان این کارزار، مسعود پزشکیان را مخاطب قرار داده و خواستار رفع ممنوعیت‌های موجود شدند. این کارزار از روز پنج‌شنبه، 5 مهر 1403، به راه افتاده و تا امروز 54 هزار امضا برای آن ثبت شده است.

چندی پیش رئیس انجمن تلفن همراه ایران اعلام کرده که واردات آیفون 14 به بعد اگر عملی شود، قطعا با افزایش تعرفه همراه است.

کارزار اینترنتی برای رجیستری آیفون‌ها آغاز شد

در متن کارزار اینترنتی برای رجیستری آیفون‌ها آمده است که: «در دولت قبل بنا به بهانه‌هایی همچون خروج ارز از کشور، تجملاتی بودن، دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای و… واردات گوشی‌های برند آیفون به کشور ممنوع اعلام گردید که این تصمیم نادرست باعث بروز مشکلاتی شده است.»

در ادامه 6 مورد از معضلاتی که ممنوعیت‌ها به همراه داشته و در کارزار هم عنوان شده را با هم می‌خوانیم: «

1- بروز نارضایتی زیاد بین علاقه‌مندان به تکنولوژی، به‌ویژه دارندگان، فروشندگان، خریداران و تأمین‌کنندگان لوازم جانبی و تعمیرکاران این مدل از تلفن همراه.

2- شکست طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه با توجه به اینکه در حال حاضر بر اساس گفته مسئولین امر، بیش از یک میلیون گوشی آیفون 14 و 15 به روش‌های مختلف در کشور فعال و در حال استفاده است که به‌زودی مدل‌های آیفون 16 نیز به آن‌ها اضافه خواهد شد.

3- یکی از اهداف ممنوعیت ورود آیفون، جلوگیری از خروج ارز از کشور اعلام شد. این در حالی است که طبق آمار غیررسمی و البته نزدیک به واقعیت، از زمان ممنوعیت بین 600 تا 800 میلیون دلار آیفون 14 و 15 به‌صورت قاچاق وارد کشور شده است.

4- عدم‌النفع دولت با احتساب هزینه‌های مبارزه با کالای قاچاق از این ممنوعیت طبق برآوردها بین 15 تا 20 هزار میلیارد تومان بوده و این در حالی است که به هیچ‌کدام از اهداف اعلامی نرسیده است.

5- نگرانی‌های شدید و درست از انحصاری شدن بازار و حذف رقابت که در نهایت به بروز مشکلات و محدودیت‌های بیشتر برای مردم منجر خواهد شد.

6- میانگین قیمت هر گوشی آیفون 1000 دلار است و این در حالی است که بسیاری از گوشی‌های به‌اصطلاح پرچمدار از برندهای شیائومی، هواوی، سامسونگ و… قیمت‌های به‌مراتب بالاتری دارند و به‌راحتی در کشور با ارز دولتی وارد می‌شوند و با تعرفه‌های به مراتب کمتر از آیفون به فروش می‌رسند.

در این متن همچنین ذکر شده که مهم‌ترین دلیل برای لزوم لغو ممنوعیت اعمال‌شده این است که «بسیاری از مردم، به‌ویژه جوانان این مرز و بوم، سال‌ها است بنیان اقتصادی زندگی خود را بر خرید، فروش، تعمیر، توسعه نرم‌افزاری و… مبتنی بر آیفون‌ها بنا نهادند و امروز بر اساس این تصمیم اشتباه، دچار مشکلات و ضررهای هنگفتی شده‌اند و روزبه‌روز بر این مشکلات افزوده می‌شود.»

امضا کنندگان در پایان از رئیس جمهور خواستند سریعا این موضوع را در دستور کار قرار دهد. شما هم می‌توانید با امضا کارزار اینترنتی برای رجیستری آیفون‌ها از این موضوع حمایت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر