coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

دیجی‌نکست ؛ از نوآوری باز تا حمایت از استارتاپ‌های جوان

نهمین کمپ استارتاپی دیجی‌نکست هشت هفته پیش شروع شد. امروز هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا در مراسم اختتامیه توضیحاتی در خصوص اهداف این کمپ ارائه داد.

به گزارش پیوست، نهمین کمپ استارتاپی دیجی‌نکست مدتی پیش آغاز شد. شرکت کنندگان هشت هفته فرصت داشتند که ایده خود را توسعه بدهند. امروز سعید محمدی، هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا در مراسه اختتامیه توضیحاتی در خصوص این کمپ ارائه داد.

راهنمای خرید تکراتو

اختتامیه نهمین کمپ استارتاپی دیجی‌نکست برگزار شد

او می‌گوید: «در دیجی‌نکست به‌عنوان یک شتاب‌دهنده و مرکز نوآروی و سرمایه‌گذاری گروه دیجی‌کالا، همیشه با رویکرد نوآوری باز و تمرکز روی موضوع تکنولوژی سعی کردیم هم برای مسائل و مشکلات بیزینسی و کسب‌وکاری موجود راه‌حل‌هایی را پیدا کنیم و هم درباره‌ی مسائل احتمالی آینده زودتر و به‌موقع به راه حل برسیم تا برای کل اکوسیستم استارتاپی ایران رشد پایدار و مطمئن‌تری را رقم بزنیم.»

محمدی افزود:

فارغ از آنچه در متون نوآوری و مدیریت آمده، به تجربه بر ما اثبات شده و یاد گرفته‌ایم که ما حتماً بخشی از مسائل را می‌توانیم با نوآوری بسته و کار متمرکز و عمیق بخش‌های مختلف شرکت، حل کنیم؛ فناوری را توسعه دهیم و با ایده‌های کسب‌وکاری و بیزینس‌مدل‌های جدید به آنها بپردازیم. برای بخش دیگر هم حتماً می‌توانیم از طریق خرید فناوری به شکل‌های مختلف، راه‌حل‌ها را تملک کنیم. اما همیشه مسائلی باقی می‌مانند که نه ما می‌توانیم راه مناسبی برایشان پیدا کنیم و نه شرکت‌ها، سولوشن‌ها و تیم‌های استارتاپی آماده‌ای وجود دارند که به فکر خرید فناوری یا خدمت از آنها باشیم.

دیجی‌نکست ؛ از نوآوری باز تا حمایت از استارتاپ‌های جوان

هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا ادامه داد: «در این شرایط کار مشکل می‌شود و به‌نظر می‌رسد هیچ راه حلی نیست جز اینکه بتوانیم بستری آماده کنیم که هم از ظرفیت‌های نوآوری باز در خارج از سازمان خودمان استفاده کنیم و هم خودمان کمک کنیم و بسترسازی و پشتیبانی کنیم تا ایده‌ها و نوآوری‌ها بهتر و سریع‌تر شکل بگیرد. دیجی‌نکست تلاشی در این راستاست که با کمپ‌های استارتاپی و آکادمی و برنامه‌های مختلف بتوانیم مسائل را حل کنیم.»

محمدی این رویداد را قدم کوچکی برای توسعه پایدار کل اکوسیستم نوآوری در ایران عنوان کرد. او در پایان گفت:

برای گروه‌هایی که در طول هشت هفته زحمت کشیدند و با کمک دیجی‌نکست روی ایده‌ها و تیم‌سازی خود کار کردند آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که شاهد شکل‌گیری حداقل چند استارتاپ قوی باشیم تا چند سال دیگر از امروز یاد کنیم که استارتاپ‌های موفق ایده خود را ارائه کردند و فعالیت رسمی‌شان آغاز شد. امیدوارم شاهد درخشش چند ستاره‌ی جوان باشیم که در آینده داستانی موفق برای دیگران باشند.

کیوان محیط مافی، مدیرعامل دیجی‌نکست یکی دیگر از افرادی بود که در اختتامیه نهمین کمپ استارتاپی دیجی‌نکست حضور داشت. او در خصوص این رویداد توضیح داد:

انگیزه‌ی اصلی ما استفاده از نوآوری باز است تا بتوانیم اکوسیستم استارتاپی را غنی‌تر کنیم. ما هم شتاب‌دهنده هستیم و هم سرمایه‌گذار. فکر می‌کنم در اکوسیستم استارتاپی نقش شتاب‌دهنده‌ها تا حدودی کمتر دیده شده است، در حالی که اکثر استارتاپ‌ها در دنیا از دل شتاب‌دهنده‌ها بیرون می‌آیند. به نظر می‌رسد که نیازمند توجه بیشتر به سرچشمه‌ی اکوسیستم‌ها داشته باشیم و کمک کنیم تا استارتاپ‌ها شکل بگیرند.

به گفته‌ی مدیرعامل دیجی‌نکست دوره اول این کمپ 1700 نفر شرکت کننده داشت، که از میان آنها 100 نفر انتخاب شدند. او در پایان عنوان کرد: «معیارهای که در طول این هشت هفته برای تیم‌های شرکت‌کننده گذاشته بودیم، این بود که حتماً بتوانند MVP (حداقل محصول پذیرفتنی) خود را به‌گونه‌ای توسعه دهند که منجر به ایجاد transaction (معامله) شود. آنها ایده‌ی خود را کاملاً اعتبارسنجی کردند و به ازای آن کاربر گرفته‌اند. در مراسم اختتامیه گروه‌های شرکت‌کننده ایده‌ی خود را ارائه می‌کنند و داوران بر اساس معیارها به آنها امتیاز می‌دهند.»

این کمپ علاوه بر تهران به‌طور همزمان در شیراز، زاهدان، مشهد و اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر